MediaPex on ihan mainio vaihtoehto tavallisille hanttihommille. Itse aloitin kesätyöt raksafirmoilla ja tykkäsin kovasti niistä mut sit töitä ei enää löytyny, joten vaihdoin siivoushommiin. Nekin menetteli mut SOL on ihan ihmeellinen työnantaja. Yks kerta menin aamulla töihin niin siellä oli toinen siivoomassa ja sano, et hän hoitaa tätä nyt. Mun kohde siirtyi sitten 20km päähän, enkä kyennyt sitä siivoamaan, joten sanoin itteni irti sieltä.
Päädyin sitten Pexille, kun muitakaan töitä ei löytynyt. Olin siellä ennen inttiin lähtöä 3,5 kk ja täytyy sanoa, että tykkäsin kovasti. Työajat sain päättää itse, kunhan tuli 15 tuntia osa-aikaisella täyteen ja palkka tuli ajoissa ja oikean suuruisena. Lisäksi työympäristö ja -ilmapiiri oli aivan loistavia. Opin aika nopeeta hyväksi myyjäksi ja kanavapaketteja myydessä tuntiliksa oli kohdillaan. (koko 3,5 kk:n keskituntipalkka oli 12,4, kun se siivouksessa oli 8,29).
Kannattaa vaan lukee se työsoppari tarkkaan niin ei tule yllätyksiä. Suurin osa netissä marisioista ei vaan ole tienny mihin on sitoutunut. Tuntipalkkaahan ei käytännössä ole, sillä sen saa vaan jos et ylitä tiettyä pisterajaa. Ja jos jatkat sillä heikolla myynnillä liian pitkään, et saa palkkaa. Se kaikki lukee työsopparissa. Ite ajattelin heti alus ku tekee vaan tarpeeks myyntiä joka päivä niin ei tarvi niitä miettiä.
Intin jälkeen menin sinne takaisin mut siellä oli tullu ikäviä muutoksia. "Pakottivat" muuttamaan työsopimuksen heinäkuun ajaksi 30 tuntia viikossa ja työajat olivat joko aamu- tai iltavuoro. Olisihan siitä voinut nostaa metakan mut ajattelin, et samapa tuo yhdelle kuukaudelle, et elokuussa palataan vanhoihin tapoihin. Toinen ikävä puoli oli, et kavanapaketteja ei enää kaupattu vaan lehtiä. Ne piti sit opetella uudestaan mut eihän sillä enää päässy samoihin tienesteihin. Putos tuntipalkka keskimäärin 4,5. Tein sitä sit koulun alkuun ja päätin lopettaa ne hommat. Tänä kesänä tehtiin sit jo oman alan hommia