Maukas ja hyvä kermaviilikastike lohen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JHGFD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen aina sellaista missä on: ketsuppia, sinappia, sokeria, valkosipulijauhetta (myös murska käy), grillimaustetta, pizzamaustetta, pippurijauhetta, sitruunamehua. Määrät vähän oman mieltymyksen mukaan, mutta ainakin ketsuppia, sinappia, sokeria ja grillimaustetta laitan n. Teelusikallisen kermaviilipurkkiin ja muita sitten ehkä aavistuksen vähemmän. Äidiltäni olen tämän oppinut ja hurjan hyvää on! Kuuluu ehdottomasti lohen ja lohipyöryköiden kanssa yhteen :)

sekaan voi laittaa esim kurkkusalaattia tai sinappikurkkusalaattia, tai vaikka kurpitsapikkelsiä, niistä saa mukavasti makua, samoin sekaan voi pilkkoa vaikka paprikaa, tai raastaa kurkkua, mausteina kannattaa käyttää aina jotain makeaa (sokeri,hunaja ), ja jotain hapanta (sitruunanmehu, etikka ), sekä suolaa (aromi-, yrttisuolaa, tai tavallista ) ja sit tietty yrtit sopii myös kastikkeeseen

itse tykkään ihan tällaisesta:

sokeria, tilliä, sinappia, sitruunanmehua, pippuria ja suolaa

Viimeksi muokattu:
Mä teen aina samalla reseptillä; purkillinen kermaviiliä, 2-3 rkl kurkkusalaattia, tuoretta tilliä silputtuna reilusti ja ripaus sitruuna- tai mustapippuria.

Tää on mu mielestä just hyvä kastike, sopivan simppeli =)

Ihan pieneksi silputtua sipulia ja murskattua valkosipulia. Tilliä (mieluumin tuoretta), himppu sokeria, suolaa ja paljon aromisuolaa ja vähän valkopippuria. Tätä käytetään aina lohen kanssa ja on ihan parasta!!

Mä laitan 1-2 teelusikallista pestokastiketta, joko punaista tai vihreää pestoa (joko itse tehtyä tai valmista, esim. Pirkka) ja sekoitan sen purkilliseen kermaviiliä. Ja hyvää on!
Tosin kalan kanssa en oo kokeillut kun kalaa en syö, mutta toimii ainakin lihan kanssa hyvin ja menee myös salaatinkastikkeena hyvin.

Yhteistyössä