meandi villitys :D

  • Viestiketjun aloittaja saanko nauraa
  • Ensimmäinen viesti
saanko nauraa
basic striped shortsleeve

ylihinnoiteltu tavallisen ruma raita t-paita, 26 euroa.. jouduttu laittamaan alennukseen kun eihän kukaan maksa tuosta tavan rytkystä tuota hintaa.

Product Detail | H&M FI

pitkähihaiset samanlaiset tylsän näköiset raitapaidat on joutuneet alennukseen myös h&m:llä, eihän kukaan maksa tuollaisesta tavallisesta kuteesta 9,90 euroa vaan josko 3,90 hinnalla lähtisi?

mikä siinä menadissa on niin hienoa? älkää sanoko että laatu, samaa kangasta heillä on eikä mitään ihme superhyper kangasta. samalla tavalla nuo kamppeet rikkoutuu lasten riehumisissa kun mitkä tahansa. ja mitä tulee niihin veluurivaatteisiin, niin saattavat olla hyvlaatuisia mutta näin on myös lindexin veluurit. ja ensinnäkin ne ovat niin hirvittävän rumia, näyttävät kulahtaneelta, halvalta ja vanhalta vaatteelta vaikka olisi kuinka uusi ja MEANDIN vaate, iiiiiii ha naaa :) (Okei, toi vaan henkilökohtanen mielipiteeni)

Voi että meitä suomalaisia marimekko-faneja. Ja nansoo ja sloggia. Koittakaa hei päästää irti niistä merkeistä ja avata silmiä muillekin tuotteille...en tarkota et h&m vaan myös muut. Jos olette kerta niin eettisiä. Niin muiltakin firmoilta löytyy tuotteita joita ei ole valmistettu niinkun h&m:llä...
 
"öö"
basic striped shortsleeve

ylihinnoiteltu tavallisen ruma raita t-paita, 26 euroa.. jouduttu laittamaan alennukseen kun eihän kukaan maksa tuosta tavan rytkystä tuota hintaa.

Product Detail | H&M FI

pitkähihaiset samanlaiset tylsän näköiset raitapaidat on joutuneet alennukseen myös h&m:llä, eihän kukaan maksa tuollaisesta tavallisesta kuteesta 9,90 euroa vaan josko 3,90 hinnalla lähtisi?

mikä siinä menadissa on niin hienoa? älkää sanoko että laatu, samaa kangasta heillä on eikä mitään ihme superhyper kangasta. samalla tavalla nuo kamppeet rikkoutuu lasten riehumisissa kun mitkä tahansa. ja mitä tulee niihin veluurivaatteisiin, niin saattavat olla hyvlaatuisia mutta näin on myös lindexin veluurit. ja ensinnäkin ne ovat niin hirvittävän rumia, näyttävät kulahtaneelta, halvalta ja vanhalta vaatteelta vaikka olisi kuinka uusi ja MEANDIN vaate, iiiiiii ha naaa :) (Okei, toi vaan henkilökohtanen mielipiteeni)

Voi että meitä suomalaisia marimekko-faneja. Ja nansoo ja sloggia. Koittakaa hei päästää irti niistä merkeistä ja avata silmiä muillekin tuotteille...en tarkota et h&m vaan myös muut. Jos olette kerta niin eettisiä. Niin muiltakin firmoilta löytyy tuotteita joita ei ole valmistettu niinkun h&m:llä...
tylsää? :)
 
"aapee"
"100 % ekopuuvillaa." Voi dää, kyllä meidän nico-petteri tietää ja vaatii vain EKOpuuvillaa päällensä. ei mitään tuollaisia h&m:n halpisrytkyjä kiitos. ekotekotekoteko
 
"vieras"
M&I ostetaan vain ja ainoastaan sen takia että pääsee sisäpiiriin ja kutsuille ja sitä kautta ei käy niinkuin tuossa eräässä ketjussa että ei ole ystäviä eikä tuttavia uudella paikkakunnalla.
 
