Meidän Perhe lehden perheen nukkumisartikkeli (jossa pienet valvovat aamuyöhön saakka) kokonaisuudessaan tässä:

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
[QUOTE="vieras";28010704]Niin oliko siinä lehdessä kuvaa tai nimiä todisteeksi jutun todenperäisyydestä? :O[/QUOTE]

Tuossa kuva lehdestä, iPadilla suttuisesti otettu, anteeksi laatu.

"vieras"
[QUOTE="jep";28010729]Tuossa kuva lehdestä, iPadilla suttuisesti otettu, anteeksi laatu.[/QUOTE]

Ok, kiitos. Ei nyt ehkä niinkään yllätä se, että tuollaisia perheitä on olemassa, vaan se, että kehtaavat lehdessä kertoa elämästään. Eikö ne oikeesti näe, ettei jotkut lyhyet päiväunet ole ton ongelman ydin??? :(

"viima"
[QUOTE="vieras";28010782]Ok, kiitos. Ei nyt ehkä niinkään yllätä se, että tuollaisia perheitä on olemassa, vaan se, että kehtaavat lehdessä kertoa elämästään. Eikö ne oikeesti näe, ettei jotkut lyhyet päiväunet ole ton ongelman ydin??? :([/QUOTE]

tuossa täytyy olla pohjalla syvä masennus ja uupuminen. ja uskottelevat itselleen et muillakin on edes hiukan tällaista. ja hyvä syyttää lapsia et yks piiloutuu päikkäreille. Lapset pihalle kun alkaa väsyttään. sit iltapala nassuun ja nukkuun. ja isommalle ohjeistus päiväkotiin et se ei saa nukkua kuin tunnin. tai vaik viikoks kotiin et saa rytmin palautettua. käy vain sääliks lapset kun syksyl pitäis koulukin aloittaa. siellä kiva olla5-6 tunnin unilla

miks suomes ei oo sellaista supernänny ohjelmaa!!

"vieras"
[QUOTE="Anne";28010821]No hohhohhoo. Meillä on tottelevainen lapsi, mutta nukuttuaan tarhassa pyörii illalla kotona yhteentoistakin asti ihan ettei mitään. Ja kasilta on laitettu sänkyyn. Oltu yhdessä, leikitty, iltarutiinit kohdillaan yms. Missä vika?[/QUOTE]

No toi on vielä normaalin rajoissa, toisin kuin tuon perheen meininki. Älä nyt ota itseesi. ;)

"jos"
jos kyseiset vanhemmat eksyy tänne niin supernannyssa ollut paljon samantapaisia tapauksia myös siinä missä ne laittaa ne perheet sinne taloon seurattvaks(en muista sarjan nimeä) lukekaa kirjoja,kattokaa muutama supernanny . kuunnelkaa kasvatusterapeutteja hankkikaa apua! tsemppiä!

ihmeissään
Siis minkä kokoinen kartano tuolla perheellä on, jos kuusivuotias pystyy katoamaan äidiltään ja nukkumaan salaa päiväunet? Meillä on kolmikerroksinen sokkeloinen talo, mutta parhaillaankin yläkerrassa tietokoneen ääressä lojuessani tiedän, missä lapseni ovat ja mitä siellä tekevät.

Oli pakko ottaa lehti uudelleen käteen ja lukea koko juttu (viimeksi vain selasin katseella läpi).

Ajoittain ärsyttää se, kun osa ihmisistä nyrpistää nokkaansa toisten valinnoille kertoen, etteivät he ymmärrä lainkaan moista toimintaa. Mutta tässä kohtaa mun on ihan pakko yhtyä heihin. Tarkoitus ei ole nyrpistää nokkaa, mutta en kyllä ymmärrä. Lainkaan.

Tiedän kyllä, että noita juttuja väritetään...lisätään joku sana jonnekin, poistetaan toinen toisaalta. Maustetaan tarinaa suolalla ja pippurilla, kuvaillaankin. Mutta vaikka mä miten käännän, en saa tuota tarinaa sellaiseksi, että voisin sitä käsittää.

En käsitä, miten lapset saa elää aivan kuin pellossa. En itsekään ole mikään tiukkojen rutiinien äiti, mutta rajansa kaikella. "isommat tekee huoneissaan mitä lystää, niillä on tietokoneet"..."pienet pelaa murhapelejä keskellä yötä"..."joskus löydän nukkuvan lapsen sängynalta, toisen sohvalta ja kolmannen kirjahyllystä"...WTF?

