Meidän tyttö saa tänään nimen ja taitaa anoppi lentää pyrstölleen :D

• Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"Linda"
Anoppi on koko ajan hokenut että pitää olla jämpti ja perussuomalainen nimi, että jos olis poika niin pitäis antaa nimeks Pertti ja jos tyttö niin Pirjo, Paula, Sirpa tms.

En ole kommentoinut nimiasiaa hälle, mieheltä on udellut mutta ei ole kertonut. Mitäs mieltä?

Nette Vilhelmiina <3

Madametussu
On kyllä niin häiritsevä nimi kun olla ja voi. Varmaan monet paperilta lukiessa miettii, että jäikö alusta A-kirjain puuttumaan vai onko ääntämisongelmia Anette-nimen suhteen.
Mutta tällainhan saadaan uusia nimiä. Jaana = Aana, Pirkko = Irkko, Olga = Lga

meillä kans
Meillä myös anoppi melkein järkyttyi lapsen nimestä. Meillä vaan niin päin, että anoppi oli ajatellut lapselle noita nette-tyylisiä nimiä, mutta lapsi saikin jämäkän suomalaisen nimen. Kaikenlaisilla tavoilla niitä anoppeja voikin järkyttää. Itselleni oli kyllä yllätys anopin reaktio, kun muuten tuntui tykkäävän tavallisista perusnimistä.

[QUOTE="vieras";25495740]Oletko ilkeä ihminen vai miksi piilovittuilet? Jos joku antaa koiralle ihmisen nimen, niin ei se sitä nimeä ihmisellä pahenna. On mullakin lapsena ollut kissa, jolle annoin nimeksi Sara. Mä en silti ota sitä esille aina kun joku kysyy mielipidettä Sara-nimestä.[/QUOTE]

en ole ilkeä. tuosta nimestä tullee mielen kaverin pikkunen villakoira. nimi on kiva :) samoin ku minun serkulla on samanniminen koira mitä minun miehen nimi :)

kolme pientä
ihan kiva nimi. kaverin koiralla on sama...
Mua niin korpee nää kommentit. Aina pitää mainita, jos jollain siskon kummin kaiman serkulla on sen niminen marsu. Nykyään elukoille, etenkin koirille annetaan ihmisten nimiä. Ei se silti tee niistä nimistä käyttökelvottomia ihmisellä. En oo montaa Musti tai Purre -nimistä eläintä enää kuullut vaan ihan Miloja, Mettejä, Siirejä ym.

en ole ilkeä. tuosta nimestä tullee mielen kaverin pikkunen villakoira. nimi on kiva :) samoin ku minun serkulla on samanniminen koira mitä minun miehen nimi :)
Ja meidän naapurissa on samanniminen koira, kuin miehen sisko. Ja ystävällä on samanniminen koira kuin monella kaverillani on tyttö, Nelli. Silti kiva nimi.

Minusta Nette Vilhelmiina on todella kaunis nimi! :) Onnea pienelle tytölle nimestä ja teille vanhemmille onnea pienestä tytöstä.

kolme pientä
Annan vielä mielipiteeni, kun sitähän sä kysyit. Itse tykkään enemmän Metestä. Nette on jotenkin tekaistun kuuloinen. Mulle tulee siitä mieleen joku tuotemerkki. Mette, Netta tai Nella olis parempi, mutta makujahan on monia.

"vieras"
Mun mielestä toi koiran mainitseminen on kyllä kettuilua. Tai sitten sulla on sosiaalisessa älykkyydessä jotain häikkää.. Toi sun kommenttis oli lähes sama kuin olisit sanonut: "kiva nimi.. koiralle". Miksi se koira siellä piti mainita? Jos ei kettuiluna.

"vieras"
Hyvä nimi se on:) Teidän päätöshän se on täysin, ei siinä oo anopilla sanomista. Meidän naapurin pojan nimi oli vili ja seinän toisella puolella oli vili niminen koira :)

On kyllä niin häiritsevä nimi kun olla ja voi. Varmaan monet paperilta lukiessa miettii, että jäikö alusta A-kirjain puuttumaan vai onko ääntämisongelmia Anette-nimen suhteen.
Varmaan joku tynnyrissä kasvanut, jolle kaikki muut kuin top kymppi-nimet on jotain tosi outoa, miettii tuota...mutta Nette on ollut jo vuosikymmeniä ihan oikea nimi ainakin täälläpäin :)

itsehän
nimeätte, mä ns. kärsin omasta nimestäni 80-luvun lähiölapsuudessa kun ympärillä pyöri jonnia, sareja, mikkoja, johannia yms mutta nyt olen vähän harvinaisempaan (ei kovin mut hiukan) nimeeni ihan tyytyväinen. Mun lasten nimet on aikas ainutlaatuiset, en niitä tässä julkaise, mut nykyisin useilla lapsilla on toosi erikoisia nimiä ainakin noiden koulussa eli ei se ole mikään kiusaamisenaihe enää -onneksi!
Nette ei nyt kovin harvinainen ole, mun makuuni vähän lässy mutta ei se nimi naista pahenna jos ei nainen nimeä!

Ja noista koirista ym. mun yksi tuttu antoi mun esikoistytön nimen kultsulleen ja minusta (ja tytöstä) se oli tosi sööttiä!
Mukavaa ristiäispäivää!

"Linda"
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä;25495822:
Annan vielä mielipiteeni, kun sitähän sä kysyit. Itse tykkään enemmän Metestä. Nette on jotenkin tekaistun kuuloinen. Mulle tulee siitä mieleen joku tuotemerkki. Mette, Netta tai Nella olis parempi, mutta makujahan on monia.
En voi sietää nimeä Mette, Nellaa ja Nillaa on päiväkodit täynnä, Nette on minusta kaunis nimi. Ei mikään tusina nimi eikä harvinaisinkaan.

Yhteistyössä