Meidän pitäisi kuulemma lopettaa kissamme, koska naapuripariskunnalle on syntynyt lapsenlapsi, joka

"Minna"
Kaikenlaista naapuria sitä onkin. :eek: Mutta ei sitä kissaa muutenkaan kannattaisi kyllä pitää vapaana. Etenkin rivarissa voi ärsyttää kovastikin, ja ehkäpä tuollainen ärsyyntyminen on naapuriesi kommentin takana. Lapsesta vaan tuli muka syy.

Khimaira
Kysyisin että voisivatkohan he muuttaa pois lapsen synnyttyä koska lapsi varmaan kiusaa kissaa:p

Siis oikeasti- missä pullossa he aikovat elää |O
Aikovatko he pyytää jokaista naapuria lopettamaan eläimensä? Jokuhan voi ottaa uusiakin lemmikkejä..

JONSERED Karhunkantaja
Minä luullakseni ehdottaisin, että naapuri ilmoittaa koska lapsi mahdollisesti on ulkona nukkumassa ja lupaisin joko pitää kissan sisällä ko. aikana tai ainakin infota, jos se ei ole mahdollista.

Ei lapsia ole tarpeellista hylätä ulos nukkumaan luonnonvoimien armoille. :saint: Avatkoon ikkinan tai laittakoon vanut tuulikaappiin ulko-ovi auki ja väliovi kiinni. Tai se pahuksen verkko vaunun päälle.

"pam"
Älä huoli, kyllä se naapurin mies sen kissan lopettaa jos siitä vaivaa on. Me asumme omakotitalossa keskustan liepeillä ja kun tähän muutettiin niin naapurin mies kävi heti sanomassa,että ahaa.. teillä on kissa. Minä se en kissoista tykkää. No niin mentiin vuosi ja kissamme kulki vapaana missä kulki. Pantakissa vielä,että jokainen osasi tarpeen tulla meille sanomaan,että teidän kissa... vaan kukaan ei tullut valittamaan.

Eräs kerta tämä samainen naapurin mies tuli sitten valittamaan,että kissamme oli tappanut hänen pihallaan linnun. Hirveä valitus sen linnun päälisiä (olisin ymmärtänyt jos olisi ollut lemmikkilintu.. ) ja mies sanoi lopuksi,että tuolle kissalle käy vielä huonosti. No eipä mennyt kuin vajaa kuukausi kun kissamme katosi.. naapurin mies kulki niin tyytyväisenä,että tod.näk. hän kissamme tappoi. Vaan milläs sen todistit.

Nyt meillä on uusi kissa,joka on ihan pelkästään sisäkissa... joskus lapset taluttavat valjaissa pihalla. Naapurin mies näki uuden kissamme ja kävi pihalla sanomassa,että jaa-aa vai on teillä uusi kissa... Sanoin,että näin on asia. Ja kerroin myös,että kissamme on sisäkissa,joten ei tarvitse vaivautua tälle tontille sen enempää asioimaan kissa-asioissa. Herra veti niskat naksuen kotiinsa päin... eikä vaivaudu enää tervehtimään. Törkeä minä :)

"kisu"
Ap sanoi kissansa olevan sisäkissä muttei voi vannoa ettei kissa pääse joskus karkaamaan oven raosta. Mutta kai tuokin on hyvä syy naapureille hankkia halko oven pieleen kissaa varten.

[QUOTE="pam";24472780]Älä huoli, kyllä se naapurin mies sen kissan lopettaa jos siitä vaivaa on. Me asumme omakotitalossa keskustan liepeillä ja kun tähän muutettiin niin naapurin mies kävi heti sanomassa,että ahaa.. teillä on kissa. Minä se en kissoista tykkää. No niin mentiin vuosi ja kissamme kulki vapaana missä kulki. Pantakissa vielä,että jokainen osasi tarpeen tulla meille sanomaan,että teidän kissa... vaan kukaan ei tullut valittamaan.

