Meidän vaavi on sitten ruvennut heräämään klo 5 aamulla :/

yökyöpeli
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Hankkikaa pimennysverho, se on ensimmäinen konsti.
Sellainen olisikin tarpeen, ongelma vaan on se makkarin ikkunan verholauta joka on tosi leveä ja niin lähellä seinää, ettei sen alle pääse asentamaan minkäänlaista rullaverhoa. Mä revin koko verholaudan pian helvettiin ja pistän verhotangon tilalle...
Karmiin?
Ikkunan karmiako meinaat? Verholauta ulottuu siis ihan sieltä seinän ja katon yhtymäkohdasta ikkunan karmin alareunaan asti. Tän kämpän makkareissa on jostain syystä joka ikkunassa tuollainen verholauta...
Ei kai se verholauta voi niin ahdas olla, täytyyhän niihin nipsuihin pystyä verhot laittamaan? Sellaisella tarranauhalla kiinnitys? Laskosverho tai sellaisella narulla rullattava verho varmaan pysyisi.
Siis juu, verhoihin saa kyllä nipsut ja verhot mahtuvat kujassa kulkemaan ja periaatteessa rullaverhokin väliin mahtuisi, mutta pieninkään ruuvimeisseli saati porakone ei mahdu mistään välistä, että verhon saisi paikoilleen. Ulkoseinä on vielä betonia eli aika järeä kone tarttis olla...
Pitää eri vaihtoehtoja miettiä ja lähteä kauppoihin pyörimään. Mä en ole muunmallisista pimennysverhoista kuullutkaan kuin rullaverhomallisista, pitääkin katella jos niitä sais laskosverhoinakin tms.
Pistä Kunnon laskosverho, siis kaihdin- tai kankasliikkeestä (ei postimyynnistä) niin saat toimivat. Mekanismin kannakkeet saa ruuvattua "kattoonkin". Jollain sivuilla mainostettiin saavan myös pimentävistä kankaista.

aikansa kutakin
Mun vauvas< heräs aikoinaan kauan viideltä. Viikolla vielä meni kun läksi nukkumaan kun isommat kouluun. Viikonlopulla ärsytti ja lomalla kun toiset nukku ja kämppä kondiksessa jo ennen seitsemää eikä edes kesällä tullut huomenta suomea.

Voi ei! Kuullostaa kamalalta.

Mutta suosittelen pimennysverhoja myös.
Meillä on aina ollu ne eikä lapset oo juuri koskaan heränneet ennen klo 9 tossa iässä.
Eikä kyllä myöhemminkään.

Eskarilaisella alkoi viime syksynä kovat ajat kun pitää joka aamu nousta klo 7.45 :eek:

Yhteistyössä