Meidän lapselle ei anneta nimeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Ei tuolle miehelle kelpaa mikään mitä ehdotan. Ainakin jo kymmenen niin tytön kuin pojan nimeä ehdottanut, ei kelpaa. No, yksi tytön nimi sillä on harkinnassa ehkä kelpuutettavaksi. Toivottavasti ei tule poikaa, koska siitä tulisi Nimetön :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
eikös se sitten olisi Poika ainakin virallisissa yhteyksissä.

mä sain vängätä pari kuukautta että mies hyväksyi tulevalle pojalle mun ehdottamani nimen :xmas:

hienon nimen saakin :D :xmas:

niin! ja SILTI sitä piti vängätä ikuisuus. tosin nyt tuo on sitä mieltä että pojasta tulee Nestori :whistle:

Minä kirjotin ison listan tytön ja pojan nimistä, roikkasin siitä sitään mukaan pois ne mitkä ei miestä säväyttänyt. Aika hyvin meillä natsaa yhteen mielipiteet joissakin asioissa, tämä yksi niistä. Ei me nitään päätetty ole, sitten tietää kohan ensin näkee vauvan =)

Meillä kumpikin teki listan 15 suosikkinimestään ja sitten verrattiin listoja. Nimet, jotka löytyivät kummankin listalta kirjoitettiin erillisille lapuille, laput hattuun ja nimi vedettiin sananmukaisesti hatusta. Näin toimittu jo kolmen lapsen kohdalla ja molempia mielyttävät nimet saatu lapsille.

Minä kun odotin neljättä, mietittiin pojan nimeä. Mikään ei kelvannut joko miehelle tai sitten mulle, niinpä päätin että jos tulee poika olekoon hän Ukko:D Mutta tyttö tuli, hälle ei nimen keksiminen (sellasen mistä molemmat tykkää ) tuottanut mitään hankaluuksia:)

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
meillä oli sama tilanne..poika oli 2kk kun lähetin nimipaperi eteenpäin,päätin nimen itse koska miehen ehdotukset oli esim . Dino :x
pojasta tuli amin :heart:

Amin? Oletteko ulkomaalaisia? Vai tarkoititko Ami?

Mä olin ovela B) .
Kirjoitin sairaalan esitietolomakkeeseen kummallakin kerralla sen kutsumanimen, jonka lapselle halusin. Miehen kommentti kun siinä vaiheessa raskautta oli vielä "emmä tiiä" kun heiluttelin paperia ja kysyin että mitäs laitetaan alustavasti nimeksi. Sairaalassa näitä nimiä käytettiin kutsumaniminä, ja minä & suku alettiin samantien käyttää nimiä, joten ne jäi käyttöön. Toisia nimiä aloin ehdottelemaan molemmilla kerroilla pikkuhiljaa lasketun ajan lähestyessä, silleen sivulauseissa ja puolihuolimattomasti. Kun vauvat sitten oli maailmassa, niin etunimet oli jo valmiina kiitos minun, ja mies sai päättää toisen ja kolmannen nimen. Hän valitsi ne niiden nimien joukosta joita mä olin ehdottanut, kuvitteli niitä omiksi ideoikseen koska oli jo unohtanut mistä ne alunperin kuulikaan :xmas: .
Eli lapsilla on just ne nimet jotka halusin, ja silti mies kuvittelee keksineensä ja päättäneensä nimet meidän lapsille :D . Win-win situation B) .
Ja tismalleen samalla lailla tehdään pikkukolmosenkin suhteen. Mies tosin ei vielä tiedä että meille tulee kolmas lapsi 2-3 v päästä :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Onnelliset! Mun mies on jo päättänyt minkä nimen hän haluaa antaa seuraavalle pojalle; Yrjö!

Ja mun miehen mielestä meidän seuraava tyttö on Kyllikki Yarmagül ja poika on Jormatimo Hüsamettin, mutta sitä ei tule koskaan tapahtumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mies tosin ei vielä tiedä että meille tulee kolmas lapsi 2-3 v päästä :whistle: .

:whistle: :kieh:

Meillä oli muuten helppo lasten nimet keksiä, kun molemmilla oli/on niin samanlainen maku. :D

Mies keksi ensimmäiselle neitosellemme nimen, jota ei ole Suomessa kastettu, kuin muutama... Tämä harvinainen nimi sopii suomalaiseen suuhun ja neiti on ihan nimensä näköinen! :heart:
Ja tarkka on nimestään. Ei häpeä, vaikka sitä välillä kysytään uudestaan, että mikäs se nimi oli... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä oli sama tilanne..poika oli 2kk kun lähetin nimipaperi eteenpäin,päätin nimen itse koska miehen ehdotukset oli esim . Dino :x

mies on bosnialainen..siksi amin =)

Just just, no sitten ymmärrän hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mies tosin ei vielä tiedä että meille tulee kolmas lapsi 2-3 v päästä :whistle: .

:whistle: :kieh:

Meillä oli muuten helppo lasten nimet keksiä, kun molemmilla oli/on niin samanlainen maku. :D

Mies keksi ensimmäiselle neitosellemme nimen, jota ei ole Suomessa kastettu, kuin muutama... Tämä harvinainen nimi sopii suomalaiseen suuhun ja neiti on ihan nimensä näköinen! :heart:
Ja tarkka on nimestään. Ei häpeä, vaikka sitä välillä kysytään uudestaan, että mikäs se nimi oli... :D

Meidän Melike rakastaa nimeään: kertookin usein uusille tuttavuuksilleen sen tarkoittavan enkeliä ja kuningatarta =). Eräänä iltana juteltiin, että minkä niminen hän haluaisi olla, ja hän mietti hirmu kauan kunnes totesi että "no mä en kyl haluais olla mikään muu kuin Melike" :heart: . Häntä ei siis häiritse se, että joutuu usein sanomaan nimensä pariin kertaan ennen kun se menee jakeluun aikuisille - lapset ymmärtää kerrasta.

monet on kysyny tuota samaa.."ai tarkotatko Ami" :D
ei o ohirveen montaa kaimaa pojalla,paitsi Idi ja Asikainen

monet on kysyny tuota samaa.."ai tarkotatko Ami" :D
ei o ohirveen montaa kaimaa pojalla,paitsi Idi ja Asikainen

Amin on kiva nimi =). Mä joskus ihastuin turkkilaisversioon Emin, mutta mies tyrmäsi sen alkuunsa. Amir on myös nätti nimi.

Yhteistyössä