"jaaha"
[QUOTE="vieras";25907012]M&I ostetaan vain ja ainoastaan sen takia että pääsee sisäpiiriin ja kutsuille ja sitä kautta ei käy niinkuin tuossa eräässä ketjussa että ei ole ystäviä eikä tuttavia uudella paikkakunnalla.[/QUOTE]

Joo kyllähän se on tärkeetä päästä kotkottamaan jostain ylihinnotellusta ekopuuvillasta ja samalla vähän syödä kutsujen leivonnaisia. Toikin on vaan hyvä tekosyy istua perseellään ja syödä, ei tartte kato lähtee shoppailemaan ja reippailemaan. Mieluummin lähden lenkille tuulettamaan ajatuksiani enkä kenekään tunkkaiseen asuntoon kuuntelemaan mitään paskaa näistä tavallisista vaatekappaleista :)
Mut mieltymykset ja elämä kullakin. Ehkä heidän mielestään minun elämästäni puuttuu jotain. M&I, voi mikä suuri menetys. Minun mielestäni heidän elämästään taitaa puuttua tekeminen ja oma itsensä, kun ei oo mitään muutaku kun piirakka ja lastenvaatteet mielessä...
 
Makuja on monia. :) Minusta tuo meandin paita ei ole lainkaan tylsä. Voisin hyvin ostaa kundille. Joskaan niin erikoinen se ei ole, että siitä 25 euroa maksaisin. Vähän vastaavan paidan ostinkin tytölle just. Tais olla vaan ...ööö.. minymo tms. 7 euroa, oli oikein passeli hinta ja ihana vadelmanpunainen raitapaita kesäksi. :)

Mitä taas noihin meandin vaatteisiin tulee, niin myös velourien kulahtaneisuus (??) on sun päässäsi ja sun mielipiteesi. Kaikilla omansa. Velour on minusta loistava kangas, kun nimenomaan kestää ja pysyy hyvännäköisenä. Se vaan pitää muistaa pesä kuivausrummun kera. ;) Trikoisia paitoja meillä on kaksi. Kestosta en tiiä, ovatko erikoisempia kuin muutkaan. Pesunukkaa on vähemmän kuin monissa muissa, mutta toki nuokin ahkerassa käytössä käytönmerkkiä saavat. Mutta jälleen tykkään siitä, että nuo eivät ole menneet kuivurissa miksikään. Sama pätee toki myös moniin henkkamaukan vaatteisiin (joita meillä on myös. En ole mitenkään merkkiuskollinen, vaan ostan sen, joka vastaa tarpeita ja josta tykkään).

Ostan siis toistekin, jos tulee hyvällä hinnalla vastaan. Småfolkiin suhtaudun varauksella, niiden kangas ei ole oikein ainakaan meidän kuivurista tykännyt. Ticketiä en osta meille myöskään, kun ei ole siitä hyviä kokemuksia (tosin koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Jos hinta on kohdillaan ja tarve on eikä muita ole..). Mut niin.

Jokaisella makunsa. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kvart över
vois
[QUOTE="jaaha";25907036]Joo kyllähän se on tärkeetä päästä kotkottamaan jostain ylihinnotellusta ekopuuvillasta ja samalla vähän syödä kutsujen leivonnaisia. Toikin on vaan hyvä tekosyy istua perseellään ja syödä, ei tartte kato lähtee shoppailemaan ja reippailemaan. Mieluummin lähden lenkille tuulettamaan ajatuksiani enkä kenekään tunkkaiseen asuntoon kuuntelemaan mitään paskaa näistä tavallisista vaatekappaleista :)
Mut mieltymykset ja elämä kullakin. Ehkä heidän mielestään minun elämästäni puuttuu jotain. M&I, voi mikä suuri menetys. Minun mielestäni heidän elämästään taitaa puuttua tekeminen ja oma itsensä, kun ei oo mitään muutaku kun piirakka ja lastenvaatteet mielessä...[/QUOTE]

ajatella samoin tässäkin kohtaa; haittaaks se?
Mä en ainakaan viitti/ jaksa välittää, vaikka kaikki vouhkais mun ympärillä meeandain vaatteista, ihan on sama!
 
"hipsi"
Pakko kommentoida laatua kyllä... Meillä on noita me and i vaatteita koossa 62/68. Ekan lapsen käytön jälkeen näytti jo kulahtaneelta ja tokan lapsen käytössä vielä kulahtaneemmalta. Ja kyllä, pesen nurinpäin ja ohjeiden mukaan.
 
