Matkaturvavakuutuskortti Lähivakuutus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
Vaihdettiin kaikki vakuutukset lähivakuutukseen ja samalla saatiin 1v. ilmainen matkaturvavakuutus koko perheelle.
Nyt sellanen tilanne, etä meidän 6v. lähdössä mummun ja papan kanssa etelään lomalle. Mietin vaan tässä että kelpaakohan jos annan mun oman "vakuutuskortin" pojan mukaan?? Siis siinähän on vain minun nimeni, mutta toki se vakuutuksen numero. Näkyyköhän että myös poika on vakuutettu jos jotain sattuu matkalla?
Oisko jollain tietoa....?

Kannattaa tarkistaa isovanhempien vakuutuksesta kuuluuko siihen lastenlapset mukaan. Lähivakuutuksessa kuuluu.
Voit tehdä myös perhematkavakuutuksen, jolloin lapsetkin saa oman kortin.

Vaihdettiin kaikki vakuutukset lähivakuutukseen ja samalla saatiin 1v. ilmainen matkaturvavakuutus koko perheelle.
Nyt sellanen tilanne, etä meidän 6v. lähdössä mummun ja papan kanssa etelään lomalle. Mietin vaan tässä että kelpaakohan jos annan mun oman "vakuutuskortin" pojan mukaan?? Siis siinähän on vain minun nimeni, mutta toki se vakuutuksen numero. Näkyyköhän että myös poika on vakuutettu jos jotain sattuu matkalla?
Oisko jollain tietoa....?

Lähivakuutuksen matkustajavakuutuksessa vakuutuskirjassa mainittujen lisäksi vakuutettuina ovat heidän mukanaan matkustavat alle 16-vuotiaat perheenjäsenet. Perheenjäseniksi katsotaan vakuutetun lapset, lastenlapset, ottolapset, kasvattilapset, sisarukset ja sisarpuolet sekä avio- tai avopuolison lapsi.

Tässä tapauksessa poika on vakuutettuna isovanhempiensa vakuutuksessa, jos jommalla kummalla heistä on matkustajavakuutus Lähivakuutuksessa. Jos molemmilla on voimassaoleva matkustajavakuutus, poika on vakuutettu kuitenkin vain yhden matkustajavakuutuksen perusteella.

Kannattaa tarkistaa isovanhempien vakuutuksesta kuuluuko siihen lastenlapset mukaan. Lähivakuutuksessa kuuluu.
Voit tehdä myös perhematkavakuutuksen, jolloin lapsetkin saa oman kortin.

Perhematkustajavakuutuksella voidaan vakuuttaa kaikki samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet. Tällöin jokainen perheenjäsen saa oman matkavakuutuskortin, ja vakuutus on voimassa myös alle 16-vuotiaalla, jos hän matkustaa yksin ilman perheenjäseniä.

Toivottavasti vastauksesta on hyötyä, vaikka se tuleekin hiukan myöhässä!

Ystävällisin terveisin

Janne Haonperä
tiedottaja
Lähivakuutus-ryhmä