Me&I mitoitus, jestas sentään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kunkkuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kunkkuko?

Vieras
Ostin kirppikseltä kivannäköisen paidan kahdella eurolla. Huomasin, että jaa tämähän on sitä kuuluisaa Me&I:ta. Paidan koko on 86/92 ja ajattelin että mennee kesällä meidän syyskuussa syntyneelle tytölle. Paskanmarjat! Tyttö täytti viime viikolla 4kk ja hädintuskin sain paidan puettua hänelle nyt kun äsken kokeilin. Pääntie oli tosi tiukka, hartioista kinnaa mutta hihat on 15cm liian pitkät :D.

Onko tuon merkin vaatteet aina noin kittanoita vai onko joku kutistanut tuota oikein urakalla? Täytyy pitää mielessä jos tää on yleisempääkin, ihan kivannäköinen kuosi tuo on ja laadukkaan oloinen vaate muuten.

Väärin pesty. Meillä poika 1v8kk ja kyseisen merkin vaatteista menee 74/80 cm vaatteet. On kyllä pieni ikäisekseen, mutta kuitenkin. Kirpparilta löysin pojalle juri yhden sienipaidan meandilta ja on kokoa 86/92 ja on oikein hyvä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";27949677]M&i on hintaansa nähden ihan täyttä paskaa.[/QUOTE]

Höpöhöpö,eihän ne ole edes kalliita. Vauvahan on toki hieman eri mallinen kuin sutjakampi taapero,mutta onhan ne aika slimmejä. Itse olen huomannut suuria kokoeroja saman koon välillä. Nyt tilasin 2 110/116 paitaa ja toinen oli kokoa pienempi....

[QUOTE="Tiina";27949687]Höpöhöpö,eihän ne ole edes kalliita. Vauvahan on toki hieman eri mallinen kuin sutjakampi taapero,mutta onhan ne aika slimmejä. Itse olen huomannut suuria kokoeroja saman koon välillä. Nyt tilasin 2 110/116 paitaa ja toinen oli kokoa pienempi....[/QUOTE]

Huoh..

Hinta/laatusuhde ei silti kohtaa..

Meidän tyttö kieltämättä on hiukan ronski, 4kk neuvolassa hiukan vajaa 7800g ja 65cm. Ollaan saatu lahjaksi yhdet saman merkin omppupöksyt ja ne on kokoa 74/80 ja ihan valtavan suuret verrattuna tähän paitaan :D. Mutta ne onkin malliltaan kai sellasta pussittavaa, jookapäntsiä enempi kuin slimmiä pillihousua.. On tää vaan hauskaa, lapsi käyttää samnaikaisesti kokoja 60cm - 92cm :D.

[QUOTE="Vieras";27949702]Huoh..

Hinta/laatusuhde ei silti kohtaa..[/QUOTE]

Huohhuoh,perustele. Meillä yks haalistu,mutta muut pitäneet kutinsa mainiosti! Ei veny eikä vanu ja pidetty paaaaljon.

Mä kyllä veikkaan ap:n paidan kohdalla että on pesty väärin ja kutistunut ja siksi myös niin halpa. Koska koot kyllä aika hyvin pitää paikkaansa. Meillä kokoa 86/92 on käytetty siinä n. puoltoista- jopa 2 vuotiaana.

[QUOTE="Tiina";27949709]Huohhuoh,perustele. Meillä yks haalistu,mutta muut pitäneet kutinsa mainiosti! Ei veny eikä vanu ja pidetty paaaaljon.[/QUOTE]

Johan mä perustelin...

Mutta perustellaan uudestaan. En mä ala maksamaan yli 20€ jostain bodystä ja sitten paikkaamaan kun ompeleet ei kestä, napit irtoaa ja nukkaantuu.

Mut ei sillä, muut saa ostaa jos kerta tykkää.

Meidän tyttö kieltämättä on hiukan ronski, 4kk neuvolassa hiukan vajaa 7800g ja 65cm. Ollaan saatu lahjaksi yhdet saman merkin omppupöksyt ja ne on kokoa 74/80 ja ihan valtavan suuret verrattuna tähän paitaan :D. Mutta ne onkin malliltaan kai sellasta pussittavaa, jookapäntsiä enempi kuin slimmiä pillihousua.. On tää vaan hauskaa, lapsi käyttää samnaikaisesti kokoja 60cm - 92cm :D.

