mehun juonti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja markki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä noin pienelle makeita mehuja antaisi varsinkaan sekamehuja.

Itsetehdyt marjamehut eri asia, mutta niitäkin vasta lähempänä vuoden ikään.

Ihan suotta on totuuttaa lapsi makeisiin mehuihi, tulee´ vain huonot hampaat. Vesi on paras janojuoma.

Kannattaa mahdollisimman pitkään yrittää ettei lapsi pääsisi edes maistamaan mehua vaan tottuisi että ainoat ruokajuomat ja janojuomat ovat vesi tai maito sillä kerran kun lapsi mehun makuun pääsee ei yllättäen enää kelpaakaan maito ja vesi ja mehu tunnetusti huono hampaille. Varsinkin jos kyseessä eka lapsi niin luulisi olevan helppoa pitää mehut ja limut lapselta salassa jopa 2-3 vuotiaaksi.

Meillä lapsi vähän reilu 1v enkä kertaakaan ole vielä mehuja antanut. Maitokaan ei kelpaa mukista, pelkkä vesi vaan. En anna mehuja ainakaan ennenkuin juo maitoa.

On liian aikasta. Meillä tyttö 2v eikä juo vieläkään mehuja. Joskus saunan jälkeen on saanut lasillisen, muttei vielä ole jäänyt koukkuun. Miksi tosiaan totuttaa johonkin jota on kaikkien hyvä välttää?

Olen ymmärtänyt, ettei kannata totutttaa mehuun. Vitamiineja saa ihan ruuasta ja turhaa makeaa kannattaa välttää.

Kun tuo mehuhan oikeastaan on oikeastaan ""sokerilisää"" ja ravinnon kannalta aika turhaa.

Miksi haluaisit muuten antaa mehua, tai siis onko jotain ""erityistä"" syytä miksi haluaisit antaa juuri mehua vauvalle? Eikä esim. vettä.

mun lähipiiriini kuuluu poika, joka on tosi pienestä juonut paljon mehua tuttipullosta.

hampaat meni siihen kuntoon, että neljä yläetuhammasta oli pelkät pienet mustat nysät. onneks oli maitohampaat ja nykyään pojalla on jo komeat rautahampaat edessä. mutta oli aika villin näköistä nähdä n. 6 v ensimmäisen kerran pojalla ""hampaallinen hymy""...

samainen poika ei muuten vielä nyt kouluikäisenäkään suostu juomaan vettä janoonsa kun ei ole siihen koskaan tottunut...

eihän se mehu myrkkyä ole. mutta varovaisuutta sen kanssa.. mä itse en antais koskaan mehua tuttipullosta. maitoa ja vettä vain. sit musta alkaa olla mehun aika kun oppii sitä mukista juomaan. ja ekaks antaisin sittenkin marjoista itsetehtyä mehua.

Meillä annettiin niitä lasten mehuja joissa oli vitamiineja ja ne olivat sokerittomia. Myöhemmin sitten poika sai tavallisiakin mehuja ja kyllä tuo vieläkin osaa juoda vettä, maitoa ja mehua!

Ei se sitä tarkoita että kerran jos annat ni ei muuta huoli, se on sitten taas vanhemmista kiinni...

ei mitään erityistä syytä että tarttis mehua jo antaa.ihan vaan kyselin että miten muilla on ton mehun laita.itellänikin kyllä on mielessä että mahdollisimman myöhään just ettei suotta pilaa hampaitaan jne.saahan sitä vitamiineja ruuista ym.kipeenä tietty eri asia,ja onhan niitä just sokerittomia hedelmä mehujakin,eikai niistä hirveesti haittaa ole jos sillon tällöön antaa maistaa joskus myöhemmin.?

sokerittomissa usein aspartaamia joten kannattaa sekin tarkistaa.

Jos kyseessä on esikoislapsi, mehun ja karkit pystyy hyvin pimittämään tonne 2-3 vuotiaaksi asti joten kannattaa käyttää se hyväkseen.

Mehua annan sitten kun lapsi siitä jotain ymmärtää.. en varsin tuttipullosta!=)

Yhteistyössä