"vieras"
Rumia nuo meandit ainakin mun mielestä on. Mä asun Tanskassa, eikä täällä näy tuon näköisiä vaatteita lapsilla - onneksi. Mun silmiini nuo näyttää yöpaidoilta ja kotona sairaspäivinä pidettäviltä vaatteilta.

Kai suomalaisten maku on sitten erilainen, jos nuo on jotenkin hienoja.
 
,,,
me&I:stä ei mitään mielipidettä kun ei oo kokemusta, mut tuli vaan mieleen et ite en oo vielä niin ummoutunu&mammautunu et olisin istunut yksilläkään kutsuilla, olipa kyse sitten tupperwaresta tai meandista tai niistä saakelin kynttilöistä. opin vaan sen muinoin isoäidiltäni et mummojen juttuja noi? kuitenkin täällä missä mä asun niin kuulin jonkun 22 vuotiaan naisen pitävän tupperware kutsut? :D häh?
 
"vieras"
[QUOTE="jaaha";25907095]haittaa se sillain, et ärsyttää kattoo vierestä kun ihmiset on idiootteja. tarviiks mun sietää idiootteja mun ympärillä? miks ihmeessä pitäis?[/QUOTE]

Voivat ajatella samalla tavalla. Se, että ostaa jotain tiettyä vaatetta ei todella tee idiootiksi. Vaihda kavereita sitten jos ne kerta ovat mielestäsi idejä.
 
[QUOTE="vieras";25907092]Rumia nuo meandit ainakin mun mielestä on. Mä asun Tanskassa, eikä täällä näy tuon näköisiä vaatteita lapsilla - onneksi. Mun silmiini nuo näyttää yöpaidoilta ja kotona sairaspäivinä pidettäviltä vaatteilta.

Kai suomalaisten maku on sitten erilainen, jos nuo on jotenkin hienoja.[/QUOTE]

Olen huomannut, että useimmat lastenvaatemerkit, jotka miellyttävät silmää, ovat tanskalaisia. Mistähän sekin johtuu. Pitää varmaan suunnitella joku koko perheen kesäreissu Tanskaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="jaaha";25907036]Joo kyllähän se on tärkeetä päästä kotkottamaan jostain ylihinnotellusta ekopuuvillasta ja samalla vähän syödä kutsujen leivonnaisia. Toikin on vaan hyvä tekosyy istua perseellään ja syödä, ei tartte kato lähtee shoppailemaan ja reippailemaan. Mieluummin lähden lenkille tuulettamaan ajatuksiani enkä kenekään tunkkaiseen asuntoon kuuntelemaan mitään paskaa näistä tavallisista vaatekappaleista :)
Mut mieltymykset ja elämä kullakin. Ehkä heidän mielestään minun elämästäni puuttuu jotain. M&I, voi mikä suuri menetys. Minun mielestäni heidän elämästään taitaa puuttua tekeminen ja oma itsensä, kun ei oo mitään muutaku kun piirakka ja lastenvaatteet mielessä...[/QUOTE]

Kukin tavallaan, kyllä minä käyn sen lisäksi vielä shoppailemassakin. Jos sulle ei merkitse ystävät yhtä paljon kuin mulle, ok.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25907092]Rumia nuo meandit ainakin mun mielestä on. Mä asun Tanskassa, eikä täällä näy tuon näköisiä vaatteita lapsilla - onneksi. Mun silmiini nuo näyttää yöpaidoilta ja kotona sairaspäivinä pidettäviltä vaatteilta.

Kai suomalaisten maku on sitten erilainen, jos nuo on jotenkin hienoja.[/QUOTE]

Juu, maku on erilainen. Muistan yhdeltä etelänlomamatkalta erään n.4-5v. tanskalaistytön, jonka vaatetus pisti silmään sieltä h&m-kuosien joukosta. Tytöllä oli päällään kukkamekko, kuosi, jonka itse yhdistän englantilaisiin vanhempiin rouviin. Tästä esimerkkinä Hyacinth Bucket ;) En voi sanoa, että olisi ollut minun makuuni, mutta mitä sitten. Kiva oli tyttö. Ja arvatenkin mekko kallis.

