Meidän 4-vuotiaalla oli finni nenän alla ylähuulessa! Onko ihan normaalia vai mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minni"

Vieras
Huomattiin äsken, että 4-vuotiaalla tytöllä on finni ylähuulessa. Puristin sitä vähäsen, niin räjähti ja valkeaa möhnää tuli paljon ja verta päälle. Enpä ole ennen kuullut, että 4-vuotiaalla voisi olla finnejä.

Syystä tai toisesta tulehtunut ihohuokonen. Joskus myös ontelosyylä näyttää finniltä, mutta sitä joutuu puristamaan aika kovaa, eikä kannata ennenkuin se alkaa kuivumaan.

Minun samaa ikäluokkaa olevalla pojallani on joskus finnejä, syytä en tiedä. Poskeen ilmestyy yksi välillä. Pesulla käydään joka päivä, siitä ei ainakaan ole kiinni.

Eli myös näin pienen lapsen iho voi muodostaa finnin ilman hormonitoimintaa? Että on vain joku yksittäinen tulehtunut ihohuokonen? Kiinnostaa vaan, että mistäköhän syystä tuo on tullut.

Tyttö alkoi muutama päivä sitten sanomaan, että mikä hänellä on ylähuulessa kun siihen koskee. Minä vaan sivuutin asian kommentoimalla, että ei siinä mitään ole eikä näy mitään. Tyttö kertoi itse ajatelleensa, että on tullut taas herpes, kun sitä hänellä on toisinaan ollut. Mutta ei sitten ollutkaan herpes vaan iso finni.

[QUOTE="minni";27296274]Huomattiin äsken, että 4-vuotiaalla tytöllä on finni ylähuulessa. Puristin sitä vähäsen, niin räjähti ja valkeaa möhnää tuli paljon ja verta päälle. Enpä ole ennen kuullut, että 4-vuotiaalla voisi olla finnejä.[/QUOTE]

No kai se on normaalia, jos teille niin kävi. Mikä ei ole normaalia?

Lapsen suolisto reagoi lisäaineisiin, valkoiseen sokeriin, laaduttomiin rasvoihin ja mihin tahansa mihin lapsella on yliherkkyyttä.
Maito eli A1- kaseiini proteiini aiheuttaa suurimmalla osalla ongelmia. Tätä ei tiedosteta vaan asia sivuutetaan kunhan maito pysyy sisällä eikä tule vatsakipua. Kaikki muut oireet sivuutetaan. Kaikki on olevinaan normaalia.
En tiedä oletteko katsoneet mutta päiväkoti- ja kouluruoassa on pitkä lista lisäaineita. Nämä ovat rasite suolistolle ja muille elimille.

ESim ystävälläni on vaikea atopia, ollut lapsesta lähtien. Hänellä on myös vatsa oireillut syntymästään lähtien. Hänellä on aina vatsansa kanssa ongelmia. Närästystä ollut pienestä pitäen ja niin kauan kun muistan niin hönellä on epämääräinen uloste. Yleensä ripulia. Nyt hän 40 v iässä on saanut diagnoosin ruokatorven muutoksesta.

Toisen ystävän lapsella taas vaikeaa atopiaa ja aina epämääräinen uloste. Allergiatestit tehty eikä niissä näkynyt mitään. Lapsen atopia pahenee järkyttävästi aina sokerin syömisen jälkeen eli juhlien jne jlk.

Olen ymmärtänyt että jos iholla on finnejä tai atopiaa niin silloin suolistossa on häikkää. Tutkikaa vanhrmmat asiaa itse, älkää uskoko minua vaan tehkää oma taustatyö.

Nämä asiat olisi hyvä selvittää lapsuudessa jossa välttyy aikuisena vakavilta digagnooseilta.