Matkarattaat - Gallup

Hei minkälaisia matkarattaita teillä on ja miksi ne on hyvät?

Mä oon alkanu vähän jo katteleen jotain vähän kätevämpiä rattaita (vaunuillessa meillä on Emmaljungan duo edge) shoppailureissuja ym varten.. kun tuo poika alkaa olla jo siinä iässä et on jo paljon hereillä rattaissakin, ja haluais nähdä ja ihmetellä...

Prismassa kattelin vähän Pikkku Piiaa ja Gracon Mirage -rattaita. Mielipiteitä näistä niiltä joilla on? Ja mitäs muuta niitä nyt on? Emmalla ainakin oli jotku rattaat, mitä katoin Lastentarvikkeen sivuilta.

Meillä nuo Gracon matkarattaat ja oon ollu niihin tyytyväinen. Tosin meillä ollut ne käytössä turvaistuimen kanssa, vois varmaan pian laittaa tytön ihan rattaisiinkin istumaan. Mutta ovat todella kätevät juuri mm. kaupassa, liikkuvat helposti, kääntyy helposti on kevyt työntää. Ja ne menee pieneen tilaan eli helppo ottaa mukaan. Meillä myös ulkoiluvaunuina Emmaljunga ja ne on hyvät kävelylenkeillä, mutta nuo matkarattaat on hyvät reissussa. Meillä liikkuminen helpottui huomattavasti helpommaksi, kun nuo matkarattaat ostettiin. Suosittelen!

Meillä on Emman BMX:t ja oon tykänny tosi paljon. Kevyet ja kääntyvät hyvin. Loistavat kaupassa. Meillä tosin poitsu vasta 5kk eli vain makuuasento on ollu käytössä. Ostovaiheessa vaihtiksena oli myös nuo Miraget, mutta Emmat tuntui tukevimmilta. En tiedä sitten..

Kannattaa miettiä millaiseen käyttöön matkikset tulevat. Eli ainoastaan shoppailuun kauppakeskuksissa, jolloin riittävät kevyet ja halvemmat, jotka on helppo kasata ja heittää autoon vai onko niillä tarkoitus kulkea ulkona pidempiäkin matkoja tavallisten rattaiden korvaajana. Tuolloi kannattaa ostaa kestävämmät ja tukevat.

Heips Roona :D

Meillä autossa juurikin nuo Gracon Miraget. Meillä menee niihin kaukalo joten E:tä kuskataan kauppakeskuksissa niillä. Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen, ihanan näppärät pelit eivätkä turhia maksaneet. Kohta varmaan siirrytään ihan pelkkiin rattaisiin ja kaukalo jää autoon. Kotosalla ja maastossa sitten Teutoniat isoilla pyörillä. Kummatkin siis loistavia valintoja omiin tarkoituksiinsa.

Kiitos kaikille vastauksista...

Ilmeisesti noi on kaikki matkarattaat just suht-helppoja pistää kasaan ja heittää takakonttiin... Mä niitä Mirageja just kattelin, että kaukalon siihen saa kiinni, mut eipä meillä sillä niin välikskään enää olis, jäbä ei viihdy kaukalossa ja ihan hyvin voi jo olla noissa matkarattaissa ku laittaa valjaat kiinni, eipä tässä kauaa mee kun istutaankin jo kunnolla :) Vili nyt siis 5kk.

Mut toi pituus-homma on aika tylsä jos selkänoja loppuu kesken, täytyypä kiinnittää tosiaan siihen huomiota... Kiitos hyvästä huomiosta Edla-Mamma

Napsu09
Meillä tosiaan on Emmaljungan duo edget, jotka siis on niitä pidempiä ulkonaliikkumisia varten.. Mitä tahansa rimpuloita sateenvarjorattaita en ajatellu ostaa... Kaupungilla ja pääasiassa kaupassakäyntiä varten nuo tartten. Mut kyl se 100-200?MAX on hintaluokka... en sen kalliimpia ala osteleen...

Edelleen saa kommentoida jos tulee juttua, varmaan moni muukin on kesäksi ostamassa :)

Roona

Meillä on mummolassa rattaina Emmat joiden mallia en nyt tähän hätään muista. Tosi näppärät kasata ja koota eikä oo mitenkään raskaat edes työntää. Kotiin ajattelin keväämmällä hommata samanlaiset. Siihen asti saa ukkeli mennä yhdistelmissä. :D

Meillä oli vaihtoehtoina Graco Miraget ja Mosaic. Valittiin se Mosaic-malli koska niistä paremmn irroitettua päälliset pesuun. Ollaan tykätty tosi paljon niistä. Mirage oli aika rimpula siihen Mosaiciin verrattuna ja ajateltiin että ovat sitten kestävämmätkin.