Meillä nuo samaiset omppuhousut pojalla koossa 74/80 ja on juuri sopivat 1v8kk ikäisellä. Luulen tosiaan, että on kutistettu paita kyseessä.

[QUOTE="Vieras";27949722]Johan mä perustelin...

Mutta perustellaan uudestaan. En mä ala maksamaan yli 20€ jostain bodystä ja sitten paikkaamaan kun ompeleet ei kestä, napit irtoaa ja nukkaantuu.

Mut ei sillä, muut saa ostaa jos kerta tykkää.[/QUOTE]

Meillä on ollut ainoastaan paitoja. Moitteettomia. Ja tykkään.

[QUOTE="Tiina";27949756]Meillä on ollut ainoastaan paitoja. Moitteettomia. Ja tykkään.[/QUOTE]

Meil on myös ollu niitä froteehousuja, niistä kyllä tykkään, ne ei oo menny miksikään.
Usko meni kyllä niihin normikankaalla oleviin.

Mä kyllä veikkaan ap:n paidan kohdalla että on pesty väärin ja kutistunut ja siksi myös niin halpa. Koska koot kyllä aika hyvin pitää paikkaansa. Meillä kokoa 86/92 on käytetty siinä n. puoltoista- jopa 2 vuotiaana.

Meillä menee tuo koko vielä 2v4kk pojalle, hihat alkaa tosin olla lyhyet. Paino 13kg ja pituus 94cm oli 2v neuvolassa. Eli jotain on paidalle kyllä täytynyt tapahtua jos ei mahdu vauvalle. :D

Itse ostan vain käytettynä enää noita menadeja jos jossain halvalla vastaan tulee, en tiedä olenko sitten aina tilatessani saanut sekundaa, mutta kyllä ne värit ainakin niistä vähän paksummasta trikoostaelluista paidoista haalistui turhan äkkiä.. Housut oli erittäin hyvät ja sopivat tolle hoikkikselle, ne menisivät vielä muuten, mutta pituus ei oikein enää riitä.

Meidän 5-vuotiaalle menee vielä pikkusiskon 86/92cm lyhythihainen mekko. :D

On Me&I:llakin välillä huonolaatuista tavaraa. Pitää tietää mitä ostaa (valmistusmaa, mallisto, värjäys yms).

Se on mallistosta kiinni tuo mitoitus, esim. seeprapaita ja velouriset pupupaidat samalta kaudelta on tosi kittanoita, vastaavasti haaremit ja haalarit reiluja.
Meillä taitaa pojalla olla pienin käytössä oleva miikkari 62/68 (turkoosi sydänjumppis ja velourinen pususammakkopaita) ja isoin 86/92 (velourinen pupupaita ja vihreä kaivuri) pääosin on 74/80 sopiva, mm.. haalarit, useimmat bodyt, siilijumppis jne..

Onko sun vauvasi "harteikas"? Me&I-vaatteet sopii aika hoikille lapsille parhaiten. :)

Mä suosin housuja Me&I:ltä, ne on aina olleet laadukkaita ja hyviä samoin kuin velour-paidat.

Mustakaan eivät ole hintansa väärti. Ja nauratti kun kirpparilla oli yhet Meandin haalarit 28e. Olivat ihan koppuraiset ja kulahtaneet. Ei kiitos.

Mun mielestä laatu ei ole sen kummempi kuin esim. Lindexin vaatteissa. Tykkään enemmän Villervallasta, Metsolasta, Småfolkista, Maxomorrasta jne. Kuositkin on nykyään Meandilla aika rumia.

Mikä paita on kyseessä?

Riippuu ihan vaatteesta onko isoa vai pientä mallia. Esim viime syksyn mallistossa turkoosi yksi paloauto paidassa on tosi naftia mallia mutta muut poikien paidat kyllä vastasi kokoaan. 2-5v vanhat mallit taas on usein isompaa kuin ihan viimeisimmät.

Yhteistyössä