Mediapex työpaikkana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Onko kellään kokemusta Mediapexistä työpaikkana? Alaikäinen tyttäreni haki sinne töihin tienaamaan vähän opiskelurahoja (siis itse etsi työpaikansa) ja nyt vähän googlettelin firmasta. Huolestuttaa miten hyvin tyttö siellä pärjää, jos noin paljon on ongelmia palkanmaksun tai työaikojen kanssa kuin mitä netissä oli muiden kokemuksia. Kyseessä on nuoren ensimmäinen oikea työpaikka, viime kesänä oli tosin pari viikkoa mansikoita poimimassa ja siellä pärjäsi ihan hyvin.

No harvahan noissa puhelinmyyntihommissa muutamaa viikkoa pidempään viihtyy, eikä siitä yleensä juuri mitään käteen jää kun on provisiopalkkaus. On kai niissä joku pohjapalkkakin, mutta onko sitten niin olematon, tai sitten että sitä maksetaan vasta jonkun tietyn ajanjakson jälkeen tms. Mutta anna tyttäresi kokeilla, niin onpahan kokemusta rikkaampi! Ja jos viikonkin siellä pysyy niin onhan se jotain mitä voi merkata cv:hen... Kertoo se jo jotain tuleville työnantajille että on edes suostunut ottamaan ko. työn vastaan, yleisesti asenteesta työtä kohtaan jne...

Mun kaks kaveria meni sinne, siellä tosiaan oli palkanmaksun kanssa ongelmia kun mm. luvattiin joku ihme bonus mitä ei koskaan maksettu. Tästä on jo tosin viitisen vuotta.

Juu, just tuota pelkään, että jos jotain ongelmia tulee, niin nuoret on aika heikoilla. Vähän kokemusta ja ymmärrystä miten asiat hoidetaan. Jos taas äitinä menee firmaan tyttären puolesta puolia pitämään, niin ei se ainakaan nuoren itsetuntoa kohota. Tosi ikävää, mikäli ensimmäisiä askeleita työelämässä ottavia innokkaita nuoria huijataan. Mikä ihme se sitten on, jos työinto laskee ja sitä en tyttärelleni haluaisi. Hyvällä mallilla kun muuten töihin tarttuminen on!

[QUOTE="Huolestunut äiti";26041137]Juu, just tuota pelkään, että jos jotain ongelmia tulee, niin nuoret on aika heikoilla. Vähän kokemusta ja ymmärrystä miten asiat hoidetaan. Jos taas äitinä menee firmaan tyttären puolesta puolia pitämään, niin ei se ainakaan nuoren itsetuntoa kohota. Tosi ikävää, mikäli ensimmäisiä askeleita työelämässä ottavia innokkaita nuoria huijataan. Mikä ihme se sitten on, jos työinto laskee ja sitä en tyttärelleni haluaisi. Hyvällä mallilla kun muuten töihin tarttuminen on![/QUOTE]

Joo, ei sitä äitinä arvaa mennä nuoren puolesta puhumaan.
Eiköhän nuo kaikki selviä nuorelle kärjistettynä sanoen "niin ku pitääkin, kantapään kautta".
Omatkin tyttäreni aloittivat tienaamisen lehtimyyjinä, tosin mainitsemasi firma on mulle tuntematon. Eivät hommasta tykänneet, mutta kokemus sekin.

Ole tyytyväinen, että tyttäresi on omatoiminen työnhaussa :)

13.03.2012

Vastuullinen kesäduuniMediaPex Oy osallistuu Vastuullinen kesäduuni 2012 -kampanjaan, jossa yritykset haastetaan tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia työpaikkoja. Osallistumisen kautta MediaPex Oy haluaa edistää nuorten pääsyä kunnon kesätöihin ja myöhemmin hyvään työelämään.

Vastuullinen kesäduuni 2012 on Suomen lasten ja nuorten säätiön työnantajille suuntaama hyväntuulinen kampanja, jonka tarkoitus on kehittää kesätyötä ja 16-25-vuotiaiden nuorten valmiuksia työelämään. Kampanja esittelee lisäksi hyvän kesätyön periaatteet, joiden avulla sekä kesätyöntekijä että työnantaja hyötyvät eniten kesätyökokemuksesta.

Kampanjassa mukana olevat yritykset sitoutuvat noudattamaan vastuullisen kesätyön periaatteita, jotka ovat mielekäs työ ja kohtuullinen palkka, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kirjallinen työsopimus ja todistus sekä ilmoittaminen valinnasta.

Suomen lasten ja nuorten säätiön toteuttaman kampanjan pääyhteistyökumppanit ovat Alma Media, Sonera ja Monster. Kampanjan keulakuva on Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n puheenjohtaja Ole Johansson.

