Meidän häät: Kuka hakee lastenvaatteet hääjuhlaan jostain tarjoustalosta???

• Viestiketjun aloittaja "kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiina"
[QUOTE="kaakkuri";24606576]Itse en ostaisi sieltä vaatteita ollenkaan, mutta että juhlavaatteet?[/QUOTE]

Minä ostin esikoiselleni mustat suorathousut ja krakan Halpa-Hallista :). Kerran on käytetty ja housut ovat jo nyt pienet. Toki pienemmälle menee sitten tulevaisuudessa, jos on tarpeen. Kyse ei ole rahan määrästä, vaan järkevyydestä. Miksi olisin maksanut 50e housuista, jos saan ne 14e. Ehkä nuo halvemmat ei pesua kestä samalla tavalla, mutta eipä noille niin paljon käyttöä ole.

yyhoo
Voi luoja! :O Tämäkin aloitus taas vahvistaa mun väitettä, että kyllä se koulukiusaaminenkin on aika paljon vanhempien syytä... Tällasista merkityksettömistä asioista ne usein lähtee.. Mukulat ei pienenä tajua esim. tuollaisista vaateasioista hölyn pölyä, eli kyllä se "merkkitetoisuus" ja muutenkin ihmisten eriarvoisuusopit on ihan vanhempien vouhkaamisesta lähtöisin. Jessus, miten pintalitoista porukkaa sitä maa päällään kantaakin. Joo, en väitä, etteikö kukin saa tuhlata vaikka tuhat egee yhteen "kertakäyttöiseen" häävatteeseen, jos on varaa, mutta että tuo halveksiva sävy muita kohtaan, jotka ajattelee asioita ehkä järkiperäisemmin...

"vieras"
Voisi kai tuolta ostaa, jos löytyisi. Eilen TT:ssa käyneenä totean, että ainakaan paikallisesta ei löytyisi tällä hetkellä meille kelvollista päällepantavaa juhliin.

Totta kai jokainen ostaa nudjettinsa ja makunsa mukaan, mutta se on mielestäni erittäin sääli, jos (kun) lapsiin tai vammaisiin ei satsata perustellen vain nopealla kasvamisella tai sotkemisella. Kai pieni tai vammainen ovat oikeutettuja joskus hienosteluun (rahavarojen mukaan!) vaikka vaatteen käyttökertojen hinta jäisi tavallista korkeammaksi tai jälleenmyyntiarvo romahtaisi.

Toisaalta pitää ostaa vaatteet sellaisella asenteella, että maailma ei kaadu vaikka niille jotain sattuisi :)

kökköliini
ihan normaalit ihmiset jotka ajattelee että turha ostaa kalliita koska eihän ne tule käyttöön kuin kerran ja lapsille turha ostaa älyttömän kalliita tamineita muutenkaan.

Olipa hyvä että löytyi ketju, jossa on paikalla asiantuntijoita.

Mun pojalla on ristiäiset lauantaina ja mun pitäis ostaa kastemekon alle valkoinen body. Kuinka paljon sen pitää maksaa? Auttakaa pliis, en haluaisi olla huono äiti tai ihminen!

:wave:

Voi kuule. Mä kurvaan aina ekana tohon meidän lähellä olevalle Löytötexille kurkkaamaan, mitä sieltä löytys, jos jotain tartteen. =)

Mut arvaa mitä. Niitä ihan samoja vaatteita myydään monessa ihan lastenvaateliikkeessä. ;) Kalliimmalla. Totta hitossa mä käyn eka kattomassa, mitä sieltä löytyy, kun tiedän, että sieltä ne saa halvemmalla. :D

Eikä mulle ole tärkeintä vaatteen merkki, vaan ulkonäkö, laatu sekä se, miten se vastaa tarvettaan. Osaan sen verran ommella itsekin, että osaan arvioida matskut, saumat, vetoketjut ja napit riittävän hyvin, en tarttee siihen semmosia apukeinoja kuin merkkilappu. Merkkilappuun noiden asioiden määrittäjänä luotetaan monesti muutenkin liikaa....

