meijän 1v2kk poika pelkää pimeetä??

  • Viestiketjun aloittaja tiuna83
  • Ensimmäinen viesti
tiuna83
Juu näin on oltava.. ei suostu millään mennä nukkumaan omaan sänkyynsä.. aina olen nukuttanut syliin, ja sit nostanut omaan pinnikseen nukkumaan ja ennen on aina nukkunut siellä ihan hyvin. nyt on tullut tällainen vastaan että kun saan laitettuun hänet omaan sänkyynsä niin alle 15min niin kamala tuskan huuto ja ei rauhotu ennenku laitan valot päälle ja hoen että tässä on äiti, ei mitään hätää.. eli tuossa tilanteessa ei ole tietoakaan että voisi uudestaan laittaa sänkyyn.. hän vaan huutaa.. mitä tekisin.. minua niin inhottaa ja omalla tavalla pelottaa toisen puolesta jos pelkää noin paljon.. :ashamed: :'(
 
Mii
joo voi varmaan tuo nukahtamishomma olla muutakin, havahtuu vaan eri paikkaan yksinään kuin mihin juuri nukahti.

meillä saman ikäinen tyttö on kylla alkanut arastella pimeitä paikkoja. ei lähde esim. meidän sängystä (johon hänet usein aamulla kannetaan) mihinkään ellei laiteta kotiin valoja päälle. Samoin ei mene yksin pimeisiin huoneisiin tai esim. ulko-ovelle, jos eteisessä ei ole valoja. Eli kai se pimeys alkaa jollain lailla pelottaa.
 
sarina84 harmailee
Epäilen että meidänkin tyttönen pelkää pimeetä, ikää 1v3kk.. Hän ei kyllä nykyään enää suostu nukkmaan edes yövalo päällä, vaan lopulta nukahtaa omaan itkuunsa. Sama juttu automatkoillakin, eli siis jos on pimeää, niin huutaa, jolloin on pakko sitten pitää sisävaloa päällä, mikäli siis on pitkä pimee matka edessä. Ja nyt kun alkaa pimenee jo niin aikaseen, ettei edes aina voi välttää sitä pimeetä, niin matkat on yhtä isoa itkua koko ajan. Itse olen takapenkillä tytön kanssa, mutta se ei auta, vasta kun laittaa sisävalon päälle, tulee tytölle parempi mieli.
Kotona on tosiaan yövalo, sekä sellainen pieni pistorasiaan laitettava, että pöytälamppu. Jossain vaiheessa se hiukan rauhoittikin sitä nukahtamista, mutta nyt tuntuu että se on vaan pahenemaan päin. Eli ehkä siinä ei ole kyse enää piemänpelosta, vaan eroahdistuksesta, mutta kyllä neiti ihan selvästi ainakin inhoaa pimeää, jos nyt ei ihan pelkää. Liekö sitten eroahdistusta pahentanut se tieto siitä, että kun menee nukkumaan, tulee pimeää. Nykyään tulee itku heti kun sanotaan että nyt nukkumaan, sitten rauhoittuu mun viereen, juo maidon, ja on vielä hereillä kun nostan omaan sänkyyn, jolloin huuto alkaa HETI kun otan neitin syliin. Ja menee ihan kaarelle..

Tuntuu jotenkin oudolta, että noin pieni voisi pelätä pimeää, mutta kyllä musta vaan tuo pelolta vaikuttaa. Koskaan ei ole mitään pahaa tapahtunut omassa sängyss/pimeässä autossa. Ei ainakaan niin että itse tietäisin. Ehkä hän on herännyt joskus painajaiseen, ja sitten vielä pelästynyt lisää kun on ihan pilkkopimeetä. Tiedä sitä sitten, kun eihän tuo nuppu osaa sitä vielä kertoa. :(

Tällainen kokemust meillä pimeästä ja nukkumisesta..
 

Yhteistyössä