Meidän kilppari kuoli tänään :/

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Nelivarvaskilpikonnamme Vertti kuoli tänään :( Se oli jo vanha, koska tuli meille täysikasvuisena, kun olin 9-vuotias.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=48046088
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voi kurjaa... :'( mutta mitä sä meinaat nyt tehdä sille? Meinasitko säästää sen kilven kuitenkin?

En ole vielä ehtinyt miettiä. Huomattiin vasta hetki sitten, että se on kuollut.

Toisaalta ehkä sitä ei kuitenkaan haluu irrotella siitä, jos jo muutenkin surettaa ja kun se oli lemmikki.
 
kui huomasti että oli nukkunut pois? mä hautaisin pienen pihalle keväämmällä, tai lähettäisin (mikä sen nimi nyt oli) sinne mis valmistuu eläinlääkäriks tai eläintieteelliseen museoon.

kilpikonnat voi elää reippaasti yli 50 vuotiaiksi jos hoito on kunnossa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
kui huomasti että oli nukkunut pois? mä hautaisin pienen pihalle keväämmällä, tai lähettäisin (mikä sen nimi nyt oli) sinne mis valmistuu eläinlääkäriks tai eläintieteelliseen museoon.

kilpikonnat voi elää reippaasti yli 50 vuotiaiksi jos hoito on kunnossa :)

Se ei enää liiku eikä herää, vaikka yrittäisi herättää..eikä siis ole talvihorroksessa ollut. Oikeastaan sen on huomannut jo monena päivänä, että se ei enää pitkään elä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
minkäs ikäisiks nuo elää?

Voi elää vaikka satavuotiaaksi, tosi vanhaksi elävät yleensä.

mä kans mietin että nuorenahan tuo on sitte kuollu

Emme tiedä sen tarkkaa ikää, koska se tuli meille täysikasvuisena, voi se olla jo hyvinkin vanha.

 
hö... :hug: sori nyt kun kyselen... itse herpetologiasta kiinnostuneena... onko konna kuoressa vai ei? Kyllähän sen huomaa kun se tosiaan on poissa, itsellä ollu kilpikonniakin, niin kyllä sen huomaa. Jos se oli aikuinen jo teille tullessaan, niin se saatttoi hyvin olla jo vaikka kuinka vanha :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
hö... :hug: sori nyt kun kyselen... itse herpetologiasta kiinnostuneena... onko konna kuoressa vai ei? Kyllähän sen huomaa kun se tosiaan on poissa, itsellä ollu kilpikonniakin, niin kyllä sen huomaa. Jos se oli aikuinen jo teille tullessaan, niin se saatttoi hyvin olla jo vaikka kuinka vanha :)

On se. Kurja juttu, kun on ollut meillä lemmikkinä niin kauan, lapsuudesta asti.

 
Joskus konnakin vaan kuolee, esim sairastuu. Ei siinä aina takana ole huono hoito. Tekisi mieleni laittaa tähän muutama esimerkki 'huonosta hoidosta' mihin on ihmistaimi kuollut, mutta empä viitsi tahdä riitaketjua tästäkin. Elämään kuuluu myös kuoleminen, niin se vaan on.
Tsemppiä ap:lle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppari-Kalle:
Joskus konnakin vaan kuolee, esim sairastuu. Ei siinä aina takana ole huono hoito. Tekisi mieleni laittaa tähän muutama esimerkki 'huonosta hoidosta' mihin on ihmistaimi kuollut, mutta empä viitsi tahdä riitaketjua tästäkin. Elämään kuuluu myös kuoleminen, niin se vaan on.
Tsemppiä ap:lle!

Näinpä. Konna oli huonossa kunnossa tultuaan meille, sillä oli riisitautia ja kaikkea..me hoidimme sitä hyvin ja se oli paljon paremmassa kunnossa kuin edellisessä kodissaan.

 
Kilpparin muistoa kunnioittaen :flower: :hug:
Mun isovanhemmilla oli aikoinaan kaksi kilpparia. Lyyli oli toisen nimi (se oli poika :D ) ja Kustaa oli toinen (tyttö :laugh: ). Kustaa kuoli jo ennen mun syntymää, mutta Lyylin muistan oikein hyvin. Ne eli varmaan 50-vuotiaiksi.
 

Yhteistyössä