Meidän tyttö saa tänään nimen ja taitaa anoppi lentää pyrstölleen :D

• Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"Mummeli"
Nette on lyhentymä Agnetasta, Anettesta, Antoinettasta...Vilhelmiina tuli Suomen almanakkaan jo 1785, joten nimi on vanha, ja kaunis. Hyvää elämää pikkuiselle ja hänen vanhemmilleen.

kolme pientä
[QUOTE="Linda";25495912]En voi sietää nimeä Mette, Nellaa ja Nillaa on päiväkodit täynnä, Nette on minusta kaunis nimi. Ei mikään tusina nimi eikä harvinaisinkaan.[/QUOTE]

No, tätä mä en ymmärrä. Ei haluta antaa tusinanimeä, joten väännetään jostain tusinanimestä sitten omaperäinen ja ainutlaatuinen, mutta kuitenkin se kuulostaa ihan siltä tusinanimeltä. Pojan päiväkotiryhmässä on Nella ja Nilla. Nilla siis on paaaaaljon harvinaisempi, kun Nella, mutta mun korviin ne on aikalailla sama nimi, kun vaan yhtä kirjainta on muutettu. Mutta hyvä, että te tykkäätte nimestä. Ja sehän se pääasia on eikä se, onko nimi harvinainen vai ei. Ja nimi varmasti sopii teidän tytölle. :)

kasva jo
Okei, pääasia tässä nyt taitaa olla että anoppi ei tykkää. ja nimenomaan just anoppi. Lapsellinen olet. Itse tietysti nimen lapsellenne annatte mutta taidat oikein nauttia kun anoppi ei tykkää.

Kiva nimi on ja jos anoppi alkaa asiasta mutisemaan niin omapa on häpeänsä.
Ja arvatkaa mitä, mun ekan koiran kennelnimi oli sama kun mun ekan tyttären etunimi, koiraa kutsuttiin lyhyemmällä versiolla mutta sieltä se tyttären nimi kuitenkin tulee :D

Mulla on myös ollut koirat nimeltä Emma ja Pontus, eikä tuu mieleenkään naureskella että sen nimisillä ihmisillä on koiran nimi. Ihan tietoisesti oon antanut koissuleille ihmisten nimet.

Mun korvaan tuo ehdotettu Mette on "oudompi" kuin Nette. Ehkä siksi, että Nettaa ja Netteä tuli vastaan jo kultaisen 80-luvun alussa, Metteen törmäsin vasta meteorologin myötä.

Se, mihin on tottunut ja mihin ei, määrittelee aika paljon sen millaisia nimiä itse kukin väännettyinä tai omituisina pitää. Tietysti :)

"vieras"
itse pitäisin enenmmän Janette, Anette, Mariette tms., mutta kaunis on toki Nettekin.

Onko se mielestäsi ikävä vai mukava asia, jos anoppi ei pitäisikään tyttärenne nimestä? Sait kuulostamaan jotenkin vahingoniloiselta. Toivottavasti ymmärsin väärin.

"Linda"
[QUOTE="vieras";25496300]itse pitäisin enenmmän Janette, Anette, Mariette tms., mutta kaunis on toki Nettekin.

Onko se mielestäsi ikävä vai mukava asia, jos anoppi ei pitäisikään tyttärenne nimestä? Sait kuulostamaan jotenkin vahingoniloiselta. Toivottavasti ymmärsin väärin.[/QUOTE]

Ymmärsit väärin. Anoppi vaan on ottanut tehtäväkseen aivopestä minut ja lähes päivittäin soittaa asiasta. "luitko miten kaameita nimiä oli taas kastetuissa, voi lapsi parkoja" yms. Minulle on yhden tekevää tykkääkö anoppi tai joku muu nimestä, tai onko jonkun palstalaisen koira tyttöni niminen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25495740]Oletko ilkeä ihminen vai miksi piilovittuilet? Jos joku antaa koiralle ihmisen nimen, niin ei se sitä nimeä ihmisellä pahenna. On mullakin lapsena ollut kissa, jolle annoin nimeksi Sara. Mä en silti ota sitä esille aina kun joku kysyy mielipidettä Sara-nimestä.[/QUOTE]

on se ilkeä, etkö aiemmin oo huomannut. samaa vittuilua joka ketjussa.

AP:lle, aivan ihana nimi. onnea tytölle kauniista nimestä. älä sinä piittaa anopin kommenteista

"vieras"
[QUOTE="Linda";25496345]Ymmärsit väärin. Anoppi vaan on ottanut tehtäväkseen aivopestä minut ja lähes päivittäin soittaa asiasta. "luitko miten kaameita nimiä oli taas kastetuissa, voi lapsi parkoja" yms. Minulle on yhden tekevää tykkääkö anoppi tai joku muu nimestä, tai onko jonkun palstalaisen koira tyttöni niminen.[/QUOTE]

hyvä sitten :). Kaunis nimi on. Nauttikaa päivästä. Uskon kyllä isovanhempienkin pitävän nimestä. Onhan se kuitenkin selkeästi lausuttava ja kirjoitettavakin, herkän kaunis nimi.

"vieras"
[QUOTE="äiti";25496354]No on ruma nimi. Ajatteletko yhtään että lastasi voidaan koulussa kiusata nimen takia?[/QUOTE]

aatteletko yhtään että kasvatat koulukiusaajia kun noin puhut muiden lasten nimistä. se koulukiusaaminen kun ei oo kiusatun/hänen vanhempiensa vika vaan kiusaajan ja hänen perheensä ja kasvatuksen. tuollaisella asenteella te niitä kiusaajia kasvatatte. eli katso peiliin äläkä ap:ta syyllistä.

"KeppäLerttu"
meillä taas nuorekas, menevä anoppi halusi tytöstä Jaden tms ja lähes suuttui, kun tytöstä tuli Senja
. oli, että mitä te tuollaisen tylsän, vanhan nimen annatte kun nykyään saa irrotella toisin kuin silloin, kun hän sai omat lapsensa. ja että jos jollain ihmeelleä vauvan vielä saisi, tästä tulisi Otava, Luna, Jade... me kuitenkin annoimme mieleisemme nimen ja onneksi anoppikin sitten tottui :D

"Linda"
[QUOTE="äiti";25496354]No on ruma nimi. Ajatteletko yhtään että lastasi voidaan koulussa kiusata nimen takia?[/QUOTE]

No kerros minullekin miten tuosta nimestä kiusataan? ;)

Yhteistyössä