"vieras"
Mä voisin hakea jos siellä sattuisi silmään sopivat vaatteet. Ainakin pikkutyttöjen juhlamekkoja on joskus ollut ihan kauniita. Yleensä en osta Tarjoustalosta mitään vaatetita, mutta juhlaa varten ns. kertakäyttövaatteet olisi ihan kiva saada ostettua edullisesti.

"Liila"
Aika monikin varmasti ostaa. Tarjoustalossa on ihan yhtä hyviä ja kauniita vaatteita kuin muissakin kaupoissa. En keksi yhtäkään syytä, miksi sieltä ei voisi ostaa vaatteita. Hyviä ovat olleet kaikki sieltä ostamani vaatteet.

Gucci
Mä oon ostanu tarjoustalosta neulemekon, kun se oli musta tosi mukava ja muualta en sellaista ollut löytänyt (senkin ihan vahingossa). Olen myös ostanut Prismasta vaatteita. Meillä on varaa, asutaan hyvin ja tienataan ok, ostetaan myös Stokkalta ja "merkkiliikkeista", ollaan aina siistejä jne. En vaan näe mitään tolkkua olla ostamatta edullisemmin jotain, mistä tykkää ja mitä sattuu tarvitsemaan- ja varsinkin lyhyen ajan.

"Liila"
[QUOTE="a p";24606614]Näin mä ymmärsin. En ole katsellut kuin vähän aikaa.

Kyllä se laadukas ja ennenkaikkea tyylikäs vaatetus on tärkeä kautta linjan, ei vain aikuisille. Jos ei mitään muita juhlia ole tulossa (ihmeellistä sekin), niin ainahan vaatteet voi kierrättää.

Noi valitut vaatteet oli kyllä niin halvan näköisiä että huh. Oliskohan morsian ostanut omat vaatteensa samasta paikasta?[/QUOTE]

Älä naurata. Sinä et tunnistaisi merkkivaatetta halpiksista, ellet olisi nähnyt kaupan nimeä.

Eikös tuo kierrätys ole juuri sitä halveksimaasi köyhien ihmisten toimintaa?

LLM
No voi voi. Mitä väliä mistä ne mekot ovat hankittu? Ihan sama haluaako joku laittaa enemmän rahaa vaatteisiin tai sitten ei. Ja pitää ottaa se huomioon että ei kaikilla ole hyvää palkkaa.

"Niin"
Halpa on harvemmin laadukasta, en tykkää että joudun heittämään yhdellä lapsella pidetyn vaatteen jo roskiin. Sanoisin sen olevan todella roskaavaa ja kuormittavaa, kierrättämistä pitäisi saada enemmän. Tosin kalliskaan ei tätä aina takaa, pitää osaa katsoa.
Ostan kirppikseltä jonkun verran, kuten pojan mustan puvun ja maksoi 15€. Tosiaan mihin sellainen kuluu muutamalla käyttökerralla. Toisaalta mietin myös että en osta itse sitä monen sadan arvosta vaatetta, ja lapselle sitten jotain halpaa koska ei muuhun ole enää varaa.

"Liila"
[QUOTE="Niin";24610714]Halpa on harvemmin laadukasta, en tykkää että joudun heittämään yhdellä lapsella pidetyn vaatteen jo roskiin. Sanoisin sen olevan todella roskaavaa ja kuormittavaa, kierrättämistä pitäisi saada enemmän. Tosin kalliskaan ei tätä aina takaa, pitää osaa katsoa.
Ostan kirppikseltä jonkun verran, kuten pojan mustan puvun ja maksoi 15€. Tosiaan mihin sellainen kuluu muutamalla käyttökerralla. Toisaalta mietin myös että en osta itse sitä monen sadan arvosta vaatetta, ja lapselle sitten jotain halpaa koska ei muuhun ole enää varaa.[/QUOTE]

Minä en ole joutunut koskaan heittämään yhdellä lapsella olleita vaatteita roskiin, vaikka vaatteet ostankin edullisista paikoista. Monet vaatteista ovat käytössä jo neljännellä lapsella.

