Matkaoppaissa nähtyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="på";23265687]Oon sun kanssa ihan samaamieltä...
JA se selitys "ei ne suostu muuta juomaan" .. Joo ei varmaan jos opetetaan kokista juomaan.
Ton ikänen ei edes tietäislimuista mitään ellei sitä opeteta jo tuttipullosta juomaan.
En tosiaankaan tajua miks sille vuodenikäselle piti kokista tunkea.
JA miks koko reissu pitää vetää mäkkiruokaa?? halvemmalla saa kunnon ravintolasta ruokaa..[/QUOTE]

Joo joo... mutta ymmärsittekö pointin mitä ajoin takaa?? Siis sitä, että voihan sitä lomalla nyt herkutella.. mutta en itsekkään antaisi limua JANOON kuumassa maassa, vaan vettä ja ehkä laimennettua mehua. En tee niin täällä kotonakaan (saa kylläkin saunan jälkeen jaffaa KERRAN VIIKOSSA) ja janojuomana noita kahta jo mainitsemaani. En ite kyllä nyt nähnyt koko tätä perhettä tässä Matkaoppaissa, vaan sen kaikista pienimmän..

:)

Mä olen seurannut tuota ohjelmaa ja ajatellut, että on se kyllä melkoista paskahommaa.. :p Erityisesti jäi mieleen, kun joku suomalaisporukka teki valitusta hotellihuoneestaan jossa ei ollut heidän haluamaansa varustelua, ja opas kirjasi niitä juttuja ylös. Ja aina kun se opas sanoi jotain tyyyliin: "teidän hotellihuoneessa siis..." niin se mies kiukkuisesti korjasi: "Älä sano sitä hotellihuoneeksi! Ei se ole mikään hotellihuone! Se on vaan joku... huone"

:D V***n ärsyttävää :D

Joo joo... mutta ymmärsittekö pointin mitä ajoin takaa?? Siis sitä, että voihan sitä lomalla nyt herkutella.. mutta en itsekkään antaisi limua JANOON kuumassa maassa, vaan vettä ja ehkä laimennettua mehua. En tee niin täällä kotonakaan (saa kylläkin saunan jälkeen jaffaa KERRAN VIIKOSSA) ja janojuomana noita kahta jo mainitsemaani. En ite kyllä nyt nähnyt koko tätä perhettä tässä Matkaoppaissa, vaan sen kaikista pienimmän..

:)

Ai vuoden vanhalle limua?
just!

Mä olen seurannut tuota ohjelmaa ja ajatellut, että on se kyllä melkoista paskahommaa.. :p Erityisesti jäi mieleen, kun joku suomalaisporukka teki valitusta hotellihuoneestaan jossa ei ollut heidän haluamaansa varustelua, ja opas kirjasi niitä juttuja ylös. Ja aina kun se opas sanoi jotain tyyyliin: "teidän hotellihuoneessa siis..." niin se mies kiukkuisesti korjasi: "Älä sano sitä hotellihuoneeksi! Ei se ole mikään hotellihuone! Se on vaan joku... huone"

:D V***n ärsyttävää :D

Juuh :D, mulle tuli siitä jaksosta deja vu-fiilis. Romanialaisryhmä, omien sanojensa mukaan varattuna kaksio sekä meri- että allasnäköalalla. Muuten ihan kiva ajatus, mutta meillä oli vain yksiöitä, ja meri oli eri suunnassa kuin allas, eli siltä pohjalta...Niillä ei ollut opasta, olivat omatoimimatkaajia, ja kukapa muu oli tulilinjalla kuin minä.

Muistan kysyneeni niiltä lopulta että oletatteko te nyt että minä siirrän meren parvekkeenne alle, ja kaadan seiniä huoneiden väliltä, vaiko mitä?! Ihan kohteliaasti siis, tehtyäni jo tuntikausia töitä sen eteen että he olisivat tyytyväisiä. Kyllä ne sitten pikkuhiljaa tajusi miten kohtuuttomia vaatimuksia esittivät.

