Meidän vauva 6kk sai joululahjaksi vaatteita, ihan kiva sinänsä mutta minkä ihmeen takia niiden pitää olla kokoa 104cm?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko valittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä millään ymmärrä, miksi ihmiset valittavat tästä asiasta. Minä en toivo koskaan juuri sopivia vaatteita, koska yllätys, yllätys, lapsellani on aina tarpeeksi tällä hetkellä mahtuvia vaatteita. Mahtavaa saada isompia, ne oikeasti säästävät omaa kukkaroa, kun ei tarvi ostaa sitten niitä sukkahousuja niin montaa siinä koossa.

Ja meille neljäs tulossa, ei todellakaan ole aikaa eikä kyllä haluakaan hifistellä jollain vaatteilla... Vaatteet siirtyy isompien kaapista soveltuvin osin pienemmille.

Minä kanssa otan mieluummin vastaan seuraavaa kokoa olevia vaatteita. Mutta tuollaoiset lahjat, joille on käyttö tyyliin 2 vuoden päästä, ovat hieman ongelmallisia. Kun johonkin ne pitäisi mahtua säilömään.

[QUOTE="vieras";25303488]Toi on kyllä ärsyttävää. Meillä lapsi sai koon 98 paidan synttärilahjaksi täyttäessään kaksi. Nyt puolitoistavuotta myöhemmin olen ottanut käyttöön, mutta hihoja saa kyllä yhä kääriä reilusti. Isomummo oli ostanut koon t-paidan joka on malliltaan sellainen, ettei sitä voi käyttää aluspaitana ja tietenkään se ei ollut kesäaikaan sopiva. Olen kyllä todella kiitollinen jokaisesta lahjasta itä saadaa, mutta ei ole kiva säilöä jotain vuosikausia ennen kuin sen saa käyttöön, jos saa koskaan. Ja kun nämäkin lahjanostajat olivat kysyneet etukäteen miä kokoa käytetään, niin miksi silti ostetaan jotain ihan muuta.[/QUOTE]

Meillä siirryttiin kokoon 98 kun lapsi oli n. 2-vuotias, ja on melko keskikokoinen lapsi(taisi olla 92cm silloin neuvolassa). Että se olisi kyllä ollut pienin koko mitä olisin 2-vuotissynttärilahjaksi toivonut! Ehkä lahjan antaja on vaan katsonut kokotaulukkoa, minkä kokoista tuon ikäisellä keskimäärin on? Kyllähän ne lapset kasvaa... Itsekin saatan ostaa joitain vaatteita jo jemmaan reilusti isommassa koossakin, jos sattuu hyviä vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25304021:
Minä kanssa otan mieluummin vastaan seuraavaa kokoa olevia vaatteita. Mutta tuollaoiset lahjat, joille on käyttö tyyliin 2 vuoden päästä, ovat hieman ongelmallisia. Kun johonkin ne pitäisi mahtua säilömään.

Meillä on säilössä kahden isomman (9v ja 7v) vaatteet pienimmille, joten ei siinä joku lahjaksi saatu pusero paina paljoa... :D Eipä ole varaa tai aikaa joka pojalle ostaa uusia tai edes kirppiksillä ravata muille kuin isoimmalle.

Ja kyllä, säilytän niitä kylmässä ulkovarastossa tiiviissä muovilaatikoissa. Hyvin ovat kestäneet.

En kyllä millään ymmärrä, miksi ihmiset valittavat tästä asiasta. Minä en toivo koskaan juuri sopivia vaatteita, koska yllätys, yllätys, lapsellani on aina tarpeeksi tällä hetkellä mahtuvia vaatteita. Mahtavaa saada isompia, ne oikeasti säästävät omaa kukkaroa, kun ei tarvi ostaa sitten niitä sukkahousuja niin montaa siinä koossa.

Ja meille neljäs tulossa, ei todellakaan ole aikaa eikä kyllä haluakaan hifistellä jollain vaatteilla... Vaatteet siirtyy isompien kaapista soveltuvin osin pienemmille.

Joo mielellään minäkin otan vastaan vaatteita jotka ovat seuraavaa kokoa ja kysyttäessä sanonkin että seuraavaksi tarvitaan sitä ja sitä kokoa. En kuitenkaan halua montaa kokoa suurempia vaatteita, kun se säilyttelyaika voi olla todella pitkä. En halua että kolmenkuukauden ikäiselleni tuodaan koon 92 vaatteita (kuten anoppi tarjosi), kun esikoinen käyttää niitä vasta nyt kolmevuotiaana. Varsinkaan mitään koon 92 talvihaalaria tai hellemekkoa en missään tapauksessa haluaisi, kun mun tuurilla se ei taatusti ole sopiva oikeana sesonkina.

