mätkyjä vai palautuksia? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viet tosiaan potin, kun et osaa korjata veroprosenttiasi oikeaksi.
Katsos, kun nuo palautukset eivät ole mitään "ylimääräistä" rahaa, vaan palautusta omista rahoistasi, jotka olet maksanut liikoina veroina.

Tämä johtui siitä että vaihdoin työpaikkaa loppuvuodesta ja siinä oli hieman muutenkin säätöä. Mutta mieluummin näin päin kuin että tarvitsisi mätkyjä maksaa.

Meille tulee miehen kanssa molemmille palautuksia, yhteensä matkakuluineen ~ 4000euroa. ... Tuosta muuten suuri osa tulee takas matkakuluina, että ei me nyt ihan päin persettä olla veroja maksettu :-)

Vähän yli 1000e palautuksia minulle ja muistaakseni miehellekin tulossa! Vähänkuin tuplapalkka jouluksi. Ois tiedossa taas joulukuun mittainen loma, mihin sitä lähtis?

Katsos, kun nuo palautukset eivät ole mitään "ylimääräistä" rahaa, vaan palautusta omista rahoistasi, jotka olet maksanut liikoina veroina.

Mitä väliä sillä on jos maksaa liikaa veroja ? Korkoa niistä saa ja muuten ne tulisi todennäköisesti tuhlattua. Nyt vain oikeasti on säästänyt rahaa maksamalla liikaa veroja.

Nyt mulle ois tulossa 400€ takas ja ukolle 200€ maksettavaa, mutta siihen tulee vielä kotitalousvähennystä se maksimi summa, en kyllä tiedä mitä se käytännössä palautuksina tarkoittaa. En ole jaksanut tutkia, mutta jos joku tietää niin ollos hyvä ja kertokoon mulle.

Liikaveron maksaminen on kuin laittaisi valtion pitämään joululahjakassaa/matkakassaa tms., muuten sellasia rahoja ei ikinä joulukuussa näy.

Tuliko sulle mätkyjä :(

Yhteistyössä