Matkustaminen loppuraskaudessa?

Olen varannut 2päivää kestävän kaupunkiloman Pariisiin. Matkan aikana minulla olisi menossa jo rv 29.

Alussa ajattelin jotenkin, ettei siinä voi mitään huolenaihetta olla, mutta nyt olen alkanut miettiä, että voihan se vauva tietenkin Jo syntyäkin nuilla viikoilla.. Vaikka se taitaakin olla erittäin epätodennäköistä. Tai siis tietenkin jos ennen matkaa on supistuksia tms niin jätän menemättä. Mutta onko tämä ihan järjetön ajatus? :/

Ehkä selvittäisiin millaista hoitoa keskonen saa jos matkavakuutus ei kata sitä?
Muuten luulisi kyllä Ranskassa olevan korkeatasoista sairaalahoitoa, mutta en mene takuuseen kun en ole asiaa selvittänyt.
Koska jos synnytys alkaisi siellä eivät ota enää koneeseen.
Luulisin että suurin osa raskaana olevien matkustelusta sujuu hyvin

vierailija
Mites se nyt menikään?
Että parhainkaan syntymättömän lapsen vakuutus ei kata mitään sairaalahoitoja alle 32-viikkoisesta, ja kaikkiaankin äidistä vain viikon sairaalahoidon.
Ja ulkomailla toimii sairaalamaksuhin hyvin käteinen, eli sellainen 10tonni käteisvaraa mukaan, tosin sitä ei saa viedä maahan ilman tulliselvityksiä.

Tai jotenkin sillein

vierailija
Epätodennäköistä syntyä noilla viikoilla. Ja Ranskassa on keskoshoito vko 29 hyvää, toisin kuin turkissa vko 24 raskaudessa. Järkeä voi siis käyttää. Vain Finnair vaatii todistuksen, muilla saa lentää rv 32 saakka ilman.

Kävin juuri Saksassa työmatkalla samoilla viikoilla. Huolehdit vaan että ei ole vuotoa tai supistuksia kun olet lähdössä.

vierailija
Kyllä missä vaan saat hyvää hoitoa keskosille ja itsellesi, yleensä parempaakin kuin Suomessa. JOS siis on rahaa. Heti.
Vakuutukseen ei kannata luottaa.
Suomessa vaan ollaan niin totuttuja että hoitoa saa jokatapauksessa. Ulkomailla on vähän eri juttu.

vierailija
No en kyllä lähtis! Omassakin raskaudessa ollut kaikki ihan hyvin ja sit vaan yks hetki humpsis holahti veret housuihin. No oli tuuria matkassa ja raskaus jatkui normaalisti, mutta niin helvetin kamala tunne se on että enpä haluais silloin olla kaukana kotoa...

Matkustaa ehtii kyllä vielä koko loppuelämänsä, niin että on vastuussa vaan itestään siellä reissun päällä.

Yhteistyössä