Matkustaminen kaksosraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja PikkuKuu
  • Ensimmäinen viesti
PikkuKuu
Hei! Kesälomasuunnitelmia tässä yritetään tehdä :)
Nyt on rvk 22 meneillään, ja mietinkin että mitenköhän matkailu ihan kotimaassa onnistuu kesän mittaan. Eli uskallanko varata hotellia esim. rvk 25-30 aikoihin muutamaksi yöksi 300 km automatkan päästä? Tällähetkellä voin ihan hyvin ja paksusti :D Kivuttomia supistuksia on välillä, mutta niistä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut haittaa kohdunsuun tilanteelle.
Eli muut kaksostenodottajat, meinaatteko reissata kesällä? Kokemuksia?
 
Mulla on rv23 meneillään ja kätilö neuvolassa kehoitti unohtamaan kaikki kesälomamatkat. Vointi on toistaiseksi kyllä ihan hyvä mutta kuulemma rv24 jälkeen alkaa masu kasvamaan tosi nopeasti. Ja lisäksi kätilö kertoi, että (olikohan) rv26-28 on alttiita viikkoja lapsiveden menemiselle ja silloin pitäisi ottaa rauhallisesti.

Mutta kaipa nuo kaikki on yksilöllistä ja varmasti raskauden jo kokeneet osaavat kertoa paremmin. Aurinkoista kesää! :flower:
 
Häämatkalainen
Moi!
Itsellä häiden aikaan menossa viikko 25 ja mennään hotelliin. Ajomatka on n. 500km. En ole ajatellutkaan etteikö matka sujuisi :whistle:
Raskaus on kyllä menyt hyvin, ei mitään ongelmia, mutta
pitääkö minun olla huomissani tai ottaa jotain huomioon?? :ashamed:
Miehen kanssa vaan puhuttu, että pidetään paljon pausseja ja voinhan aina nukkua/levätä takapenkillä maaten.
 
Mulla taisi olla viikkoja reilut 30 kun matkustimme viikonlopuksi ystäväpariskunnan häihin, n.250km päähän omalta paikkakunnalta. Pidettiin taukoja ajomatkan aikana jos tuntui siltä, ja häissähän onneksi voi aika vapaasti liikkua. Varsinkin kun kaikki tuossa vaiheessa jo näkivät tilanteen selvästi :D

En kyllä osannut pelätä reissuun lähtöä. Tuossa vaiheessa ei vielä suurempia ongelmia ollut.
 
PikkuKuu
Kiitos vastauksista! Varasin reissun 3 viikon päähän, n.200 km matkaa, yksi yö hotellissa, silloin viikko 24 menossa. Jos olo tuolloin kovin tukala, perun reissun. Nuo meidän isommat lapsoset vaan niin innoissaan oottavat jotakin kesälomareissua, että en meinaa raskia vielä tyrmätä ajatusta. Pitänee kysellä asiasta neuvolassa vielä. Mukavaa kesää kaikille!
 

Yhteistyössä