AP:lle: vain hyvää kannattaa kopioida. Nuo nyt eivät ole edes samanlaista raitaa eikä samantyyliset vaatteet. Muuten on saattanut h&M kopioida kuosejaan meandilta, joka puolestaan on hakenut inspiraation jostain 70-luvulta, ehkä marimekolta, joka taas....
 
makunsa
Siis miksi vaatemaku tekisi kenestäkään idiootin? Itse ostan meandia, koska pidän kuoseista ja siitä että löytyy värikkäitä vaatteita myös pojille. Myös kankaat ovat todella miellyttäviä, eron muihin merkkeihin huomaa siinä vaiheessa kun kokeilee itse naisten vaatteita! Isompi poikani, joka valitsee jo itse arkivaatteensa kaapistaan, valitsee aina ensin me&i -paidat ja velourhousut jos vain puhtaana on. Ainoa miinus on hintavuus, en raski koko kaappia täyttää meandilla. Ja kutsuista tykkään ihan hirveästi, koska olen sosiaalinen ihminen ja monesti kutsuilla saa jopa juoda kahvit rauhassa äitikavereiden kanssa, kun lapset jää kotiin. :)
 
"jaaha"
[QUOTE="vieras";25907400]Juu, maku on erilainen. Muistan yhdeltä etelänlomamatkalta erään n.4-5v. tanskalaistytön, jonka vaatetus pisti silmään sieltä h&m-kuosien joukosta. Tytöllä oli päällään kukkamekko, kuosi, jonka itse yhdistän englantilaisiin vanhempiin rouviin. Tästä esimerkkinä Hyacinth Bucket ;) En voi sanoa, että olisi ollut minun makuuni, mutta mitä sitten. Kiva oli tyttö. Ja arvatenkin mekko kallis.

AP:lle: vain hyvää kannattaa kopioida. Nuo nyt eivät ole edes samanlaista raitaa eikä samantyyliset vaatteet. Muuten on saattanut h&M kopioida kuosejaan meandilta, joka puolestaan on hakenut inspiraation jostain 70-luvulta, ehkä marimekolta, joka taas....[/QUOTE]

joo, olet nähnyt YHDEN tanskalaistytön jossain etelässä. mutta ehkä edellinen kirjoittaja tiesi tanskalaisista vähän enemmänkin.
aika kaukaa haettua vittuilua sinulta :D ottaako noin päähän?

jep h&m varmasti kopioi me&i, eihän ole muitakaan vaatemerkkien jumalaa joilta varastaa ideoita :)

mitäs me suomalaiset marimekko ja nansofanit tässä muutakun raitaa ja palloa vaatteisiin kiitos<3
 
minusta
meandi on niitä harvoja firmoja, joista saa pojillekin värikkäitä paitoja. Lisäksi hihat ovat tarpeeksi pitkät meidän pojille ja käyttöikä on pitkä kääntöhihan ansiosta. Lisäksi vaatteet eivät kärsi rumpukuivauksesta toisin kuin esim Lindexin vaattet, jotka nekin miellyttäis usein omaa silmää. Suosin meandissa vain läpivärjättyjä kuoseja ja pettymyksiä ei ole tullut.
 
"äippä"
Ensinnäkin jokainen saa tykätä niistä vaatteista mistä tykkää. Ise ostan lapselleni niin Lindexiltä, H&M:ltä kuin Kappahlista ja erittäin paljon on myös noita Meandin vaatteita. Itse olen pitänyt Meandin vaatteista juuri erilaisten kuosien ja värikkyyden takia. Ainakaan minusta keltainen, sininen, punainen, oranssi jne. eivät ole tylsiä värejä. Katsojan silmissä kai tämäkin! Ja vaikka vaatteet ovatkin hintavia on niissä myös uskomaton jälleenmyyntiarvo. Joistain vaatteista maksetaan jopa enemmän kuin uutena! Esimerkiksi Lindexin vaatteilla ei ole tällaista arvoa. Jos ostat housut kympillä, saat niistä huuto.netissä ehkä kolme euroa.