Tuo vastuullinen kesäduuni vaikuttaa hyvältä, jos se oikeasti toteutuu noin. Tärkeää on saada nuorelle juuri ne ensimmäiset työkokemukset positiivisiksi, että työnteko kiinnostaa jatkossakin. Siitä olenkin tyytyväinen, että tyttäreni on halukas töitä tekemään eikä nirsoile. Tietää kyllä, ettei puhelinmyynti ole ihan helppoa ja tosi hyvä juttu, että edes kokeilee :D

• Tykkää
Reactions: Joxu
Töissä Mediapexissä. ^-^

Mediapex työnantajana on vielä minulle varsin uusi kokemus ja työ on joutavaa ainakin osa-aikaiselle. Palkkaus ei ole kehuttava suhteutettuna vakipalkkaan joskin hyvä myyjä tienaa normaalisti, jos tulee kauppoja provisiopalkkauken ansiosta. Team henki - ainakin omassa työpaikassa - on hyvä ja mukana on päivittäisiä teemoja/ "palkintoja" parhaimmille myyjille joiden toivotaan motivoivan parempiin tuloksiin. Kyseessä eivät ole mitkään suurpalkinnot mutta namuja ja leffalippuja aina joskus riippuen mikä teema on kyseessä. Työssä edellytetään myyntihenkisyyttä ja kykyä toimia erilaisten ihmisten kanssa. Koulutus sisältyy työhön, joten ihan nollistakin voi alkaa. Jos ei muuta niin ainakin mukavien ihmisten kanssa on kiva jutella. Eikä sitä kiusaamaan ihmisiä olla lähdetty vaikka se joskus voi siltä tuntua asiakkaasta. Kyse on silti asiakaspalvelutyöstä vaikka se painottuukin myyntiin ja myyntipuheen hallintaan. Työ on mielenkiintoinen kokemus ja antaa insightia suoramyyntiin josta on varmasti hyötyä monella tavalla myöhemminkin.

[QUOTE="Vierailija";26042337]Töissä Mediapexissä. ^-^

"Mediapex työnantajana on vielä minulle varsin uusi kokemus ja työ on joutavaa ainakin osa-aikaiselle..." S-jumissa. Tarkoitushan oli sanou: Joustavaa eikä joutavaa. Toivottavasti ei ollut enempiä kirjoitusvirheitä.

Mun tyttö oli siellä jokunen vuosi sitten yhden päivän töissä. Myytäväksi annettiin joku lehti, jota kukaan ei suostunut tilaamaan. Ei siis tullut myyntiä eikä palkkaakaan. Tyttö sai päivässä tarpeekseen. Onneksi hän sai sitten muualta töitä, josta jopa maksettiin.

Kiitos paljon kaikille, ei tuo nyt niin pahalta sitten vaikuta kuin mitä ajattelin. Tällä viikolla alkaa työt, niin eiköhän sitä aika nopeasti huomaa, onko sopiva homma tytölle. Reipas ja sanavalmis kyllä on, mutta katsotaan nyt miten menee :D

Tyttäreni palkka on ainakin maksettu ajallaan ja oikein. Muutenkin yhteishenki työpaikalla on kuuleman mukaan loistava ja paljon onkin tullut kavereita lisää! Suosittelen kaikille!
Ja tottakai äiteinä ja vanhempina on myös meillä vastuu huolehtia lastemme asioista, esim. verokorttien ja tilitietojen oikeasta toimituksesta, ja työsopimuksen lukemisesta! Tästä ainakin minä olen pitänyt huolta.

Mukavaa kesää kaikille!

• Tykkää
Reactions: Joxu
MediaPex on ihan mainio vaihtoehto tavallisille hanttihommille. Itse aloitin kesätyöt raksafirmoilla ja tykkäsin kovasti niistä mut sit töitä ei enää löytyny, joten vaihdoin siivoushommiin. Nekin menetteli mut SOL on ihan ihmeellinen työnantaja. Yks kerta menin aamulla töihin niin siellä oli toinen siivoomassa ja sano, et hän hoitaa tätä nyt. Mun kohde siirtyi sitten 20km päähän, enkä kyennyt sitä siivoamaan, joten sanoin itteni irti sieltä.

Päädyin sitten Pexille, kun muitakaan töitä ei löytynyt. Olin siellä ennen inttiin lähtöä 3,5 kk ja täytyy sanoa, että tykkäsin kovasti. Työajat sain päättää itse, kunhan tuli 15 tuntia osa-aikaisella täyteen ja palkka tuli ajoissa ja oikean suuruisena. Lisäksi työympäristö ja -ilmapiiri oli aivan loistavia. Opin aika nopeeta hyväksi myyjäksi ja kanavapaketteja myydessä tuntiliksa oli kohdillaan. (koko 3,5 kk:n keskituntipalkka oli 12,4€, kun se siivouksessa oli 8,29€).

