Kyllähän elämä voi muuttua nopeesti, eikä todellakaan kaikkeen pysty kukaan varautua!! Jos sulla on ollut vakipaikka jo monta vuotta, niin eipä sitä ensimmäisenä tule mieleen, että sieltä töistä irtisanotaan.
Mun mielestä on hyvä idea myydä koira, koska siitä tulee kuitenkin kuluja ja parhaalle ystävälle myyminen hyvä idea, niin näkee sitä koiraa kuitenkin vielä. Koirakin voi sairastua ja sitten se tulee kalliiksi.
Mä suosittelisin kyllä myymään oman talon ja muuttamaan sellaiseen paikaan, missä ei autoa tarvitse ollenkaan. Lähelle kauppoja ym. Autosta kun kuluja tulee tosi paljon!!

Autovakuutukset on tosi kalliit, samoin bensa. Niillä rahoilla jo ostaa paljon ruokaa. Sossu ja diakonit auttaa kyllä, jos ei ole tuota omaa asuntoa, toki oon kuullut, että ainakin diakonit auttaa, vaikka se oma asunto oliskin. Kannattaa hyödyntää kaikkia leipäjonot ym. että saa sen ruuan.
Meillä oli myös sama tilanne, että pankki myöntänyt lyhennysvapaita ollenkaan. Toki niitä he eivät myöntäneet koko aikana, kun meillä laina oli. En ymmärrä kuinka erilaisia pankkien tavat on. Eikä ollut edes kaikista pisin laina-aika. Ilmeisesti riippuu pankinjohtajasta! Siksi mekin myytiin oma talo ja nyt asutaan vuokralla. Joka kuukausi tiedetään, että kuinka paljon menee kuukaudessa asumiseen. Omassa talossa tai omassa asunnossa saattaa tulla yllättäviäkin menoja! Me ei saada mistään sossuta eikä diakoneilta mitään, mutta nyt pärjätään jollain tavalla. Onpahan yksi taakka vähempi, kun ei tartte sitä omaa pitää.
Meillä menee myös tosi paljon lasten lääkkeisiin ja lääkäreihin ym. rahaa. Vakuutukset on kaikilla lapsilla, koska se on kuitenkin pieni summa siihen nähden kuinka paljon sieltä on takaisin saatu rahoja. Yhdessä kuussa meni 1000 yhden lapsen kuluihin. Saahan ne takaisin, mutta aina siinä hetken aikaa menee.
Tiedän, mitä on, kun saa laskea rahojaan sentilleen, että saa maitolitran haettua kaupasta!! Se ei ole mitään kauheen kivaa. Meillä oli mies työttömänä hetken aikaa, se oli se syy, miksi talo myytiin, niin kyllä ei ollut mitenkään kauheen kivaa sellainen. Eipä sitä autolla ajettu juuri mihinkään. Onneksi nyt on töitä!
Tsempit ap:lle!!!