Meidän ylioppilasmenu - saa arvostella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nippunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun unelmamenu! Pojallasi on hyvä maku.

Olen sitä paitsi raskaana, mutta kyllä minä ainakin löytäisin tuosta paljon syötävää. Enkä alkaisi ajatella karppaajia, allergikot ovat erikseen. Karppaaja voi juhlakalun toiveita kunnitoittaakseen joko löystää dieettiä päiväksi, tai sitten olla syömättä.

Tosi hyvä menu, mä tulisin mielelläni teille vieraaksi!

Juustokakut kyllä vähän jo alkaa tökkimään kun niitä tarjotaan joka juhlissa nykyään, mutta passionjuustokakkua en ole kyllä vielä saanut joten sekin vaikuttaa heti jännemmältä :)

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29853854]Minä ainakin söisin sujuvasti savulohta ja salaattia, enkä siihen sen kummempaa ruokaa edes haluaisi.[/QUOTE]

Sama juttu, itse syön vastaavanlaisen yhdistelmän esimerkiksi usein lounaaksi :) Muut suolaiset sitten täydentävät "cocktail"-pöytää. Mun mielestä tuon kaiken voi syödä haarukalla eli ei ole mikään "kunnon ruuan" yritelmä.

Tuleeko teille pikkulapsia? Tiedän että omani on hyvin nirso mutta veikkaan että aika monikin alle kouluikäinen nirsoaa savulohta, kanttarelleja, parsaa, poroa. Eli meidän nirso menisi kyllä herkkulinjalla jos ei mitään "tavallista" suolaista ole tarjolla, vaikka sitä patonkia.

[QUOTE="hertta";29854098]Eikö enää nykyisin yo-juhlissa tarjota kunnon ruokaa?[/QUOTE]

Onko joskus tarjottu? Eikö olettamus kuitenkin ole, että vieraat matkaavat päivän aikana juhlista toiseen, tulevat eri aikoihin eikä kenenkään juhliin ole tarkoitus jäädä moneksi tunniksi istumaan?

Tuleeko teille pikkulapsia? Tiedän että omani on hyvin nirso mutta veikkaan että aika monikin alle kouluikäinen nirsoaa savulohta, kanttarelleja, parsaa, poroa. Eli meidän nirso menisi kyllä herkkulinjalla jos ei mitään "tavallista" suolaista ole tarjolla, vaikka sitä patonkia.

Ainoastaan siskonlapset, heidän tiedän syövän noita aiemminkin meillä saaneita ruokia, sekä ystävän lapset, joiden isä on kokki, eli oletettavasti syövät huomattavasti erikoisempiakin vaihtoehtoja jo kotosalla.

[QUOTE="hertta";29854098]Eikö enää nykyisin yo-juhlissa tarjota kunnon ruokaa?[/QUOTE]

varmasti tarjotaan, ollos huoleti :D Ei se että meillä ei tarjota, tarkoita etteikö muut niin tekisi.

Meille ei tule pitkämatkalaisia ja tosiaa vieraat tulevat pitkin päivää, se ehkä suurin suurin syy onkin, että näin vaatimattomat tarjottavat.

[QUOTE="a p";29854209]Millainen menu teillä suunnitteilla? :)[/QUOTE]

Perinteisempi toki :D

Eli makeina mansikkakermatäytekakkua, kinuskijuustokakkua, kuivia kakkuja ja pikkuleipiä. Suolaisina cocktailpiirakoita ja munavoita sekä voileipäkakkuja.

Nämä nyt ainakin, mutta vielä voi lisäyksiä/muutoksia tapahtua. Poika itse on toivonut vain cocktailpiirakat ja jotain kinuskista.

Yhteistyössä