Meidän koira syö aina pöydältä jotain kun kukaan ei nää. Eroon tuosta tavasta pitäis päästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 70007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Deleted member 70007

Vieras
Meidän pikkukoiralla on sellanen tapa, että ottaa pöydältä ruokaa. Viimeinen tapaus sattui mökillä.
Mein koira on siis aika läheisriippuvainen ja kun mä ja neiti lähettiin ulos ja koira jäi sisään, aattelin että syö varmaan omaa ruokanssa enkä sen kummemmin ajattelut oudoksi ja menimme sitten laiturille. No, neiti kävi sisällä, koira oli kuulemma ollut ihan normaalisti ruokapöydän luona, ei missään pöydällä tai penkillä. Seuraavaksi kun tulin minä sisälle, oli jauhelihaa pöydällä ja koira oli lattialla. Menin kattoon sitä jauhelihaa ja herrajee sitä oli syöty yli puolet ja tyylikkäästi pöytääkin ahmatti sotkenut. Itse teossa en saanut kiinni (harmi) joten en voinut oikeestaan mitään. Miten tuon tavan saa pois kitkettyä, tietää kyllä ettei noin tehdä ( on jäänyt paristi kiinni ja kunniansa saanut kuulla ) kun ajattelin että olis kiva säilyttää ruokaa pöydällä vielä jatkossa.

laita joku herkkupala pöydälle ja rakenna "ansa" esim.kattiloista ja kattilankansista siihen niin, että kun koira ottaa herkun, niin kattilat ja kannet putoaa kauhealla metelillä alas.
tehosi kaverin tanskandoggiin joka ohimennen vei pöydiltä ruokaa..

mutta toki jos koira muutenkin hirveän arka, niin en missään nimessä suosittele....

laita joku herkkupala pöydälle ja rakenna "ansa" esim.kattiloista ja kattilankansista siihen niin, että kun koira ottaa herkun, niin kattilat ja kannet putoaa kauhealla metelillä alas.
tehosi kaverin tanskandoggiin joka ohimennen vei pöydiltä ruokaa..

mutta toki jos koira muutenkin hirveän arka, niin en missään nimessä suosittele....

Ei ole arka mutta on kieltämättä joskus aika tyhmä, on käynyt vaikka mitä, esim. laiturilla oli uimarengas puoliksi veden päällä, istui siihen reunaan ja koira plumpsahti veteen (ei innokas uimari.) ja seuraavana päivänä uudestaan uimarenkaaseen. Eli tuo ei yksinkertaisesti opi läksyään.

Meillä dogi käy yksinollessaan esim retuuttamassa tiskialtaaseen unohtuneet astiat "esipesuun". Tietenkin likaiset astiat olisi helpointa vain laittaa pesukoneeseen, mutta aina ei muista. Puukauhat ym. meillä tiskataan käsin ja monesti niitä lojuukin altaassa odottamassa pesua. Monta puukapustaa on hurtta askarrellut päreiksi :(
Pöydälle jos unohtaa mitään syötäväksi kelpaavaa(ja välillä kelpaamatontakin), niin johan koira vetäisee kaiken nassuunsa heti kun silmä välttää. Rasittavaa!!!
Joskus olen koittanut tehdä ansoja, laittamalla tajolle jotain tosi tujusti maustettua, mutta ilmeisesti koira on oppinut hajusta tunnistamaan mausteet. Kannattaa sinun kuitenkin kokeilla tätä kikkaa, jos vaikka teillä toimisi.
Itse olen jo tämän 10v. paksupään suhteen luovuttanut :D

laita joku herkku siihen pöydälle houkuttimeksi, ota sanomalehti ja kun koira alkaa sitä herkkua ottamaan siitä pöydältä lyö pöytään lehdellä niin lujaa kuin jaksat, ja sano ei. ei tarvii kovin montaa kertaa tuota tehdä kun jo uskoo. ei siis koiraa lyödä.

Tilaisuus tekee varkaan - etenkin ahneesta koirasta. Kokeile ansaa.

Itse siirrän aina ruoat tiskipöydälle tai muulle tasolle, johon koira ei yksinkertaisesti pääse, vaikka sillä ei tapana olekaan varastella.

meillä 10 vuotias pikkukoira, eikä tuohon ole auttanut kuin olla jättämättä pöydälle mitään.
kun väki on kotona käyttäytyy kuin enkeli, mutta kun ovi sulkeutuu menee pöydälle, sänkyihin ja saattaa kusasta lattialle jopa sänkyyn

Yhteistyössä