Eräs kerta tämä samainen naapurin mies tuli sitten valittamaan,että kissamme oli tappanut hänen pihallaan linnun. Hirveä valitus sen linnun päälisiä (olisin ymmärtänyt jos olisi ollut lemmikkilintu.. ) ja mies sanoi lopuksi,että tuolle kissalle käy vielä huonosti. No eipä mennyt kuin vajaa kuukausi kun kissamme katosi.. naapurin mies kulki niin tyytyväisenä,että tod.näk. hän kissamme tappoi. Vaan milläs sen todistit.

Nyt meillä on uusi kissa,joka on ihan pelkästään sisäkissa... joskus lapset taluttavat valjaissa pihalla. Naapurin mies näki uuden kissamme ja kävi pihalla sanomassa,että jaa-aa vai on teillä uusi kissa... Sanoin,että näin on asia. Ja kerroin myös,että kissamme on sisäkissa,joten ei tarvitse vaivautua tälle tontille sen enempää asioimaan kissa-asioissa. Herra veti niskat naksuen kotiinsa päin... eikä vaivaudu enää tervehtimään. Törkeä minä :)[/QUOTE]

Mieshän teki ihan oikein, kissoja ei saa pitää irti. Meidänkin tontilla pyöri jonku naapurin kissi, ei pyöri enää :whistle:

[QUOTE="pam";24472780]Pantakissa vielä,että jokainen osasi tarpeen tulla meille sanomaan,että teidän kissa... vaan kukaan ei tullut valittamaan.[/QUOTE]

Miten panta auttaa tunnistamaan kissan, eihän ne anna vieraille kiinni niin että pannan voi lukea. Meidän pihalla pyöriskelee muutamia kissoja eikä mulla ole hajuakaan kenen ne on (ei tosin kiinnostakaan).

Kirjoitan lyhyesti, poika heräs.. Kissa on siis sisäkissa eikä sitä pidetä vapaana. Muutaman kerran on päässyt karkuun ja ymmärrän, että ärsyttää - minuakin ärsyttää :D Naapurit tulivat heti aluksi sanomaan, että heillä on sitten paha kissa-allergia, joten kissaa ei voi pitää ulkona. Muiden naapureiden vapaana juoksentelevat katit eivät kuitenkaan häiritse.

Talossamme on siis kolme asuntoa, mutta alunperin tämä on kokonaisuudessaan ollut pariskunnan toisen osapuolen kotitalo (jaettu kaksioksi, tämän pariskunnan asunnoksi ja sitten tämä mikä meillä on käytössämme). Vuokranantajamme on ostanut tämän asunnon, meillä on käytössä naapureiden kanssa yhteinen iiiiso piha ja rantasauna. Taloyhtiön hallitukseen kuuluu siis tämä pariskunta ja vuokranantajamme, heillä on jatkuvaa kiistaa joka heijastuu meihinkin. Milloin valitetaan siitä, että mies tupakoi pihalla (ja että siinä pihalla oven lähellä on tuhkis!) tai jostain muusta.

Nyt on sitten kissaongelma. Toivotaan ettei tämä mies ainakaan tapa kissaa, mieluummin luovun siitä sitten :(

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24472801:
Mieshän teki ihan oikein, kissoja ei saa pitää irti. Meidänkin tontilla pyöri jonku naapurin kissi, ei pyöri enää :whistle:
Vaikka kissoja pidettäisiin vastoin irtipitomääräyksiä vapaana, niin en mä silti ymmärrä ihmistä joka ottaa lemmin hengiltä.
Jos tilanne on vaikea, niin miksi sitä kissaa ei voi loukuttaa ja toimittaa eläinsuojaan? Muutaman kerran kun omistaja maksaa säilytysmaksun, niin saattaa ruveta pitämään kissaa tarkemmin kiinni..