Kannattaa vaan lukee se työsoppari tarkkaan niin ei tule yllätyksiä. Suurin osa netissä marisioista ei vaan ole tienny mihin on sitoutunut. Tuntipalkkaahan ei käytännössä ole, sillä sen saa vaan jos et ylitä tiettyä pisterajaa. Ja jos jatkat sillä heikolla myynnillä liian pitkään, et saa palkkaa. Se kaikki lukee työsopparissa. Ite ajattelin heti alus ku tekee vaan tarpeeks myyntiä joka päivä niin ei tarvi niitä miettiä.

Intin jälkeen menin sinne takaisin mut siellä oli tullu ikäviä muutoksia. "Pakottivat" muuttamaan työsopimuksen heinäkuun ajaksi 30 tuntia viikossa ja työajat olivat joko aamu- tai iltavuoro. Olisihan siitä voinut nostaa metakan mut ajattelin, et samapa tuo yhdelle kuukaudelle, et elokuussa palataan vanhoihin tapoihin. Toinen ikävä puoli oli, et kavanapaketteja ei enää kaupattu vaan lehtiä. Ne piti sit opetella uudestaan mut eihän sillä enää päässy samoihin tienesteihin. Putos tuntipalkka keskimäärin 4,5€. Tein sitä sit koulun alkuun ja päätin lopettaa ne hommat. Tänä kesänä tehtiin sit jo oman alan hommia ;)

[QUOTE="voi";26042378]Mun tyttö oli siellä jokunen vuosi sitten yhden päivän töissä. Myytäväksi annettiin joku lehti, jota kukaan ei suostunut tilaamaan. Ei siis tullut myyntiä eikä palkkaakaan. Tyttö sai päivässä tarpeekseen. Onneksi hän sai sitten muualta töitä, josta jopa maksettiin.[/QUOTE]

^ "sai päivässä tarpeekseen" ?
Ei se ole työnantajan, lehden tai tytön vika jos ensimmäinen päivä ei mene putkeen... Itte olen pexillä töissä ja omalla kohdalla kävi tuuri: ensimmäiseen varttiin kauppa. Mutta sen jälkeen tuli niitä nollapäiviä välillä, mutta nyt menee jo paremmin eli pystyn noin suunnilleen sääteleen tilausten määrän, nolla päiviäkään ei oo pitkään aikaan ollut (: Kyllähän joka ammattiin/työhön se jonkin mittanen aika menee opetellessa, kyllähän siellä koulutus on jne, mutta kokemuksestahan se taito oikeesti syntyy ! Jos itellä riittää innostusta ja halua oppia niin varmasti kauppaakin rupee tulemaan, ei kannata luovuttaa ekana päivänä. Mikä tahansa lehti menee kaupaks jollekkin kohderyhmälle, ei sitä muuten varmaan edes myytäis. Palkka on sen mukainen mitä myyjä myy, siitä se motivaatiokin tulee. Jos sinne otettais porukkaa istuskeleen esim. 10e tuntipalkalla niin ois varmaan aika pian firma konkassa... Mutta hyvät myyjät voi tienaa vaikka 20e/h, koska niillä on joku syy miks ne yrittää: se palkka. Osa-aikasena oon koulun ohella ja työajat saa päättää sen mukaan miten itelle sopii. Joskus pääsee lähtemään sellasen 1-3 tuntia etuajassakin jos hyvin menee.
Tiiän että tämä työ ei kaikille sovi, voi käydä henkisesti raskaaksi jos ei huumoria riitä. Mutta vaikka et haluiskaan siihen loppuelämäks sitoutua niin mikään ei estä kokeilemasta (; ei ne ihmiset johtoja pitkin hyökkää....

Minunkin lapseni on miettinyt, että menisi ko. firmaan töihin. Mikä siellä on lähtöpalkka? eli mikä on se takuupalkka, jos ei satukaan saamaan alkuun kovin hyvin myyntiä?

olin mediapexissa nykyisessa buusterissa toissa melkein kuukauden ja ensimmaisen kuuden paivan toista sain vain 14,55 ja luvattiin kun aloitti syyskuussa niin saa satasen bonuksen kun on kuukauden toissa ja sain myytya aika monta lehtipakettia ja sitten annettiin potkut ennen kuin se kuukausi oli taynna ilman jarkevaa syyta varmaan haluttiin vain saastaa virman rahaja

Yhteistyössä