meenkö ottamaan korvikset tänään 3:veelle?onko muiden tytöillä?

• Viestiketjun aloittaja MENNÄKÖ VAI EI?
  • Ensimmäinen viesti
MENNÄKÖ VAI EI?
Ku hän niitä on pyytänyt, serkuillaan ja muutamilla kavereilla on jo..
Täytti kesällä 3v. mutta sanoivat että ei kesällä kannata ottaa ettei tulehdu, ´kun lapsilla on paljo likasemmat kädet ku ulkona ollaan paljon ja lämmin ilma lisää tulehtumisriskiä.Tänään mulla olis vapaapvä ja ajattelin jos mentäs ottaa..

Älä mee. Mäkin viel puol vuotta sitten meinasin et otan tytölle kun täyttää 3v, mut en todellakaan ota! Kyllä se myöhemminkin ehtii. Niist on tuon ikäiselle vain vaivaa.
Hiuksetkin jää niillä koruihin kiinni ym.

Itse sain kun olin 12v. Tosin siihen aikaan taisi olla aika harvinaista että pienille lapsille korvikset olisi laitettu.

Itse olen melko vakaasti päättänyt että siinä vaiheessa kun lapsi osaa itse huolehtia reikiensä puhtaudesta ja korviksien puhtaudesta niin ne saa, ei ennen.
Eikä meillä vielä 5v ole kertaakaan pyytänytkään. Tosin itse en käytä kuin satunnaisesti, eikä taida lähipiirissäkään olla ketään joka ihan säännöllisesti korviksia käyttäisi.

Me laitettiin tytölle reiät korviin 2,5-vuotiaana. Laittaminen ei tuntunut kuulemma pahalta, pienen irvistyksen sai toki aikaan.

On ollut nyt reilu pari vuotta korvikset eikä mitään ongelmia ole tähän mennessä tullut.

En suosittele kyllä. Jos minulla tyttö olisi niin en haluaisi lisästressiä milloin onnistuu repimään korvansa leikin tiimellyksessä ym. Tuon ikäisellä korvikset on jotenkin tosi korni näky.

Noh, itse otin korvikset vasta aikuisiällä. Enpä niitä koskaan erityisesti ole lapsena kinunnut. Ei lapsi niitä mihinkään tarvitse. Koristautua voi muutenkin kuin itseään lävistämällä.

Ei ole kummallakaan tytöllä, 6v ja 12v. Olen sanonut, että kun haluavat niin mennään laittamaan. Ei ole vieläkään kummallakaan haluja laittaa reikiä korviin. Kyllä minä mielummin odottasin,milloin lapsi oikeasti ne haluaa ja osaa myös itse huolehtia niiden putsauksesta. Ei ole kiva jos reikä tulehtuu.

Yhteistyössä