Meidän poika ei syö mitään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamis74

Vieras
Hermot menee kohta tämän meidän 1- vuotiaan kanssa. Se ei ole syöny oikeastaan yhtään mitään moneen päivään. Juonu kyllä on...onneksi sentään.

Kauheata värkkäämistä koko ruokailutilanne. Ei suostu ottamaan yhtään mitään jos ei saa koko ajan touhuta ja nypertää itse jotain. Yrittää koko ajan ottaa lusikan syöttäjältä. Pojalla on omaki lusikka, mutta haluaa just sen jolla yritetään syöttää. Jos poitsun antaa itsekseen yritää syödä rauhassa, hän suivaantuu kun ruoka tahtoo tipahdella ja alkaa vaan sitte sotkea. Nakkoo lautset ja mukit lattialle jos ei ehdi väliin.

Onko jollain vastaavia kokemuksia?? Mikä neuvoksi??

Kuulostaa tutulta (tyttö 1v2kk). Noita kausia meillä on ajoittain. Saattaa mennä parikin viikkoa ja silloin tuntuu, että elää pyhällä hengellä.. Aina se ruokahalu kuitenkin palautuu ja sitten syökin paljon.. Itsellä kärsivällisyyttä vaan vaatii kun ruokaa laittaa ja toinen ei edes lusikkaa suostu suuhunsa laittaan.. :headwall: Mutta kyllä terve lapsi syö, jos nälkä on, rajansa tietää kyllä :) Ja nyt kuumat ilmat voi tehdä sitä ettei ole nälkä (vaikka meillä syödään nyt enemmän kuin moneen kuukauteen... :D ).

Meillä myös tuttu juttu. Poika nyt 1v 7kk. Ei ole kai syönyt kunnolla moneen viikkoon. Tänään hiukan paremmin. Painosta olen lähinnä huolissani, kun tuntuu pojalla olevan vain luuta ja nahkaa.
Sain hiekkalaatikolla ollessani vinkin siihen, että lapsi saa kuitenkin kaiken tarvittavan. Tuttavan pojalla oli ollut vatsatauti ja tästä parannuttua oli tehnyt syömälakon. Olivat neuvolasta kehottaneet syöttämään vaikka sipsejä, kun niissä kuitenkin suolaa ja muita ravinteita. Ei niin terveellistä, mutta jotainhan sitä pitää syödä. Annoin tänään vähän, mutta en niitä kuitenkaan koko ajan syötä.
Maito maistuu ja juusto sekä makkara myös. Leipäkin on nyt maistunut paahdettuna. Kannattaa testata, jos vaan uskaltaa antaa lapselle sipsejä.. :)

Meillä sama ongelma. Kuuluu varmaan ikään. Lapsi haluaa itsenäistyä ja ainut asia josta voivat itse päättää on kuinka paljon syö...
Mä en enää edes yritä syöttää ilman sorimiruokaa. Koko ajan pitää olla käsillä puuhaa, sitten poika syö jotain. Puuron kanssa syö pieniä juustopaloja, lounaan ja päivällisen kanssa esim pieniä tomaatinpaloja, raejuustoa, vesimelonia, persikkaa, kurkkua jne. Välipalan syödään aina pihalla, useimmiten ulkona, sateisella säällä jossain kahvilassa. Syö aina samaa purkkiruokaa, yksi ainut saan menemään...

En kyllä uskaltaisi antaa sipsejä pienelle lapselle. Ovat niin tolkuttoman suolaisia ja rasvaisia. Parempi vaihtoehto ovat ne maissinaksut. Aikuisen suuhun mauttomia, mutta lapset tykkää.

Meillä on myös menossa paastoaika. Lapsi ei suostu syömään oikein mitään. En ole korvannut millään erikoisherkulla.
Luulen että syynä on kuuma ja helteinen kesäaika. Ja uskon että syö sitten kun on nälkä - ainakin meillä menee niin että välillä on hurjan nälkäinen ja välillä ei niin kovin nälkäinen mutta nyt tosiaan tuli syömälakko . . :x

Meillä herkkuna menee mustikkasoppa ja riisipiirakka sekä jugurtti. :) Välipalat siis maistuvat mutta "oikea" ruoka ei.

Meillä aivan sama homma,poika 1v9kk:tta ja ruoka ei taas maistu,nämä on sellaisia ajanjaksoja ja taas vähän ajan päästä poika syö hyvin.Olen muuten jopa antanut niitä sipsejä :o ja hyvin maistui :D eihän niitä nyt jokapäivä anneta,vaan joskus aina herkkuhetkinä..ei ole vaarallista,vaikka ovat rasvaisia ja suolaisia,järkeä mukaan syömiseen..joskus tarvitaan niitä herkkujakin =)

Nyt kun on ollut vähän lämpimämmät ilmat niin meilläkään ei oikein ruoka maistu pojalle, 1v5kk. Naposteltava sormiruoka menee, murot, hedelmät, kurkku, tomaatti, juusto...
Olen antanut laimeaa tuoremehua janojuomaksi, vaikka aikaisemmin ajattelin että vettä vaan janoon. Mutta mehu maistuu ja on siinä vähän enemmän makua kuin vedessä.
Meillä on vasta muutama kuukausi syöty kunnolla. Sitä ennen luulin että poika elää pyhällä hengellä ja maidolla. Mutta keväällä kun alotettiin hoito ja alettiin olemaan ulkona enemmän niin alkoi myös ruokakin maistamaan. Ja ITSE syödään, välillä vähän huonolla hyötysuhteella...

Yhteistyössä