matkustelu for dummies. help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tinttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";24684351]Eli siis ei kannata korviksia, kaulakoruja laittaa matkalle ?[/QUOTE]

Voit ottaa mutta ne pitää riisua siinä tarkastuksessa ja laittaa laatikkoon(joka siis menee sinne läpivalaisuhihnalle).

[QUOTE="a.p";24684351]Eli siis ei kannata korviksia, kaulakoruja laittaa matkalle ?[/QUOTE]

Voit toki laittaa, ja ottaa ne turvatarkastuksessa pois ja asettaa läpivalaisuun menevään astiaan. Mutta helpompaahan se on olla ottamatta, niin ei tarvi häsätä siinä mitään, senkus laittaa käsilaukun hihnalle ja kävelee itse metallinpaljastimen läpi.

[QUOTE="a.p";24684333]entäs jos poistullessa ne mun matkatavarat sitten jääkin jonnekkin välille, ja en siis asu pk-seudulla. Joudunko hake´maan /odottelemaan helsingissä. Lennän paluupäivänä Ouluun, eri lipulla, eri lentoyhtiö.[/QUOTE]

ne sinun laukut löytää kyllä ouluun saakka sitten paluulennolla.

ja vieraalle joka sanoi että "seuraa muita" - ohje on huono, no joo, on se huono jos seuraa siis ihan ketä tahansa muita. minä tarkotin kuitenki että seuraa muita siinä turvatarkastusjonossa että miten he toimivat (esim. takki pois, kengät pois, pitääkö levittää kädet ja jalat vai riittääkö pelkkien käsien levittäminen skannerille yms.), en tarkota sitä että pitäis lähteä seuraamaan jotakuta random-heppua että mihinköhän toi on menossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24684288:
Yleensä kengät riisutaan turvatarkastuksessa isommilla kansainvälisillä kentillä, Hesa-Vantaalla ei tartte riisua. Ja takki riisutaan myös, sekä kengät että takki ja myös käsimatkatavarat (jos ap ei tiedä) laitetaan röntgenhihnalle.

Seuraat ap vaan niitä muita jotka on jonossa ennen sinua niin hyvin menee!

Miksi sä mua lainasit?! Minähän juuri totesin, että kengät / takin saattaa joutua riisumaan.

Kun tietää lentoyhtiön, niin CDG:n kentän nettisivuilta voi etukäteen tarkastaa, mihin terminaaliin lento laskeutuu ja mistä taas jatkolento lähtee ja siellä on jopa valmiit " reittisuunnitelmat" kävelyaikoineen eri terminaalien välille... Meillä taannoin vaihto Bangkokista tullessa Helsingin koneeseen ( KLM + Finnair) onnistui tosi helposti ja laukut ehtivät mukaan ihan hyvin.

No en ole koskaan joutunut korvakoruja/sormuksia pois ottamaan. Kyllähän tarkastaja näkee ne. Kengät olen joutunut ottamaan lähes joka kerta pois. Ja kyllä, minut on naistarkastaja "käsikopeloinut" useammankin kerran eikä millään laitteella.

[QUOTE="vieras";24684287]Kukaan ei pyydä vähentämään vaatetta turvatarkastuksessa. Ainoastaan ulkotakki ja tarvittaessa vyö otetaan pois.

.[/QUOTE]

Höpö höpö, aina kentillä nykyään lähtee myös jakku päältä. Jos siellä alla on aluspaita (kuten itselläni kerran oli) niin onhan se noloa seisoskella siinä aluspaitasillaan ja sukkasillaan muiden joukossa. Mutta kaikkeen tottuu ja oppii pukeutumaan vähän "peittävämmin".

Miksi sä mua lainasit?! Minähän juuri totesin, että kengät / takin saattaa joutua riisumaan.

no eikö ois saanu lainata?

lainasin sen takia että ei niitä saata joutua riisumaan vaan ne esim. heathrowlla riisutaan, se ei ole ehdollista. ja näin monilla muillakin isommilla kentillä.

lainasin myös sen takia että jatkoin sitä sinun tarinaa eteenpäin että mihin ne laitetaan (kun siis ap ei ollu ennen matkustellu niin sen vuoksi) jne.

Yhteistyössä