Mulla on paljon oppaana olleita tuttuja. Osa on sitä mieltä että ei helevetissä ikinä enää. Ja osa kaipaa niitä aikoja ja toivoo pian taas pääsevänsä oppaaksi. On siinä takuulla puolensa. Onhan osa lomalaisista ihan mielettömän ihania. Ja osa taas on sanonko mistä.

[QUOTE="kaj";23265772]No ei se lapsi varmaan kuole siihen yhteen limuun.. vähän nyt höllätkää sitä pipoo. ;D[/QUOTE]

Yhteen limuun? jos lapsi ei suostu muuta juomaan, niin eiköhän sille oo sitä limua jo ihan enemmänkin juotettu.
Mä en vaan voi tajuta MIKS jollekkin vuoden ikäselle pitää tunkea limua?
Miks ei voi antaa vettä? Ei limu ole jano juoma. Helteellä se kuivattaa elimistöä. Ihan sama vaikka jois sitä litran, niin se ei siinä kuumuudessa auta mitään.

Minä en taas ymmärrä sitä, että arvostellaan aina toisten lomasyömisiä ja pidetään omaa tyyliä lomailla ainoana oikeana tai ainakin parempana. Miksi oletetaan, että kaikki menevät lomalle ruoan vuoksi? Onko tullut mieleen, että kaikki eivät kenties innostu erilaisesta ruoasta? Minä menen lomamatkalla vesipuistoon jos sellainen lähistöllä on, mutta en todellakaan sano, että muidenkin pitäisi mennä! En käynyt Lontoossa musikaalissa enkä koe, että lomani olisi ollut huonompi kuin toisten loma. Kävin huvipuistossa Lontoon matkalla, en oleta, että muiden täytyisi käydä huvipuistossa lomaillakseen "oikein".

McDonalds'issa olen syönyt Suomessa, Virossa, Bulgariassa, Turkissa, Kreikassa, Kyproksella, Arabiemiraateissa, Thaimaassa, Saksassa, Englannissa jne. En koe, että tässä olisi jotain väärää tai lomani olisi mennyt pilalle tämän vuoksi. Olen käynyt myös Burger Kingissä ja KFC:ssa monessa maassa. Turkissa olen syönyt yhden pahimmista ruoista mitä olen matkoillani syönyt. En pystynyt syömään sitä edes loppuun asti, oli jotain omituista kebabia (kebakon muodossa) ja sitten jotain ihmeellisiä perunasalaatin näköistä mönjää ja vaikka mitä siinä lautasella. Oli tosi huono olo tuon "ruokailun" jälkeen ja tietenkin nälkä ja rahatkin meni hukkaan. Eli onko se aina niin parempi syödä paikallista ruokaa, vaikkei siitä nauttisikaan?

Mutta kuulkaapa tätit: SE EI OLE TEIDÄN ASIA vaikka vetelis mitä ne lapset!! Mietinpä vaan että miten voi nykyajan lapset olla ihan idiootteja, vaikka niitten äitit on täydellisiä?! Eikä ne oo juottanu lapsilleen KOKISTA, ja silti ne on läskejä?!

Yhteen limuun? jos lapsi ei suostu muuta juomaan, niin eiköhän sille oo sitä limua jo ihan enemmänkin juotettu.
Mä en vaan voi tajuta MIKS jollekkin vuoden ikäselle pitää tunkea limua?
Miks ei voi antaa vettä? Ei limu ole jano juoma. Helteellä se kuivattaa elimistöä. Ihan sama vaikka jois sitä litran, niin se ei siinä kuumuudessa auta mitään.

Minä join Kyproksella 14-vuotiaana lähinnä coca-colaa, joka ruoka-annoksella oli coca-colaa juomana ja söin joka päivä 2-4 jäätelöä. Silti paino putosi kahden viikon loman aikana, vaikka coca-colaa tuli varmasti juotua enemmän kuin vetta loman aikana. Kotona en kuitenkaan ennen reissua tai sen jälkeenkään ole juonut mitenkään erityisesti coca-colaa. Nykyään en juo ollenkaan.

