Matkustelijat, apuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdit, jos eka lento ei myöhästy. Lufthansa kyllä reitittää uudelleen, jos ongelmia vaihdon kanssa tulee koneen myöhästymisestä johtuen. Lufthansalla homma sujuu parhaiten käyttämistäni lentoyhtiöistä.

Jos kone on hetkenkin myöhässä niin ei kyllä tahdo ehtiä. Tosin jos molemmat lennot ovat samalla lipulla, niin sitten sinulle järjestetään uusi korvaava lento. Jos on muita vaihtoehtoja samaan hintaan, niin itse ottaisin pidemmän vaihtoajan. Nuo lyhyen vaihtoajan lennot on inhottavia, kun saa kiireessä juosta ja miettiä ehtiikö laukku mukaan, tai ehtiikö ylipäänsä itse toiselle lennolle. Sitten jos ei ehdi, niin joutuu taas asioimaan siellä jatkolentojen tiskillä hakemassa uudet liput.

Mä kans mietin, että mahtaako laukku ehtiä seuraavaan koneeseen. 40 minuuttia on kyllä aika lyhyt aika. Mä vaihdoin joku aika sitten Helsingissä konetta niin, että mulla oli muistaakseni n. 40 minuuttia aikaa. Ja sain kyllä juosta terminaalin toisesta päästä toiseen päähän tukka putkella, kuuluttelivat siinä jo viimeisiä matkustajia saapumaan välittömästi lähtöportille. Sinuna ottaisin vähän pitemmän vaihtovälin, jos vaan mahdollista. Mä en tiedä, millainen kenttä Munchenissä on, mutta jos siellä on useampia terminaaleja ja sun koneesi tulee Pariisista vaikka terminaaliin 1 ja lähtö on terminaalista 2, niin siinä voi olla vielä vaikka mitä tarkistuksiakin matkan varrella.

Mulla on jäänyt tuolla vaihtovälillä pari kertaa laukut kyydistä. Jatkolennolle olen itse ehtinyt alle puolen tunnin vaihtoajallakin, mutta silloinkin laukku tuli vasta seuraavalla lennolla.

Yhteistyössä