Matkustelu alle 1-vuoden ikäisen kanssa!!

Hei kaikille!!Me ollaan 5-henkinen perhe,joka suunnitelee viikon matkaa Bulgariaan ens syksynä(Elo-syyskuussa)ja nyt kaipaisin tietoa matkustelusta pienen vauvan kanssa!!Meidän nuorimmainen on matkustushetkellä juuri alle 1V!!Hän täyttää vuoden syykuun 20pvä.Mitä kannattaa ottaa mukaan ja mitä saa hankittua siellä(ruokaa,vaippoja)??Miten teidän pikkuinen on viihtynyt matkustaa lentokoneessa sylissä,koska kuulin että näin hän sitten joutuisi matkustamaan!!Hän ei ole mikään sylivauva muutenkaan,et se vähän huolestuttaa!!Mitä muuta tarvitsee ottaa huomioon??Kertokaa kokemuksianne ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan!!
Terv.Miita1969 ja Walterpoika 7kk
 
Meillä on aina mennyt tosi hyvin alle 1-vuotiaiden kanssa. Lentokoneessa maksimiaika, mitä ollaan oltu, oli lähes 7 h ja sekin meni ok:sti, vaikka kyseessä oli hyvinkin eläväinen vesseli. Syliä vaihdeltiin, luettiin, leikittiin, syötiin.. kävelemässäkin koneen käytävillä voi käydä, joskin tätä käytettiin vasta aivan viimeisenä keinona :D

Kaikki vaipat sun muut tarvikkeet saa kyllä ostettua varmasti matkakohteesta. Ruokia olen ottanut muutaman purkin mukaan, loput ostanut paikan päältä ja sauvasekoitin on ollut mukana, jos hotellissa on ollut keittomahdollisuus - marketista saa varmasti esim. perunaa ja lihaa, jotka voi kokkailla sitten hotellissa. Sauvasekottimella sitten vaan sileäksi. Pussipuuroja olen myös kantanut mukanani Suomesta. Vaippoja sen sijaan mukaan vain parin päivän tarpeisiin.
 
Hei,
Kävin viime kesänä Bulgariassa Kultahietikolla, tosin toukokuussa jolloin kausi vasta alkamassa. Mielestäni kohde oli siisti ja turvallisen oloinen.

Lasten kanssa kiinnittäisin erityistä huomiota jalkakäytävissä oleviin viemärireikiin, jotka saattavat olla kokonaan tai osittain ilman kantta. Vessojen hygieniataso oli turistialueella parempi kuin olin odottanut, mutta Varnassa vielä reikävessoja käytössä.

Jos ette ole vielä varanneet hotellia, niin kiinnittäisin huomiota sen sijaintiin. Kultahietikolla on jonkin verran korkeuseroja ja sitten on myös selkeitä biletyskatuja. Varnassa kannattaa käydä lastenkin kanssa. Siellä on suuri puistoalue, jossa lasten kanssa mukava viettää päivää. Paljon penkkejä jossa levähtää, jätskikioskeja, tivoli, delfinaario ym. Taksilla ajaminen edullista, paikallisbussit lähes ilmaisia.
 

Yhteistyössä