Vaikka kissoja pidettäisiin vastoin irtipitomääräyksiä vapaana, niin en mä silti ymmärrä ihmistä joka ottaa lemmin hengiltä.
Jos tilanne on vaikea, niin miksi sitä kissaa ei voi loukuttaa ja toimittaa eläinsuojaan? Muutaman kerran kun omistaja maksaa säilytysmaksun, niin saattaa ruveta pitämään kissaa tarkemmin kiinni..
MIKSI mun pitäis nähdä loukuttamisen vaiva, ja toimittaa se eläinsuojaan/omistajalle. On OMISTAJAN tehtävä huolehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista, eli ei siis antaa sen juoksennella vapaaba, ei minun.

"xXx"
Kun kerran kyseessä on sisäkissa, jättäisin naapurin lausahdukset omaan arvoonsa. Tokihan pidät parempaa huolta ettei kissa pääse karkaamaan? Vai eihän kissa taas vaan ole vähempiarvoisempi kuin joku toinen lemmikki, harva koiraakaan niin vaan päästää karkaamaan?

Sen sijaan jos sulla olis ap ulkokissa, niin olisin naapurisi kanssa samaa mieltä. Eläinrääkkäystä päästää "rakkaat" lemmikit vapaaksi ja aina saa paikallislehdistä lukea miukujen katoamisilmoituksia.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24472842:
MIKSI mun pitäis nähdä loukuttamisen vaiva, ja toimittaa se eläinsuojaan/omistajalle. On OMISTAJAN tehtävä huolehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista, eli ei siis antaa sen juoksennella vapaaba, ei minun.
Samaa mieltä!! Miks ihmeessä mun pitäis nähdä vaivaa heidän kissan takia. Meillä siis kans pyöri naapurin kissa lapsen hiekkalaatikolla. Ei enää.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24472842:
Ilmoita sitten eläinsuojeluvalvojalle että täällä pyörii kissa irrrallaan aina vaan.
Niin no, helpompaahan se sulle on ottaaa hengiltä viaton eläin.

Ehkä heidän pitäisi lopettaa vauva, ettei tule vetämään kissaanne hännästä...

Ihan oikeasti voit vain sanoa, että teette parhaanne pitävänne kissan sisällä, mutta toisten lemmikkejä ei käsketä lopetettavaksi tuollaisista asioista.

järkevää
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24472950:
Helpompaa olis, jos elukoiden omistajat tajuais, että niitä ei oikeesti saa pitää irti? Vai mitä mieltä oot?
En kauheesti huutelis lemmikkien tappamisesta julkisesti, se on meinaan rikos. Villiintyneen kissan saa lopettaa asianmukaisesti, mutta lemmikkiä ei.

järkevää
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24472999:
Mä en oo missään vaiheessa kirjoittanu, että olisin ottanu jonkun katin hengiltä, vai oonko? Ja mistä erottaa lemmikin villielukasta?
No ihan jo vaikka siitä että pääset tappoetäisyydelle ilman loukkua B) Ja ei, sä et oo sanonut, sä oot vaan aika suoraan antanut ymmärtää.

Usein kysyttyä

Tuolta kohta kissalait
"Kissan liikkuminen ulkona herättää paljon kysymyksiä. Suomessa on voimassa kolme lakia, joissa säädetään kissojen oikeuksista ja liikkumisvapaudesta: metsästyslaki, eläinsuojelulaki ja järjestyslaki. Näiden lakien mukaan kissaa ei tarvitse pitää kytkettynä ja kissalla on vapaa liikkumisoikeus koko maassa muutamin poikkeuksin.

Vaikka kissaa saakin pitää ulkona vapaana, suosittelee HESY kissan omistajia ulkoiluttamaan lemmikkejään kaupunkialueilla vain valvotusti, sillä taajamassa vapaana ulkoilevaa kissaa uhkaavat monet vaarat ja useilla kissoilla on voimakas saalistusvietti. Sen sijaan aidatulla pihalla ja rauhallisilla omakotialueilla kissaa on usein turvallista pitää ulkona vapaana."

ja

"Kissalla on siis vapaa liikkumisoikeus koko maassa eikä kissaa lain mukaan tarvitse pitää kytkettynä taajamassakaan. "

Yhteistyössä