Matkustaminen on kallista,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Autolla matkustaminen on myös sillä tavalla mukavaa, että kaikki tavarat ovat valmiiksi siellä autossa, niitä ei tarvitse raahata junalle. Juna ei myöskään Ruotsissa lähde satamasta, joten junassa käytetyn matka-ajan lisäksi pitää laskea aikaa myös sille, että hankkiutuu junalle, helposti ainakin puoli tuntia ellei enemmänkin. Kun taas sillä autolla pääsee ovelta ovelle.

Pääsiäisen aikaan majoitus on varmaan kalliimpaa, mutta uskon silti, että pääsette kyllä halvemmallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Siis millä ihmeellä saat tuommoisia matka-aikoja. Itse ajoin viime kesänä Öölanti Tukholma välin, matka-aika 5 tuntia. Ja teidän matkanne on lyhempi.

Samaa reittiä mitä olette menossa olen ajanut Saksaan, jossa on oltu illalla neljältä, ja laiva on ollut satamassa yhdeksältä.

Pikkuisen nyt joku liiottelee.

Enpä osaa sanoa, reitti mitä pitkin ollaan ajattu on vienyt sen 6 tuntia +/ - niin pitkään kuin vain muistan.

Meneehän sinne Ruotsiin halpalentoja, ne menee sitten vain Tukholmaan. Ja maan sisällä voi olla vielä jotain halpalentoja, mutta että Suomesta suoraan Jönköpingiin, keep on dreaming. Samalla lailla ei myöskään halpalennolla pääse vaikka Tukholmasta Jyväskylään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Kuinka niin tuplasti enemmän? Ei kai juna nyt niin nopea ole? Lento on nopein, mutta myös kalliimpi. Puuduttavaa on toki, mutta kestettävissä kuitenkin. Ja teillä varmaan olis useampi kuskikin...

No mulla ja miehellä on kortti toiset aikuisten hinnalla tulevat on 16 ja 17. Pikajuna matkaa 3 tuntia, autolla menee 7 Ruotsin puolella. Meiltä ajaa Turkuun 5 tuntia, en kyl muista paljon menee junalla Suomen puolella.

No ei todellakaan aja seitsemää tuntia Tukholmasta Jönköpingiin!
Ja mitä todellista merkitystä on sillä onko matkustajat aikuisia vai lapsia? Junissa saa joka tapauksessa perhelipun tai ryhmäalennuksen. Autolla mennessä laivassa on paketteja 5 henkeä + auto ja siinä ei ole väliä onko aikuisia vai lapsia.
Ainakin Viking Linella pääsee 2-4 aikuista, auto ja hytti halvimmassa luokassa 90 eur / suunta. Tai kalleimmillaan 200 eur eli meno-paluu 400. Tuskin bensoihin menee 600 eur?

Tuossa teidän matkaan kuluneessa ajassa on nyt jotain outoa. Michelin kertoo, että menee 3,5 tuntia! Ja meidän Öölanti Tukholma väliin tuo tarjosi 1,5 tuntia liian pitkän ajan.

http://www.viamichelin.com/web/Itineraires?strStartLocid=31NDF6eHcxMGNOVGt1TXpNeU53PT1jTVRndU1EWTBOREU9&strDestLocid=31NDF6ancxMGNOVGN1TnpneE9BPT1jTVRRdU1UVTROVEU9strStartLocid=31NDF6eHcxMGNOVGt1TXpNeU53PT1jTVRndU1EWTBOREU9&strDestLocid=31NDF6ancxMGNOVGN1TnpneE9BPT1jTVRRdU1UVTROVEU9&empriseW=315&empriseH=275&intItineraryType=1&caravaneHidden=false&vh=CAR&distance=km&strVehicle=0&devise=1.0|EUR&carbCost=1.3&isAvoidFrontiers=false&isFavoriseAutoroute=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6&dtmDeparture=17%2F1%2F2010&indemnite=0&itineraryCarType=0&itineraryFuelType=0

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tuossa teidän matkaan kuluneessa ajassa on nyt jotain outoa. Michelin kertoo, että menee 3,5 tuntia! Ja meidän Öölanti Tukholma väliin tuo tarjosi 1,5 tuntia liian pitkän ajan.

Ajetaan eri reittiä. Yks piste matkalla on Skövde.

hoh hoijaa me olemme ajaneet saman päivän aikana 10 tuntia. Mulla ei ollut edes
ajokorttia. Silloin oli raskaana.
Saman olemme ajaneet pojan kanssa 3 v viime kesänä.
Mitä valitatte. Ottakaa mökki tms. Jos laivalla menette niin ottakaan halvimmat hytit
ja 4 henkilöä hyttiin.
Katopa netistä tarjouksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan vartija harmailee:
Miksi teineille pitää olla oma hytti?

Nuoripari tuskin haluaa olla samassa hytissä meidän kanssa, lisäksi vaikea kuvitella et saisivat edes nukuttua miehen kuorsaukselta. Ei se lisähytti oikeastaan juuri hetkauta budjettia suuntaan tai toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
hoh hoijaa me olemme ajaneet saman päivän aikana 10 tuntia. Mulla ei ollut edes
ajokorttia. Silloin oli raskaana.
Saman olemme ajaneet pojan kanssa 3 v viime kesänä.
Mitä valitatte. Ottakaa mökki tms. Jos laivalla menette niin ottakaan halvimmat hytit
ja 4 henkilöä hyttiin.
Katopa netistä tarjouksia.

No ei mun tarkoitus ollut valittaa. Totesin vain, että matkustaminen on kallista. Suurempaa mielenkuohuntaa tämä ilmeisesti aiheuttaa ketjuun vastanneille. Ihan hyvä, et ihmiset tykkää autolla matkustelusta ja jaksaa matkustaa autolla vaivoista riippumatta :) Olis vain ollut niin kiva tehdä toisen kerrankin näiden 20 vuoden aikana ja luultavasti tehdäänkin vaikka vähän se kirpaisee. Ei saisi muistella niitä aikoja jolloin matkan taittoi 800 mk:lla :D

Yhteistyössä