Meidän perheelle jäi elämiseen 190? kesäkuulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelevä

Vieras
Mieheni opiskelee, minä kotona (sairasloma mt-syistä loppui eilen). Yksi kolmevuotias lapsi. Olin unohtanut maksaa alkuvuodesta mm. useamman kuukauden päivähoitomaksut (meillä vielä silloin säästöjä, eli maksimihoitomaksu) ja niistä tuli tänään viimeinen varoitus. Sain sovittua Lindorffin kanssa maksujen jakamisen neljään erään, mutta erät ovat silti suuria ja tässä on ollut nyt mm. sairaalamaksu, sähkölasku jne. eli meille jäi kesäkuulle 190?. Vanhempani eivät ole "kuvioissa", miehen vanhemmilla menee vielä huonommin eli meillä ei ole ketään jolta pyytää apua (kaveritkin kaikki joko äitiyslomalla tai opiskelevat).

Myönnän, olen aikalailla yksin syyllinen tilanteeseen. En säästänyt rahaa tarpeeksi aiempina vuosina ja mielenterveyteni romahtaminen kävi kalliiksi. Nyt tahtoisin kuitenkin yrittää tehdä jotain hyödyllistä perheeni eteen ettei heinäkuusta tule yhtä surkeaa. Mitä työtä mt-kuntoutuja voisi tehdä ilman kokemusta/koulutusta? Tai olisiko Sinulla työtä minulle? En voi väittää itseäni "fiksuksi ja filmaattiseksi", mutta ahkera ja hyväntuulinen olen :).

Yksi vaihtoehto on tietenkin mennä sossuun mutta tahtoisin välttää sitä niin pitkään kuin mahdollista. Koen että pystyisin johonkin itsekin.

miks kaikkien pitää saada aukoo sitä turpaansa? ärsyttävää, huono itsetunto kun täällä tarvii tehoilla? lapsena kenties kuullut itse mitään kannustavaa ja positiivistä itse, kun täällä tarvii mollata?

mä tiedän kans mitä ne ongelmat on, vai että ihan muotia? hohhoh..
toivotan kovasti jaksamista ja onnea =)
äläkä välitä näistä nujertajista!

oisko sulla mahdollista mennä työelämänvalmennukseen? Saisit siitä vähän enemmän kuin pelkän työttömyyskorvauksen. Ja se on muuten tosi hyvä tapa hakea töitä, voi osoittaa työnantajalle riskittä, millainen työntekijä on. Niitä paikkoja saa nopeasti. omilla työkkärin sivuilla on valmiita paikkoja ja lisäksi voi itse kysellä, yleensä se onnistuu juurikin tuon takia ettei työnantajalle tule kuluja. Tsemppiä matkaan.

No jopas on tullut vastauksia! Ensinnäkin: mt on tosiaan lyhenne sanasta "mielenterveys". Ei, en ole hakemassa sympatiaa "muotidiagnoosini" kanssa (joka ei ole muuten masennus tällä kertaa) vaan olen ollut sairaslomalla pitkään ja mielestäni oli olennaista mainita se. Tässä on ollut aikaa miettiä asioita ja olen viime kuukaudet voinut jatkuvasti paremmin, joten en usko sairaslomani jatkuvan.

Mieheni saa opintotukea, kyllä. Laskin sen + lapsilisän tuohon 190?-summaan. Kuten kaikki muutkin tulot. Olen pahoillani jos se ärsyttää teitä.

Säästöjen vaikutusta hoitomaksuihin en ala setvimään, fakta on kuitenkin että edessäni olen yli puolen tuhannen euron lasku. Oma syyni jälleen kerran.

Kiitos vinkistä (työelämävalmennus)! Ja kannustuksesta myös :). Lähetin tässä vastauksia odotellessa hakemuksen jo yhteen paikkaan.

meillä samanlaisia tilanteita vähän väliä, opiskelijoita molemmat. Myy jotain! me ollaan selvitty usein myymällä lasten vaatteita, kerran jopa telkkari. yhdessä vaiheessa oltiin ilman ruokapöytää, kun myytiin se rahapulassa =)

ihmisiä ärsyttää monesti köyhät, jotka mokomat lisääntyvät! ja elävät! Hitto vie lisääntyvät lisää! ja välillä rahat loppu, eivät ole varautuneet, luuserit.

anna toisten ärsyyntyä ihan rauhassa.

Laita vaikka nettiintai kauppojen tai neuvolan ilmoitustaululle myynti-ilmoituksia ja myy vaikka lapsen leluja, jos muuten ei riitä rahat ruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhiä myös:
meillä samanlaisia tilanteita vähän väliä, opiskelijoita molemmat. Myy jotain! me ollaan selvitty usein myymällä lasten vaatteita, kerran jopa telkkari. yhdessä vaiheessa oltiin ilman ruokapöytää, kun myytiin se rahapulassa =)

ihmisiä ärsyttää monesti köyhät, jotka mokomat lisääntyvät! ja elävät! Hitto vie lisääntyvät lisää! ja välillä rahat loppu, eivät ole varautuneet, luuserit.

anna toisten ärsyyntyä ihan rauhassa.

Laita vaikka nettiintai kauppojen tai neuvolan ilmoitustaululle myynti-ilmoituksia ja myy vaikka lapsen leluja, jos muuten ei riitä rahat ruokaan.

Kiitos myös sinulle! Minulla on muutama koru jotka voin myydä hätätilanteessa. Lapsen leluihin en koske, en tahdo että saa mitään vihiä tilanteestamme (toki ymmärrän jos niitä on pakko myydä). Voisin katsoa vaatteita läpi ja myydä tarpeettomat.

miehesi saanee myös opintolainaa. Tuossa tilanteessa tuollainen pienikorkoinen valtion takaama laina, joka maksetaan takaisin vasta vuosien päästä saattaisi olla ihan perusteltu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miehesi saanee myös opintolainaa. Tuossa tilanteessa tuollainen pienikorkoinen valtion takaama laina, joka maksetaan takaisin vasta vuosien päästä saattaisi olla ihan perusteltu.

Kolmannen kerran: sekin on laskettu mukaan tuohon summaan :D. Aivan kaikki mahdollinen on!

Lasken aina iltalenkillä paljonko olisin tienannut jos olisin kerännyt jokaisen matkan varrella näkemäni palautuspullon. Se olisi yleensä noin euron tuntia kohden, kesäiltaisin vielä enemmän. Asun Kalliossa.

Yhteistyössä