Meidän vaavi on sitten ruvennut heräämään klo 5 aamulla :/

Heti kun päivät rupesivat tuntuvasti pidentymään, kuopus alkoi herätä aina vain aikaisemmin ja tätä nykyä herää siis viideltä |O Mä herään iloiseen hihkunaan kun hää katselee sängyn vieressä olevasta ikkunasta mäelle. 9 kk on ikää tytöllä. Ei mene millään takaisin nukkumaan ja herättää pulinallaan pian myös isosiskonsa joka saattaisi ehkä nukkua jopa puoli seiskaan :/
Vauva on ihan kypsä menemään yöunilleen seitsemältä illalla, pidempään ei kertakaikkiaan jaksa valvoa. Ennen nukkui kuuteen asti mutta tätä nykyä siis viideltä jo nousee keikkumaan. Mun huumorintaju on koetuksella :headwall:

*purkaus*

vieras
Siis täysin sama juttu: vauva 9 kk ja nukkuu 19-05, välillä jopa kuuteen! Olen ajatellut hommata pimennysverhon ja mahdollisesti laittaa hieman myöhemmin nukkumaan. Voihan olla ettei enää tarvitse sitä 13 tunnin yöunta niin kuin ennen.

Auts, viideltä on jo aika paha.
Meillä nukuttiin talvella kahdeksaan, jopa puol yhdeksään, mutta nyt se on aikaistunut seitsemään - pimennysverhoista huolimatta... Onneks kohta käännetään kelloja tunnilla eteenpäin. Vaikka mihinpä se vaikuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Hankkikaa pimennysverho, se on ensimmäinen konsti.
Sellainen olisikin tarpeen, ongelma vaan on se makkarin ikkunan verholauta joka on tosi leveä ja niin lähellä seinää, ettei sen alle pääse asentamaan minkäänlaista rullaverhoa. Mä revin koko verholaudan pian helvettiin ja pistän verhotangon tilalle...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Sellainen olisikin tarpeen, ongelma vaan on se makkarin ikkunan verholauta joka on tosi leveä ja niin lähellä seinää, ettei sen alle pääse asentamaan minkäänlaista rullaverhoa. Mä revin koko verholaudan pian helvettiin ja pistän verhotangon tilalle...
Karmiin?

Hmm. Kannattaa kyllä keksiä jokin patenttiratkaisu, nimittäin meilläkin mimmi heräsi vauvana aikaisin kun oli valosaa. Pimennysverho muutti asian. =) Nyt yli vuoden ikäisenä tuo valo ei enää sitä herätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Karmiin?
Ikkunan karmiako meinaat? Verholauta ulottuu siis ihan sieltä seinän ja katon yhtymäkohdasta ikkunan karmin alareunaan asti. Tän kämpän makkareissa on jostain syystä joka ikkunassa tuollainen verholauta...

Alkuperäinen kirjoittaja rinkinki:
No voi helevetti! :hug:
Revit sen laudan kyllä hittoon ja laitat rullaverhon.
Näin mä teen. Just T:lle tuumasin että se verholauta lähtee huomenna.

On veikeetä heräillä koko helvetin yö tunnin tai kahden välein, joinakin öinä valvoo 2 tuntia keskellä yötä ja herätä sitten viideltä uuteen päivään :xmas:

no
Pimennysverhoja saa myös roikkuverhoina.

Ja kannattaa tosiaan hankkia. Muista, että tänään viideltä heräävä herää ensi viikolla kesäajan myötä klo 4 tämän viikon aikaa.

vieras
Karmiin?
Ikkunan karmiako meinaat? Verholauta ulottuu siis ihan sieltä seinän ja katon yhtymäkohdasta ikkunan karmin alareunaan asti. Tän kämpän makkareissa on jostain syystä joka ikkunassa tuollainen verholauta...
Ei kai se verholauta voi niin ahdas olla, täytyyhän niihin nipsuihin pystyä verhot laittamaan? Sellaisella tarranauhalla kiinnitys? Laskosverho tai sellaisella narulla rullattava verho varmaan pysyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Ja kannattaa tosiaan hankkia. Muista, että tänään viideltä heräävä herää ensi viikolla kesäajan myötä klo 4 tämän viikon aikaa.
Hei, tälläset sun pitää hommaa!
Meillähän on O:n huoneessa pimmennysverhot kuumailmapallon kuvilla, sä haluut varmaan samanlaiset teijän huoneeseen. :LOL:

Ei mut tsemppiä vaan, voi pikkasen kiristää hermoo... :kieh:

Karmiin?
Ei kai se verholauta voi niin ahdas olla, täytyyhän niihin nipsuihin pystyä verhot laittamaan? Sellaisella tarranauhalla kiinnitys? Laskosverho tai sellaisella narulla rullattava verho varmaan pysyisi.
Siis juu, verhoihin saa kyllä nipsut ja verhot mahtuvat kujassa kulkemaan ja periaatteessa rullaverhokin väliin mahtuisi, mutta pieninkään ruuvimeisseli saati porakone ei mahdu mistään välistä, että verhon saisi paikoilleen. Ulkoseinä on vielä betonia eli aika järeä kone tarttis olla...
Pitää eri vaihtoehtoja miettiä ja lähteä kauppoihin pyörimään. Mä en ole muunmallisista pimennysverhoista kuullutkaan kuin rullaverhomallisista, pitääkin katella jos niitä sais laskosverhoinakin tms.

vieras
minä junttasin itse tehdyn pimennyskankaan nauloilla ikkunan pieliin kiinni (huom vanhat ikkunan pokat) ja vielä lisäksi teippasin maalarinteipillä jos päivä erehtyi jostakin paistamaan.ei herää muksut enää ennen 8

Alkuperäinen kirjoittaja rinkinki:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Hei, tälläset sun pitää hommaa!
Meillähän on O:n huoneessa pimmennysverhot kuumailmapallon kuvilla, sä haluut varmaan samanlaiset teijän huoneeseen. :LOL:

Ei mut tsemppiä vaan, voi pikkasen kiristää hermoo... :kieh:

:LOL: Kuumailmapallot sopisivatkin hyvin meidän makkarin teemaan

Tiedustelija
Entäs jos se on nukkunut päivällä liikaa? ja unta ei yölle riitä tarpeeksi sen takia. Jos se on pirtee siel sängys ei sil verholla oo mitään merkitystä. Jos se nukkuu vaan yhet unet päivällä ni entäs jos ottas iltamassa viel pienet vartin tirasta ja sit valvois viel vähän pitempään?

Yhteistyössä