Meillä on säilössä kahden isomman (9v ja 7v) vaatteet pienimmille, joten ei siinä joku lahjaksi saatu pusero paina paljoa... :D Eipä ole varaa tai aikaa joka pojalle ostaa uusia tai edes kirppiksillä ravata muille kuin isoimmalle.

Ja kyllä, säilytän niitä kylmässä ulkovarastossa tiiviissä muovilaatikoissa. Hyvin ovat kestäneet.

Tässä huvikseni laskeskelin, että paljonko niitä säilöön pistettäviä lahjoja oikeastaan tulee. Eli jos anoppi ostaa 5 paitaa ja 2 housut/juhlapäivä. Joulu+synttäri= 10 paitaa ja 4 housut. Jos vaatteet ovat sopivia 3 vuoden kuluttua, ehtii tässä ajassa kieryä 30 paitaa ja 14 housut. Lapsia on 2 ja molemmille anoppi ostelee suurin piirtein saman verran. Tämä tekee siis 60 paitaa ja 28 paria housuja. Lisäksi näitä vaatteita tulee ihan muuten vaan lahjaksi. Karkeasti sanoisin, että kolmen vuoden aikana paitoja tulee n. 70 ja housuja 35. Tämän lisäksi pitäisi vielä säilöä esikoisen vaatteet pikkuveljelle ja edelleen tulevale kolmoselle.

Tiukkaa tekee, että minne tämän kaiken saa tungettua. Ulkovarastoa meillä ei ole :(
Onneksi olen saanut pikku hiljaa valaistua anoppikultaa minkä kokoisia vaatteita kannattaa ostaa. Toinen vain on tainnut vähän liikaa innostua nopeasti kasvavista pojanpojistaan :D

Tosiaan niissä kokomerkinnöissäkin on eroja ja mielummn liian iso kuin liian pieni.

Miehen sisko sanoi että heidän tyttö käyttää nyt kokoa 116. Ostin hälle yöpuvun kokoa 122 ja se olikin sopiva. Itse ostan aina vähintään yhtä kokoa isompaa.

Oma lapsi käyttää nyt kokoa 68 ja olen jo hamsteannut kaappiin kokoja 74-100. Joo, tiedän, niille ei ole käyttöä vielä piiitkään aikaan. :D

Uskaltaako vaatteita oikeesti säilyttää noin? Meillä on pelkkä ulkovarasto ja haikeena mietin että joudun vauvan vaatteista luopumaan kun ei voi säilyttää. Vielä en ole raaskinut viedä niitä pois.

Peesi. ja parempi isoa kuin pientä, meidän 3 kk vauva käyttää jo 74 centtisiä vaatteita, onneksi lahjaksi tuli 80 cm alkaen.

[QUOTE="vieras";25304377]Uskaltaako vaatteita oikeesti säilyttää noin? Meillä on pelkkä ulkovarasto ja haikeena mietin että joudun vauvan vaatteista luopumaan kun ei voi säilyttää. Vielä en ole raaskinut viedä niitä pois.[/QUOTE]

Miksei uskalla? Jos ne on tiiviisti siellä ja suojattu, niin hyvin ovat ainakin meillä säilyneet. Pestään ennen käyttöönottoa ja tarkistetaan. Ei ole semmoista luksusta (ja järjetöntä se minusta olisikin), että lämmittäisi suurta varastotilaa vaatteille, vaunuille ja kaikelle muulle. Mutta voi säilöä hyvin tai huonosti. Ei ne likaisina, märkinä ja hiirten armoilla kyllä säily.

Miksei uskalla? Jos ne on tiiviisti siellä ja suojattu, niin hyvin ovat ainakin meillä säilyneet. Pestään ennen käyttöönottoa ja tarkistetaan. Ei ole semmoista luksusta (ja järjetöntä se minusta olisikin), että lämmittäisi suurta varastotilaa vaatteille, vaunuille ja kaikelle muulle. Mutta voi säilöä hyvin tai huonosti. Ei ne likaisina, märkinä ja hiirten armoilla kyllä säily.

No ei minusta järjetöntä ole lämmin varasto... Sinä taas joudut investoimaan aika paljon säilyttimiin tai sitten käsissäsi on todellakin pilaantuneita tavaroita. Harva varasto on suunniteltu niin hyvin (ilmastoitu), että kangaspäällysteiset vaunut siellä säilyvät hyvin kelistä riippumatta (vaunuthan voivat olla myös märät...)

Yhteistyössä