"Liila"
[QUOTE="Anne";24610782]Oikeestiko on suomessa noin köyhiä että juhlavaatteetkin halpispaikoista jopa kirppikseltä. :([/QUOTE]

Etkö tajunnut, ettei kyse ole köyhyydestä?

Jos sama tuote maksaa kaksi kertaa enemmän Stockalla kuin Tarjoustalossa, niin kummasta menet ostamaan sen? Vastaus kertoo paljon omasta älykkyydestäsi.

VT
[QUOTE="jaa-a";24606798]Jos hän olisi kirjoittanut "suloiset Tarjoustalon paidat" sinä et olisi nähnyt tässä mitään huvittavaa. Olisit ollut että ok, kivat paidat. Mutta kun kyseessä on merkkituote, kallis Gant niin sinua huvitti?

Minäkin olen ostanut kalliin paidan perhekuvausta varten. Ja sitten sitä on pidetty sen jälkeen vielä kymmeniä kertoja, kunnes jäi pieneksi ;)[/QUOTE]

Ehkä tuossa oli pointtina se, että miksi se merkki pitää ylipäätään mainita. Mitä väliä sillä on, minkä merkkisiä vaatteita pitää? Määritelläänkä ihmisen arvo vaatemerkin perusteella? Surullista, jos näin pitää ajatella ja siirtää sellainen malli lapsillekin.

"Niin"
[QUOTE="Anne";24610782]Oikeestiko on suomessa noin köyhiä että juhlavaatteetkin halpispaikoista jopa kirppikseltä. :([/QUOTE]

En laske perhettäni köyhäksi, tulomme ovat yli 4000€/kk. Silti käyn kirppiksellä, siellä on hiukan kalliimpiakin vaatteita myynnissä, jotka oikeasti kestävät lapselta toiselle. Ennemmin ostan sen kalliimman käytettynä kuin sen H&M:n helposti venyvän ja hajoavan yhden lapsen vaatteen kaupasta.

"Niin"
[QUOTE="Liila";24610870]Minä en ole joutunut koskaan heittämään yhdellä lapsella olleita vaatteita roskiin, vaikka vaatteet ostankin edullisista paikoista. Monet vaatteista ovat käytössä jo neljännellä lapsella.[/QUOTE]

Aika hyvin valittu sitten kun ei ole näin käynyt. Kerro ihmeessä mistä vaatteesi ostat. Olen joskus ostanut ja kyllä meillä vaatteet venyneet, nukkaantuneet ja haalistuneet. Kestävä ja laadukas tuote ei pidemmänkään ajan kanssa tätä tee.

"mozzarella"
Mä olen ommellut juhlavaatteita itse. En ole jaksanut lähteä mihinkään kauppaan ja olen tehnyt persoonalliset vaattet itse. Rahaa on säästynyt kivasti. Nyt taas juhlien lähestyessä tuli sukulaisilta vaatetilauksia. Pienillä vierailla on vaatteet samaa linjaa :D

En voi ymmärtää sitä, miksi ihmisiä lokeroidaan varakkaiksi ja köyhiksi sen mukaan, mistä vaatteet on hankittu. Rakastan kierrätysvaatteita ja sitä ideologiaa. Kertakäyttövaatteet niin halpahallista kuin merkkiliikkeistä ei kuulu meillä kasvatukseen. Juhliin pukeudutaan juhlien vaatimalla tavalla, tyylikkäästi. Monesti juhla-asut ovat muutettavissa arkisemmiksi pikkujutuilla. Meillä myös tuunaillaan vaatteita eri tilanteisiin sopiviksi. Sama koskee kotiamme- navetasta on pelastettu huonekaluja käyttöön ja jopa roskalavoilta :O . Rahaa on säästynyt huimasti muihin tarkoituksiin.

Yhteistyössä