Meidän kuopus on sitten

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
ottanut takaisin yömaitopullon :whistle: :/ Kerran se siitä vieroitettiin ja meni ohi muutaman yön muutaman minuutin itkuilla mutta kun teki kulmahampaita ja valvottiin öisin niin ei auttanut muu kuin maitopullo että sai sen takaisin sitten nukkumaan. Ja nyt herää taas pyytämään sitä joka yö :snotty:

Minkä ikäisenä te olette jättäneet myös päivisin juotavat pullolliset pois? Meillä ikää pian 1v 6 kk ja juo päivisin pari pulloa ( ennen päiväunia ) ja sitten yöllä sen yhden :/

Esikosella oli yöpullo vajaan kuukauden. Kokonaan pullo jäi pois 1 vuotiaana. Kuopuksella oli myös yöpullo noin kuukauden. Nyt on 5kk ja päiväpullo on vielä käytössä, toivottavasti siitäkin päästään eroon vuoden iässä.

Valvottiko teillä lapset sitten vielä maitopullon pois jättämisen jälkeen kun hampaita tuli tms.? Miten hoiditte ne tilanteet? Meillä valvottiin yöllä noita kulmahampaita kolme varttia yössä ja sitten maitopullon jälkeen suostui jäämään nukkumaan :/ Hitsisti harmittaa että se pullo tuli takas öihinkin kun siitä kerran oli päästy.
Tosin kuopus on nukkunu aina yönsä huonosti, vajaa vuoden ikäsenä saattoi herätä vielä 12 kertaa yössä :whistle:

Niin ja sekin vielä että jätittekö tutinkin samalla kertaa pois vai vasta myöhemmin? Olen ajatellut että tutti jätettäis pois vasta sitten kun tyttö ymmärtää itse asiasta ja voitaisiin yhdessä antaa tonttulapsille tai oravanpoikasille?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Niin ja sekin vielä että jätittekö tutinkin samalla kertaa pois vai vasta myöhemmin? Olen ajatellut että tutti jätettäis pois vasta sitten kun tyttö ymmärtää itse asiasta ja voitaisiin yhdessä antaa tonttulapsille tai oravanpoikasille?

En jättäny samalla koska ei ois ymmärtänyt niin hyvin ja ois voinu olla isompi huuto kun ois molemmat tutut ja turvalliset asiat lähteny yhtäaikaa pois. Tutin otin poikkeen viime pe. ja tosi hyvin meni! Pupuille jätettiin ne yhessä ja välillä vielä muistaa tuttia kysellä ja yhessä sit muistellaan et pupuille ne jätettiin :D Nyt onki sit ruvennu tutin sijaan pyytämään aina nallen nukkumaan mennessä. Yöllä saattaa max 3x herätä mut rauhottuu kun käy huoneessa hetken.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:

En jättäny samalla koska ei ois ymmärtänyt niin hyvin ja ois voinu olla isompi huuto kun ois molemmat tutut ja turvalliset asiat lähteny yhtäaikaa pois. Tutin otin poikkeen viime pe. ja tosi hyvin meni! Pupuille jätettiin ne yhessä ja välillä vielä muistaa tuttia kysellä ja yhessä sit muistellaan et pupuille ne jätettiin :D Nyt onki sit ruvennu tutin sijaan pyytämään aina nallen nukkumaan mennessä. Yöllä saattaa max 3x herätä mut rauhottuu kun käy huoneessa hetken.

Meidän tytöllä onkin kissa-pehmo mikä on tosi tärkeä ja aina kainalossa :) Ehkä se sitten tiukalla hetkellä tuo turvaa kun tutti jätetään pois. Mutta ei minua tosiaan se tutin syöminen vielä häiritse mutta tuo yöpullottelu :/

Kuinka saatte lapset juomaan sitten tarpeeksi? Meidän tyttö ei kovin paljon mukista juo. Tai on aika vaihtelevaa sitten se miten juoma mukista maistuu :/

Meillä maitopullot jäi pois siinä ennen vuoden ikää. Tutista luovuttu molempien kohdalla joskus 1v4kk paikkeilla. Pienemmällä oli (ja on vieläkin :saint: ) rätti, elikkäs äitiyspakkauksen harso, mikä tuli ikäänkuin tutin korvikkeeks. Vaikka oli käytössä jo tutinkin kanssa.

Meillä ei oo syöty pulloa ikinä, tutti on vielä unikäytössä päivällä ja yöllä. Tyttö nyt 1v9kk kohta.

Meillä ei oo oikeen koskaan valvottu hampaiden takia, mutta mä en ois varmaan antanu pulloa siltikään vaikka ois valvonutkin (jos oisin jo kertaalleen siis vieroittanut). Oisin varmaan antanu kipulääkettä ja sanonu että nyt nukutaan ja sillä hyvä.

Tai siis on meillä valvottu (jopa tunteja) mutta oon sitte antanu valvoa, nukahtaa kun nukahtaa. Välillä ottanu viereen että saanu ite maata tai sitte ollaan oltu isonsiskon sängyssä pötköllään kun toinen touhunnu pinnasängyssään.

Meidän tytöllä onkin kissa-pehmo mikä on tosi tärkeä ja aina kainalossa :) Ehkä se sitten tiukalla hetkellä tuo turvaa kun tutti jätetään pois. Mutta ei minua tosiaan se tutin syöminen vielä häiritse mutta tuo yöpullottelu :/

Kuinka saatte lapset juomaan sitten tarpeeksi? Meidän tyttö ei kovin paljon mukista juo. Tai on aika vaihtelevaa sitten se miten juoma mukista maistuu :/

Kyllä se juoma alkaa maistua mukista sitten kun sitä pulloa ei enää ole. Nyt tietää että pullo tulee jossain vaiheessa ni ei tarvi mukista juoda. Eikä se haittaa vaikka pari päivää menisikin vähän vähemmillä nesteillä, äkkiä se sitten korjaantuu.

Meillä meni alussa tosi huonosti mukista juominen. Ja siis ihan normaali vippamuki oli käytössä mistä tulee kaadettaessa nestettä suoraan. Kun oli pullo ollut jonkun aikaa poissa ja unohdettu nii sitten ostin selasen vippamukin mistä tulee imemällä ja siitä juo vieläkin välillä kun muuten kaatelis kaikki maahan. Nyt jo tosin alkanut haluta ihan normaalista mukista juoda mut nestettä menee siltikkin aika kehnosti, varsinkin maitoa niin kalkkitabletteja pitää antaa. :/ Ja tuosta unilelusta sen verran et kun tutti oli meillä vielä niin ei ollu niin tärkeä tuo nalle, mutta kun tutti lähti niin siitä tuli tosi rakas :)

Ja jos oli kiukkusempia öitä pojalla pullon pois oton jälkeen niin en antanut pulloa takas just koska tietin et alkas vaatia sit joka yö. Tuteistakin kun nyt luovuttiin ja poika saa tänään rokotuksen niin pelottaa jos kuumeen nostaa et millasiks yöt menee ilman tuttia, mut takapakkia en haluu ottaa tässä asiassa kun noin helpolla pääsin tuttien luopumisesta :whistle:

No meillä se oli oikeastaan mies joka turvautui siihen tuttipulloon ja nyt sitä sitten on tullut käytettyä itsekin :ashamed: :whistle:

Tämä likka kun huutaa kurkku suorana jos en nosta pois sängystä tai jos koetan laittaa takas sänkyyn ilman että annan maitoa :/

Mutta eihän siitä muutenkaan eroon pääse kuin vierottamalla. Toivotaan ettei mene kauaa.

Yhteistyössä