Tässä sulle vielä lisää vinkkejä matkaratasostoksille :)
- jousitus: onko sitä? Mitä halvemmat, sen huonompi jousitus
- selkänojan säätö: tämä tärkeä! Jos toimii nauhoilla portaattomasti, menee äkkiä hermot! Portaittainen säätyy yleensä nopeammin ja tuntuukin tukevammalta.
- paino: jos matkarattaat painavat 8kg, ne eivät ole enää matkikset...
- kasautuminen: monesti pituussuuntaan kasautuvat ns. sattarit ovat kuitenkin kätevämmät ja vievät vähemmän autossakin tilaa kuin ne matkalaukkumalliin menevät
- tavarakori: onko sitä, paljonko kestää painoa

Meillä omat kokemukset
1) Emmasta (juu, olivat meillä tasan 2 kuukautta, kamalat)
2) Inglesinasta: tosi hyvät (löytyy AT-lastenturvasta), todelliset laaturattaat (joiksi en siis laske Emma, Carenaa, Gracoa, PikkuPiiaa jne.) Myin ne uudenveroisina pois 3 vuoden käytön jälkeen ja sain vielä 150e rahaa.
3)Ja Maclarenista, jota en sitäkään voi kuin kehua (esim. Vaunu-Aitta, löytyy nettisivut). Nyt kun meille odotellaan pikkukakkosta, suunnistan kyllä Maclaren-ostoksille.

Pienet pyörät kulkevat hyvin siellä, missä me matkiksia kaivataan eli ulkomaanmatkoilla, reissuissa ja kaupoissa.

emmat on ollut nyt 3vkoa lainassa kun meidän rattaat oli huollossa, ja ainakin taaperolla ne on k-a-m-a-l-a-t. samaa rataa gracon kanssa..
meiltä löytyy cybexin rattaat missä saa selkänojan lepoasentoon, ja nekin kulkee tuolla paremmin isomman lapsen kanssa :D vauvalle varmasti ostaisin cybexin sellaisen version minkä saa makuulle =)

Meillä OLI Graco Miraget, joita en kyllä pysty suosittelemaan. Mielestäni liian ohuet ja kovat rattaat, kun vähänkin möykkyisemmällä tiellä työnsi niin kauhee koli-koli. Kaupassa jos yritti yhdellä kädellä työntää niin oli varma, että rattaat menee minne sattuu. Tosi huonosti ohjailtavissa.

Nyt meillä on Britaxin matkarattaat joihin olen kyllä ollut tyytyväinen. :) Rattaat ovat leveämmät ja pehmeämmät kuin Gragon Miragessa. Plussaa on myös se, että sekä edessä että takana on kaksinkertaiset pyörät. Miragessa oli vaan edessä tuplapyörät. Britaxissa on myös paremmat kankaat ja vyöt. Työnnettävyys todella eriluokkaa kuin Gracon Mirage rattaissa.

Tietysti makuasioita nämäkin ovat, mutta mä suosittelen Britaxin rattaita!

Ite meinaan ainakin ostaa pikku piia rattaat, juurikin niitä tänään prismassa katoin, ja tykkäsin enemmän pikku piioista koska ne tuntu jämäkämmiltä ja niissä oli isommat renkaat kun gracon mirageissa. Ja ne pikku piiat oli leveemmät istumaosasta kun gracot. Mutta kaikki ei voi tykätä samoista asioista. =)

Heip! Kiva kun tänne on moni kirjoitellut vielä!
Mä päädyin sitten ostamaan Emman BMX:t, koska ne tuntuivat tukevilta ja oli hyvät työntää - ja tarjouksessa Lastentarvikkeessa :ashamed:

Mutta... siis: niissä se selkänoja laskeutuu tosi näppärästi ihan makuuasentoonkin... Ja siinä työntöaisassa on äiskälle sellanen mukiteline mihin saa esim battery-tölkin :D Jousituksella ei niin väliä, koska mä en niitä aio kuitenkaan käyttää muutakuin ihan vaan shoppaillessa ym. Jos jonnekin pidempään reissuun lähdetään missä tarvii rattaita, otetaan meidän emmaljungat mukaan. Ne on muuten ihan mega-ihanat, mutta kaupoilla vaan ikävät työntää. Siis ei sovi hyvin sisätiloihin. Eli noi matkikset saa ollakin halvat ja jousettomat. Käytiinkin jo pojan kanssa ne testaamassa, ja kyllä vaan oli mukava Ideaparkissa niillä kurvailla! :LOL:

Yhteistyössä