Me saadaan HÄÄTÖ:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhh

Vieras
TULI KIRJE ISÄNNÖITSIJÄLTÄ,ETTÄ HÄÄTÖ TULEE 16.7 MENNESSÄ PITÄÄ OLLA ASUNNON TYHJÄ:( meillä kaksi vuokraa rästissä 1800euroa yhteensä.. 900e on normaali vuokra.

Jaah.. no ei sitä kai nyt ilmaseks voi missään asua. Siitäkin huolimatta, sulle pitäs tulla häätöilmotus ulosottomieheltä, ja vuokranantajan on pitänyt hakee käräjiltä siihen häätöpäätös. Eli ihan pelkällä vuokranantajan itse lapulle kirjotetulla häätöilmotuksella teitä ei voi häätää.

Jaah.. no ei sitä kai nyt ilmaseks voi missään asua. Siitäkin huolimatta, sulle pitäs tulla häätöilmotus ulosottomieheltä, ja vuokranantajan on pitänyt hakee käräjiltä siihen häätöpäätös. Eli ihan pelkällä vuokranantajan itse lapulle kirjotetulla häätöilmotuksella teitä ei voi häätää.

Taitaa olla viimeinen "varoitus" isännöitsijältä ennenkuin vie prosessia eteenpäin.
Miksi helvetissä ette ole olleet yhteydessä vuokranantajaan jotta olisitte saaneet maksuaikaa. Nyt on enää paha tehdä mitään jos ei ole pistää 1800e pöytään.

Jos tiedossa on ollu ettei vuokraa ole maksettu niin tämä ei varmaan ollut teille mikään kovinkaan suuri uutinen? Minä suosittelen jatkossa miettimään muita vaihtoehtoja kuin vuokran maksamatta jättäminen.

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
mulla oli aikoinaan vuokra koko ajan kk jäljessä ja vaikka soitin aina ja ilmoitin ja keskustelin asiasta niin lopulta tuli häätöilmoitus..yh äiti joka teki täyttä päivää tehtaassa mutta ei vaansaanut säästettyä 800 euroa kokoon ..lainaamaan jouduin ja sitä sitten makselin pitkään ja hartaasti...:/..ei se aina ole niin helpoa meille "vuokralaisille"..

mulla oli aikoinaan vuokra koko ajan kk jäljessä ja vaikka soitin aina ja ilmoitin ja keskustelin asiasta niin lopulta tuli häätöilmoitus..yh äiti joka teki täyttä päivää tehtaassa mutta ei vaansaanut säästettyä 800 euroa kokoon ..lainaamaan jouduin ja sitä sitten makselin pitkään ja hartaasti...:/..ei se aina ole niin helpoa meille "vuokralaisille"..

ja vuokra jäljessä koska auto oli pakko saada hommattua vanhan hajotessa jotta pääsin käymään työssäni 40 km päässä...ja sähkö , ruoka ja puhelin pakkomaksaa sekä polttoaine j vakuutukset..siihen se raha sitten menikin.

Minä ajattelin aina ennen, että ilman muuta vuokra maksetaan ensimmäisenä ja jätetään jotain pienempiä maksamatta, mutta sitten kun tositilanne tuli (mies irtisanottiin ihan yhtäkkiä, eikä päivärahoista tietoa pitkään aikaan), niin kyllä oli kova kiusaus maksaa sillä vuokrarahalla kaikki pienemmät laskut pois kuin se yksi iso vuokra. Tuota ennen ihmettelin että miten kukaan on niin tyhmä, että jättää tärkeimmän maksun hoitamatta, mutta en ihmettele enää (ainakaan niin kovasti).

[QUOTE="ekk";26607869]Ekana maksetaan vuokra, haloo.[/QUOTE]

vuokra on helpompi jättää kuin sopia sähkö, puhelin, vakuutus, bensa? ja ruoka asiat jotain muuta kautta..näin ainakin itselläni aikoinaan ja ei auttanut vaikka sovinkin vuokranantajan kanssa...vuokralaisen elämä ei ole helppoa...

ja vuokra jäljessä koska auto oli pakko saada hommattua vanhan hajotessa jotta pääsin käymään työssäni 40 km päässä...ja sähkö , ruoka ja puhelin pakkomaksaa sekä polttoaine j vakuutukset..siihen se raha sitten menikin.

Tämänkö selityksen perusteella olet yllättynyt häädöstä? *Sori, jätän nyt pari vuokraa maksamatta, kun pitää muuhun rahaa laittaa*

Sähkölaskua on nykyään tosi helppo siirtää, ja saa reilusti yli kuukauden siirrettyä.
Puhelinlasku on siirrettävissä myös, ja sitä on helppo sitten pienentään kun tietää että rahat on vähissä ;)
Vakuutukset tulee maksaa ajallaan.
Bensalaskuja pienenee kun näin kesäisin käy välillä pyöräilemässä :D
Lehtitilaukset pois. Netti on mun mielestä hyvä olla koska monet asiat voi hoitaa koneen kautta, esim. Kela.

Toiseksi rahapulan yllättäessä, myisin ylimääräistä pois. Missään nimessä en hukkais kattoa pääni päältä! :D

Tämänkö selityksen perusteella olet yllättynyt häädöstä? *Sori, jätän nyt pari vuokraa maksamatta, kun pitää muuhun rahaa laittaa*

tässä ei ollut kyse aapeestä..mutta siis joo , olin yllättynyt koska kuitenkin ollut yhteydessä vuokranantajaan ja olin vain kk jäljessä vuokrassa eli jjoka kuukausi maksoin sen yhden kk jälkeen jolloin oli pakko saada auto..miten olisin hoitanut lapselle ruokaa, bensaa autoon jottaa pääsen töihin, sähkön ym nopealla aikavälillä kun akuutti tarve tuli?..sossu ei toimi sormia napsauttamalla ja jos katsovat että tuloista olisi jäänyt tasrpeeksi elämiseen ilman auton hankintaa niin voivat jopa jättää tukematta...tuttavalle sanottiin että etsi halvempi kämppä kun asuttaa 4 lapsen kanssa 3h +k asuntoa josta maksaa tonnin vuokraa ja tuli autokolarin seurauksena pitkä sairasloma ja rahat eivät riittäneet kunnassa jossa ei ole ns kunnan asuntoja enään kuin muutama sosiaali kämppä todella syrjäytyneille ja loput kallista KAS:sia ym...

[QUOTE="...";26607873]900e kk on minusta aika paljon vuokraa. Kuinka iso talo ja mistä päin?[/QUOTE]

900 eurolla saa esimekiksi helsingissä pienen ja hikisen kolmion jotain perämetsistä, keskustan läheltä yksiön tai pienen kaksion. Jos ap asuu siis pk-seudulla, niin vuokra on ihan normi-jopa halpa.

meillä aikanaan tuli käräjäoikeuden päätös häädöstä,mutta saatiin vielä sovittua et jos häätöpäivään mennessä maksetaan niin häätö peruuntuu.kurja tilanne toivottavasti saatte asiat järjestettyä.

Yhteistyössä