meidän perheen lapset saa jouluaattona jokainen 3 pakettia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saatte arvostella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saatte arvostella

Vieras
yksinhuoltajan pieni budjetti, ja toiset lahjat tulee minunpuolen isovanhemmilta, kummit ei muista jouluna. Lapsia on 3, joten varaa ei liiemmin ole ja lahta vielä kierrätyslahjoja.

7v tyttö saa petshoppeja, joita olen ostellut kirppareilta jo ennakkoon. ja niitä toivoikin, eikä häntä haittaa, vaikka petsit ei ole alkuperäispakkauksessa.

10v tyttö saa harrypotter dvd:tä, koska pitää potterista, samoin kasan lukemista, nekin kirpparilta, iso kasa akkareita :)

3v poika saa niinikään kierrätysleluja, HAKKA, nuppipalapelejä, lasten läppärin .

uskoisin, että ovat tyytyväisiä.

mjaa.. no meillä tod näk saa samat 3-4 lahjaa, koska itse emme osta kuin lapsille yhdet lahjat ja isovanhemmat ja tädit/enot/setä ostaa jos ostaa.. Ja ihan normaali ydinperhe tuloineen ollaan. Joulusta voi nauttia muutenkin kuin valtavalla lahjakasalla.

Mulla oli pitkään sellainen lahjapolitiikka, että jouluna oli lapsille neljä pakettia, ja kaikkien sisältö oli yhteistä. Yhdessä paketissa oli joku (lauta)peli, yhdessä kirjoja, yhdessä leffoja ja yhdessä herkkuja - lapset päättivät keskenään, kuka avaa minkäkin paketin.
Esikoisen ja kuopuksen välinen ikäero 6v 10kk, ja tää neljän lahjan systeemi toimi todella monta vuotta, lapsista se oli ihan OK.

Mä en ymmärrä sitä, että jouluna pitäisi hukuttaa lapset tavaraan, eikö sitä roinaa voi ostella vaikka pitkin vuotta tarpeen mukaan?

• Tykkää
Reactions: neakas ja macy gray
Minäkin kiinnitin huomiota tuohon nuppipalapeliin 3-vuotiaalle. Ei se oikein sen ikäisen lelu enää ole. Muuten lahjat vaikuttivat kyllä kivoilta ja toiveetkin oli huomioitu. :)

Itsekin olen ostanut lapselleni joululahjaksi käytettyä ja ihan yhtä innoissaan hän oli kuin uusistakin. Itse vastustan valtavaa pakettimäärää, mutta toinen mummi ei oikein osaa hillitä itseään joulun alla ja pakettivuori helposti sitten kasvaakin. Anoppini sen sijaan sanoi jo kesällä, että tänä vuonna hän ostaa jokaiselle vain yhden lahjan. Käsitin sen koskevan myös lastamme ja arvostan tuota periaatetta. Tarpeen mukaan voi sitten muistaa pitkin vuotta. Uskon lapsen oppivan arvostamaan lahjoja enemmän, kun niitä ei ole jouluna kyllästymiseen asti. Ajatushan on pääasia, ei lahjojen määrä tai niihin kulutettu rahasumma.

Nykyisin päätän etukäteen rahasumman, jonka käytän lahjoihin ja jaan sen summan sitten neljällä (lasten lukumäärä). Jokainen saa sitten toivoa lahjaa tuolla summalla -joka on muuten riippuvainen mun saamien veronpalautusten määrästä :laugh:
Kuopus on nyt 16, esikoinen 23, enää ei kannata yhteisiä lahjoja hommata.

Meillä kukin saa 5 lahjaa. Yksi on lapsen toivoma lelu, yksi joku tarpeellinen juttu (lumilautakengät, luistimet, monot, sukset tms...), yksi on pussilakanasetti, pyyheliina tai yöpuku, yksi on kirjalahja ja yksi lautapeli, Wii-peli tai vaikka palapeli.

Esim. 6-v saa toivomansa Pet Shop -talon, laskettelusukset, muumipussilakanasetin, Mauri Kunnaksen kirjan ja Kaninloikka -pelin.

Mulla ei ole mitään hajua paljon lahjoja meidän lapset saa. Ei nyt mitään ihmeellistä. Joulussa kuitenkin on tärkeintä se fiilis.. Eipä nuo nyt hirveesti edes tajua että joulu on "lahjajuhla", vois ihan hyvin jättää antamatta mitään eikä nuo käsittäis että jotain olis pitänyt saada :D Ovat vaan onnessaan ku pöydät notkuu herkuista..

Enköhän mä jotain kivaa lipee kuitenkin ostamaan..... :whistle:

Yhteistyössä