Meilläkin on koululaisella omassa huoneessaan tietokone, muttei sillä pelata murhapelejä, vaan lps-peliä tai movie stars planettia. Ja vain luvalla ja valvotusti. Omaan huoneeseen mennään illalla nukkumaan, ei tekemään "mitä lie".

Pienet nukkuvat sängyissä. Joko omissa, tai meidän vanhempien, jos on sellainen ilta, että tarvitaan enemmän läheisyyttä. Ei lattialla, kirjahyllyssä, tai edes siellä sohvalla. Eikä pienet (3v ja 4v) todellakaan pelaa tietokoneella. Ellei sitä lasketa, että 4v on ehkä 5 kertaa pelannut Aapelin POKS-peliä vanhemman sylissä.

Kaiken kruunasi se elokuvakommentti. Perheen äiti ilmeisesti ihan OIKEASTI luulee, että heidän tapansa toimia on hyvinkin yleinen ja että kaikissa perheissä on lasten nukkumaanmenon suhteen valtavat taistelut joka yö. Jonkun pitäisi tälle äidille kertoa, ettei tilanne mene näin. Ei sitten niin lähellekään.

Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;28011784:
Ehkä jonkin sortin tukea tarvitsisivat päästäkseen edes jonkinlaiseen rytmiin!
Niin. Jos ovat halukkaita moista vastaanottamaan?!

Tunnen perheen, jossa 2v lapsi menee nukkumaan klo 22-23 ja herää klo 10-11 aamulla. Hieman hullunkurinen rytmi tämänkin, mutta kun äiti nyt vain sattuu tykkäämään nukkua aamuisin pitkään. Eikä hänellä ole pienintäkään aikomusta muuttaa rytmiä, koska hän itse pitää tästä rytmistä.

:((((
Mun mielestä tuo on jo lastensuojelun asia. Jos ajatellaan, että lapset pahimmillaan nukkuvat vain 4-5 h yössä (jos siis eskarilainen viedään esim. klo 9.00 eskariin), on lasten kehitys jo vaarassa. Lasten aivot kehittyvät nukkuessa ja mä sanoisin, että tuossa alkaa olla jo vaara että aivoihin syntyy parantumattomia muutoksia.

Tunnen perheen, jossa 2v lapsi menee nukkumaan klo 22-23 ja herää klo 10-11 aamulla. Hieman hullunkurinen rytmi tämänkin, mutta kun äiti nyt vain sattuu tykkäämään nukkua aamuisin pitkään. Eikä hänellä ole pienintäkään aikomusta muuttaa rytmiä, koska hän itse pitää tästä rytmistä.
Jutusta saisi sen käsityksen että asuvat jossain pienemmällä paikkakunnalla, vois olla kynnys hakea apua, mieskään tuskin lämpenee ajatukselle.

Kyllä mä jokseenkin ymmärrän tuon sun kaverin rytmin meillä mentiin yks kevät ja kesä tuolla aikataululla, silloin sopi rytmi kaikille paremmin, nykyään perus 07-20.30 + päikkärit..

Mun mielestä on aina ollut huonoa vanhemmuutta sellainen että lapsi nukahtaa mihin sattuu, vaikka syöttötuoliin. Mutta tuo juttu oli kamala.. eikös siinä sanottu että se pieninkin nukahtanut johonkin kirjahyllyyn. Kertoo jo siitä että lapset tosi väsyneitä.. toinenkin nukahtanut tietokoneen ääreen! Vanhempien tehtävä on LAITTAA ne lapset nukkumaan eikä antaa valvoa niin kauan kuin huvittaa.

Meillä miehen kanssa oli jo ennen lasta pääsääntöisesti iltatöitä, joten meillä on aina menty nukkumaan siinä 21-23 välillä ja herätään sitten 9-11 välillä. 3v on siis vauvasta asti tottunut tähän rytmiin. Useesti törmään ihmettelyyn rytmistä, mutta eipä sitä ole järkeä muuttaa ellei tästä normi päivätyöhön siirrytä. Saman verran meillä nukutaan ja valvotaan kuin niissäkin perheissä joissa herätään klo 7.

Jutun perheellä kyllä tuntuu olevan elämänhallinta hakusessa.

Yhteistyössä