Meidän 2 vuotias ei ole tänään

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gaselli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gaselli

Vieras
suostunut syömään paljon mitään. Vettäkin on juonut aika vähän. Maitoa on mennyt 2dl ja toinen 2dl menee varmaan nyt iltasella pullosta ennen nukkumaan menoa. Vettä on juonut yhteensä ehkä desin.
Aamulla söi muutaman vadelman ja mansikan, sekä yhden letun. Iltapäivällä söi haukun pizzasta ja yhden nakin. Sen lisäksi on syönyt muutaman karkin.

Pitäisikö huolestua? Mikään ei tunnu kelpaavan.
 
Antaisin pillimehua ja mehujäätä tms. Ei maito ole hellejuomaa ja syömisestä ei ole niin väliksi, kunhan jotain suolaista huolii ja onhan hän ottanutkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Antaisin pillimehua ja mehujäätä tms. Ei maito ole hellejuomaa ja syömisestä ei ole niin väliksi, kunhan jotain suolaista huolii ja onhan hän ottanutkin.

Ei ole suostunut muuta juomaan kuin pikkuisen vettä ja sitten maitoa pullosta ennen päiväunia ja nyt ennen yöunia varmaan ottaa taas.
 
Pitäs. Kuka 2v juo pullosta maitoa ?? Eikä kovin terveelliseltä tuo ruokavalio muutenkaan kuulosta.

Oikeesti, yks päivä ei merkkaa mitään kokonaisuuden kannalta.
 
miksi noin huonoa ruokaa kaksi vuotiaalle?? karkkia, pitsaa, nakkia ja lettua, samana päivänä?
ja toiseksi en ymmärrä pulloa tuon ikäisellä.. mutta jokainen tavallaan, on hän varmaan energiaa saanut tarpeeksi...
 
Meidän kohta 3v on syönyt tänään vaan vesimelonia, viinirypäleitä, mansikoita ja hiukan tonnikalasalaattia.
Juonut on kyllä reilusti.
Ei tahdo kelvata mikään kunnon ruoka näin kuumalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipi:
en ois huolestunut,paitsi siitä että 2 vuotias juo pullosta....

Juo kyllä :) Enkä ole siitä huolissani koska pullo on käytössä vain ennen nukkumaan menoa :)

Eikä hampaita varmaankaan pestä sen jälkeen ...

:D Peseekö ihmiset lapsen hampaat ilta/yöimetyksen jälkeen? :D Meillä on myös 1,5v. joka juo pullosta iltamaidon. Hampaat ovat olleet vasta puoli vuotta.. Jollekin taas hampaat voi tulla esim. 4 kk:n iässä ja juo iltamaitoa (jonka jälkeen ei pestä nukahtaneen lapsen hampaita) 1,5 vuotiaaksi. Molemmilla siis se suunnilleen vuosi "iltamaito-altistusta".
 
Vesimeloni on myös hyvä nesteruoka eli jos ei muuten suostu juomaan, niin syöttää vesimelonia. Mutta kyllä mäkin kiinnitin enemmän huomiota siihen pulloon ja tuohon ruokavalioon :/ .
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipi:
en ois huolestunut,paitsi siitä että 2 vuotias juo pullosta....

Juo kyllä :) Enkä ole siitä huolissani koska pullo on käytössä vain ennen nukkumaan menoa :)

Eikä hampaita varmaankaan pestä sen jälkeen ...

:D Peseekö ihmiset lapsen hampaat ilta/yöimetyksen jälkeen? :D Meillä on myös 1,5v. joka juo pullosta iltamaidon. Hampaat ovat olleet vasta puoli vuotta.. Jollekin taas hampaat voi tulla esim. 4 kk:n iässä ja juo iltamaitoa (jonka jälkeen ei pestä nukahtaneen lapsen hampaita) 1,5 vuotiaaksi. Molemmilla siis se suunnilleen vuosi "iltamaito-altistusta".

:D lapsi ei tarvitse ruokaa enää yöllä kun ikää on 6kk, aika monet lopettaa yösyönnin jo ennen sitä. Vesi riittää, eikä kuluta hampaita .
 
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Kaikki huomasivat jutun tärkeimmän pointin :D
Lähinnä olin huolissani siitä että onko hän saanut tarpeeksi nestettä.

No nakistako sitä luulit saaneen, vai miks se oli tuossa listassa mukana ;) Ja ruuasta sä aika paljon puhuit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Kaikki huomasivat jutun tärkeimmän pointin :D
Lähinnä olin huolissani siitä että onko hän saanut tarpeeksi nestettä.

Jos pissaa normaalisti eikä ole kovin nuutunut, niin on saanut nestettä tarpeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Kaikki huomasivat jutun tärkeimmän pointin :D
Lähinnä olin huolissani siitä että onko hän saanut tarpeeksi nestettä.

No nakistako sitä luulit saaneen, vai miks se oli tuossa listassa mukana ;) Ja ruuasta sä aika paljon puhuit.

Sanoinkin että "lähinnä" olen huolissani. Listasin siis kaiken mitä on tänään suostunut syömään.

Pissaa on kyllä tullut normaalisti. Eikä ole nuutunut mutta nyt varsinkin illalla huomaa että kitisee ja narisee joka asiasta. Siitä päättelin että olisi nälkäinen mutta ei vain näin kuumalla maistu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gaselli:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipi:
en ois huolestunut,paitsi siitä että 2 vuotias juo pullosta....

Juo kyllä :) Enkä ole siitä huolissani koska pullo on käytössä vain ennen nukkumaan menoa :)

Eikä hampaita varmaankaan pestä sen jälkeen ...

:D Peseekö ihmiset lapsen hampaat ilta/yöimetyksen jälkeen? :D Meillä on myös 1,5v. joka juo pullosta iltamaidon. Hampaat ovat olleet vasta puoli vuotta.. Jollekin taas hampaat voi tulla esim. 4 kk:n iässä ja juo iltamaitoa (jonka jälkeen ei pestä nukahtaneen lapsen hampaita) 1,5 vuotiaaksi. Molemmilla siis se suunnilleen vuosi "iltamaito-altistusta".

No jos ainoa ruokavalio on maito, niin ei niitä hampaita tarvi pestä, mutta 1,5vee toivottavasti syö muutakin päivän aikana.
Paitsi että hampaat voi pestä ennen iltamaitoa...

ja sitten kun ruokavaliossa on illalla puuro ja maito, niin hampaat pestään sen jälkeen. Ei mitään maitopulloja sit enää...
 

Yhteistyössä