Meidän keittiö on kuin pommin jäljiltä!!!

1v 4kk kiipeää IHAN KOKO AJAN tuoleilta pöydälle ja tasoille, on ollut pakko kaataa ne pöydän alle nurin. Sieltä tyyppi sitten kiskoo niitä ympäri keittiötä. Ja tyhjentää kaapeista ja laatikoista kaiken pitkin lattioista, myös jääkaapista kun saa prkl senkin auki. Itse kompuroidaan tavaroihin ja tuoleihin, en jaksa enää edes siivota tuon täystuhon jälkiä. Mulla hajoo pää.
 
"vieras"
Onko meillä sama lapsi? :D

Meillä vuoden ikäinen ja tutulta kuulostaa. Olen jo luovuttanut. Nostan ISOSTI hattua yksinhuoltajille. Meillä on täysi kaaos kun olen lapsen kanssa päivät. Vasta kun mies tulee kotiin töistä voin hiukan koittaa laittaa tavaroita järjestykseen ja imuroida.
Meillä tyhjennetään alimmaiset vetolaatikot, syödään sokerit, kun silmä vältää, kiivetään jyrsijän häkkiin ja levitetään sen ruuat, syödään koiran ruokakupista ja kaadetaan koiran vesiastia, levitetään koiran hihnat, lelut yms ympäri kämppää, silputaan poltettavat roskat, mutustellaan talouspaperia, tyhjennetään maitopurkkien rippeet lattialle ynnämuutaynnämuutaynnämuuta.
Kun tähän lisätään vielä se, että lapsi ei nuku päiväunia kuin minun ollessa vieressä pitämässä kädestä kiinni, ei paljon vaihtoehtoja jää.

Sitten joku vielä ihmettelee, miksi VIHAAN yllätysvieraita! :headwall:
 
040608
Tota noin... hommaa kaappeihin, laatikoihin ja jääkaappiin "lapsilukot". Ei saa lapsi niitä sitten auki. Niin meillä tehtiin. Ja mahdollisesti yksi laatikko varataan lapselle, jota sitten saa luvan kanssa tuhjentää, eikä sinne mitään leluja vaan niitä vaarattomia keittiön työvalineitä, kauhoja, muovipurkkeja jne...

Tiedän tunteen, nyt kun nuorin on 2v8kk niin tilanne helpottunut... paitsi että sitten tulee uusi vaihe, kun ne alkaa kiipeämään sinne työtasoille itse ja hakemaan laseja ja lautasia itse kaapista ja ruokaa kans.
 
ei oo aina niin helppoa
Tota noin... hommaa kaappeihin, laatikoihin ja jääkaappiin "lapsilukot". Ei saa lapsi niitä sitten auki. Niin meillä tehtiin. Ja mahdollisesti yksi laatikko varataan lapselle, jota sitten saa luvan kanssa tuhjentää, eikä sinne mitään leluja vaan niitä vaarattomia keittiön työvalineitä, kauhoja, muovipurkkeja jne...

Tiedän tunteen, nyt kun nuorin on 2v8kk niin tilanne helpottunut... paitsi että sitten tulee uusi vaihe, kun ne alkaa kiipeämään sinne työtasoille itse ja hakemaan laseja ja lautasia itse kaapista ja ruokaa kans.
No yhden täystuhon äitinä voin kertoa, että eipä aina ole hyötyä noista lapsilukoistakaan. Meillä oli esim sellainen turvaportti ja mukula repis sen ruuveineen päivineen irti seinästä... Plus yleensä se vaatii vaan hetken tutkiskelun niin toi hallitsee lapsilukkojen availunkin. Portissa ei vaan ylettynyt siihen avausmekanismiin niin oli pakko repiä irti koko portti :D
 
minimiii
[QUOTE="vieras";22868884]Onko meillä sama lapsi? :D

Meillä vuoden ikäinen ja tutulta kuulostaa. Olen jo luovuttanut. Nostan ISOSTI hattua yksinhuoltajille. Meillä on täysi kaaos kun olen lapsen kanssa päivät. Vasta kun mies tulee kotiin töistä voin hiukan koittaa laittaa tavaroita järjestykseen ja imuroida.
Meillä tyhjennetään alimmaiset vetolaatikot, syödään sokerit, kun silmä vältää, kiivetään jyrsijän häkkiin ja levitetään sen ruuat, syödään koiran ruokakupista ja kaadetaan koiran vesiastia, levitetään koiran hihnat, lelut yms ympäri kämppää, silputaan poltettavat roskat, mutustellaan talouspaperia, tyhjennetään maitopurkkien rippeet lattialle ynnämuutaynnämuutaynnämuuta.
Kun tähän lisätään vielä se, että lapsi ei nuku päiväunia kuin minun ollessa vieressä pitämässä kädestä kiinni, ei paljon vaihtoehtoja jää.

Sitten joku vielä ihmettelee, miksi VIHAAN yllätysvieraita! :headwall:[/QUOTE]

Sulla on ällöttävä lapsi. Ja itsekin olet etova, kun et saa mukulaa aisoihin.
 
"mä"
kyllä ne lapsilukot pääsääntösesti toimii noin pienillä. jos esim portti lähtee irti ruuveinneen seinästä, se ei ole lapsen vika vaan asentajan!! portti ei ole tällöin ollut kunnolla kiinni!
 
"vieras"
meil oli tuolit sidottu pöytään kiinni ja keittiössä oli laatikko ja kaappi mihin lapset sai mennä,kun oli 3 pientä lasta (vastasyntynyt ,1v3kk ja 2v6kk) ei aina kerinnyt kieltämään taikka vahtimaan
 
"vieras"
Meillä on 2 poikaa, 3v ja 1v. Ikinä eivät ole päässeet kiipeilemään mihinkään tai tyhjentämään kaappeja tai muuten tekemään tuhojaan. En oikein ymmärrä, miten sellainen olisi edes mahdollista. Meillä lapset pysyvät koko ajan valvonnassa tai sitten esim. tuolle isommalle annan jotain tehtävää niin ei tarvitse alkaa tuhoamaan paikkoja tekemisen puutteesta. Pienestä pitäen on tehty selväksi, että kaappeja ei mennä tonkimaan ja tavaroita levittelemään.
 

Yhteistyössä