Ja mielestäni aikamoista yleistystä, että tanskalaiset lapset olisivat jotenkin tyylikkäämpiä aina kuin suomalaiset lapset. Varmaan aika kapeat sosiaaliset ympyrät, jos näkee vain tietyntyylisiä lapsia.
 
Musta on vuosi vuodelta alkanut tuntua, että Kaksplus on kommaripalsta. Täällä ei saa tykätä mistään muusta kuin henkkamaukasta ja lindexistä. Miksi henkkamaukkahysteriä ei ole yhtä halveksuttavaa kuin meandihysteria?

Meandin naisten housut ovat sata kertaa paremmat kuin henkkamaukan vastaavat :D L.O.G.G mallistokin hajoaa käsiin alle aikayksikön ja tahrat jää...

Mutta kalliita raitojahan on myös muilla merkeille esim POP tai NovaStar. Joten eipä meandia voi tässä nyt erityisesti haukkua. Mutta nyt jäi erityisesti ymmärtämättä, että mitä ap halusi meidän ostavan meandin sijaan? Jos ei henkkamaukkaa.
 
"kolmen äiti"
Musta on vuosi vuodelta alkanut tuntua, että Kaksplus on kommaripalsta. Täällä ei saa tykätä mistään muusta kuin henkkamaukasta ja lindexistä. Miksi henkkamaukkahysteriä ei ole yhtä halveksuttavaa kuin meandihysteria?

Meandin naisten housut ovat sata kertaa paremmat kuin henkkamaukan vastaavat :D L.O.G.G mallistokin hajoaa käsiin alle aikayksikön ja tahrat jää...

Mutta kalliita raitojahan on myös muilla merkeille esim POP tai NovaStar. Joten eipä meandia voi tässä nyt erityisesti haukkua. Mutta nyt jäi erityisesti ymmärtämättä, että mitä ap halusi meidän ostavan meandin sijaan? Jos ei henkkamaukkaa.
Niinpä. Ei vaan taida suurin osa palstalaisista vielä tuntea muita merkkejä (esim. NovaStar, Liandlo, Wheat...) kuin H&M, Lindex ja Me&I ja siksi niitä aina parjataan ja niiden "paremmuudesta" kilpaillaan. :D
Itse olen vuosia jo ostanut niin paljon eri merkeiltä lastenvaatteita, varsinkin nettikaupoista, että löydän helposti ne laadukkaimmat eri merkkien sisällä. Siis eri merkeillä on myös vaatteissa ja mallistoissa laatueroja ja ne oppii tarkkasilmäinen ostaja kyllä huomaamaan. :)
 
"äiti"
meandi on niitä harvoja firmoja, joista saa pojillekin värikkäitä paitoja. Lisäksi hihat ovat tarpeeksi pitkät meidän pojille ja käyttöikä on pitkä kääntöhihan ansiosta. Lisäksi vaatteet eivät kärsi rumpukuivauksesta toisin kuin esim Lindexin vaattet, jotka nekin miellyttäis usein omaa silmää. Suosin meandissa vain läpivärjättyjä kuoseja ja pettymyksiä ei ole tullut.
On moniakin merkkejä, joista saa pojille värikkäitä kuoseja, kuten Småfolk, Duns, Ej sikke lej..
 
[QUOTE="äiti";25946260]On moniakin merkkejä, joista saa pojille värikkäitä kuoseja, kuten Småfolk, Duns, Ej sikke lej..[/QUOTE]
Niin, merkkejä on kyllä monia ja ei kyllä värejä puutu. Mitoitus tosin ei ole ihan sama kaikilla. Pitkäselkäisellä meandi ei ole minusta mikään huono valinta, koska malli on kivan kapea. Duns esim on taas lyhyttä ja leveää. POP on kapeaa.

Mutta jos väriä haluaa isommalle lapselle, niin meandilla ei ole enää niin paljon kilpailijoita - 134cm vaatteissa alkaa valikoima rajoittua kovasti. Småfolk ja Duns tarjoavat enää muutamaa mallia (tai sitten kotimaiset kaupat enää ostavat muutamaa mallia heiltä). Toki ei se tähän lopu (molokids, pop, novastar esim), mutta rajusti valikoima kaventuu.
 

Yhteistyössä