meidän 4- vuotias ei nuku tarpeeksi...

  • Viestiketjun aloittaja f
  • Ensimmäinen viesti
f
Mitä voisi tehdä, kun poika pomppaa ylös todella varhain aamulla, ja yöunet on noin 7 h...nukkumaanmenoa on kokeiltu aikaistaa ja myöhentää, mutta se on aina se sama kellonaika milloin herää, uni saattaa jäädä 5 tuntiseksikin. Päikkäreitä ei nuku, vaikka mielestäni tuolla yöunimäärällä tarvitsisi. Ei vaan nuku.
Alan olla todella huolissani pojasta. On jatkuvasti huonolla tuulella jaolen alkanut huomata levottomuutta ja todella vilkasta menoa on...
 
"Liisa"
meidän tyttö 4v on ihan samanlainen. Ei ole edes väsynyt, vaikka illalla laitan nukkumaan ajoissa niin valvoo sängyssä vaikka laulaen hyvinkin myöhään. Aamulla on virkeänä pystyssä eikä päivässäkään mitään ongelmia. Päiväkodissa nukkuu päiväunet, mutta kotona ollessa ei. Olen tullut siihen tulokseen, että ei vaan tarvitse niin paljon unta kuin me muut. Isäni oli eläessään ihan samanlainen. Nukkui 4-5h yössä koko elämänsä. Minä taas tarvitsen vähintään 9h yöunta tai muuten alkaa hirveä päänsärky.
 
Illalla ajoissa nukkumaan, esim, säännöllisesti 19. ennen nukkumaan menoa ulos telmimään ja iltapalan ja pesun kautta nukkumaan, eiköhän se helpota, kun säilyttää säännöllisyyden, eikä odota muutoksia hetkessä :-D
 
f
Meillä on säännölliset iltarutiinit. Iltapuuro klo 19.00, sitten pyjaman laitto päälle, hampaat ja iltasatu. Nukkumaan mennään klo 20.00. Meillä suurimmaksi osaksi ollaan ulkona...emme ole sisäihmisiä kukaan...
Tätä on ollut nyt kohta puolitoista vuotta...ja olen todella huolissani. Pojalle ei ilmeisestikään riitä noin lyhyet yöunet, kun tosiaan pojassa itsessään on tapahtunut muutos...
Täytyy varmaan kysyä neuvolasta. Mietin vain, että josko on saman kokemuksen omaavia ihmisiä, joilla olisi hyviä konsteja.
 
samaten
Voi meillä on aivan samanlainen 4- vuotias poika, ja lisäksi nuo yötkin on rikkonaisia. Ollut tosin koko ikänsä erittäin huono nukkumaan, mutta varmasti suuri syy on ollut allergioilla.
 
Mä kokeilisin sitä, että illalla tarpeeksi ajoissa petiin, illat ja päivätkin suht rauhallisia, ja jos yrittää pompata ylös aamuviideltä tms niin tiukka komennus a) takaisin sänkyyn ja b) hissukseen.
 

Yhteistyössä