Minä en taas ymmärrä sitä, että arvostellaan aina toisten lomasyömisiä ja pidetään omaa tyyliä lomailla ainoana oikeana tai ainakin parempana. Miksi oletetaan, että kaikki menevät lomalle ruoan vuoksi? Onko tullut mieleen, että kaikki eivät kenties innostu erilaisesta ruoasta? Minä menen lomamatkalla vesipuistoon jos sellainen lähistöllä on, mutta en todellakaan sano, että muidenkin pitäisi mennä! En käynyt Lontoossa musikaalissa enkä koe, että lomani olisi ollut huonompi kuin toisten loma. Kävin huvipuistossa Lontoon matkalla, en oleta, että muiden täytyisi käydä huvipuistossa lomaillakseen "oikein".

McDonalds'issa olen syönyt Suomessa, Virossa, Bulgariassa, Turkissa, Kreikassa, Kyproksella, Arabiemiraateissa, Thaimaassa, Saksassa, Englannissa jne. En koe, että tässä olisi jotain väärää tai lomani olisi mennyt pilalle tämän vuoksi. Olen käynyt myös Burger Kingissä ja KFC:ssa monessa maassa. Turkissa olen syönyt yhden pahimmista ruoista mitä olen matkoillani syönyt. En pystynyt syömään sitä edes loppuun asti, oli jotain omituista kebabia (kebakon muodossa) ja sitten jotain ihmeellisiä perunasalaatin näköistä mönjää ja vaikka mitä siinä lautasella. Oli tosi huono olo tuon "ruokailun" jälkeen ja tietenkin nälkä ja rahatkin meni hukkaan. Eli onko se aina niin parempi syödä paikallista ruokaa, vaikkei siitä nauttisikaan?

Taputapu! Taas sitä ollaan pätemässä. Tässä ketjussa oli alunperin kysymys siitä että pienelle lapselle juotetaan kokista lähes väkisin.

[QUOTE="huoh";23265851]Taputapu! Taas sitä ollaan pätemässä. Tässä ketjussa oli alunperin kysymys siitä että pienelle lapselle juotetaan kokista lähes väkisin.[/QUOTE]

Ei ole kyse pätemisestä, ketjussa vaan alkoi näitäkin mielipiteitä olla, että miksi syödään McDonalds'ssa lomalla niin kirjoitin siihen vain vastineen.

Voi myös olla että lapset ei TUOLLA suostu juomaan muuta kuin kokista. Ei munkaan lapset syö ulkomailla muuta kun pitsaa/ranskalaisia/hampparia ei suostu syömään muuta SIELLÄ. kotona kyllä syödään vaikka mitä

Minusta ihan riittävä. Hyvin ne hoitaa tilanteet esim. sairaalalla, ja hankalien asiakkaiden kanssa.

Joo, kärsivällisiä ne ainakin on. :D Joskus viime kaudellakin oli se joku hassu, ei-niin-orientoitunut ruotsalainen joka vaan sekoili ja josta ne ei meinannut edes päästä eroon millään. :D Hirveitä asiakkaita, kamalaa hommaa, mä en kestäis. :D Mä en varmaan vois olla poliisi, matkaopas enkä taksikuskikaan. :D Ja nyt oli jossain mainospätkässä kun joku oli pissinyt bussiin sisälle. :O

Ihan sama mulle.. mulle ei vaan mene jakeluun, miks pitää edes opettaa kokiksen juominen noin pienille. Kyllä niille se vesi kelpais jos vaan juottais.
Mun kaveri kan sselitti kuinka hänen kaks vuotias ei suostu muuta juomaan. JA nyt 3 vuotiaana onkin mustat hampaat. Hieman ällöttävää...

Minä join Kyproksella 14-vuotiaana lähinnä coca-colaa, joka ruoka-annoksella oli coca-colaa juomana ja söin joka päivä 2-4 jäätelöä. Silti paino putosi kahden viikon loman aikana, vaikka coca-colaa tuli varmasti juotua enemmän kuin vetta loman aikana. Kotona en kuitenkaan ennen reissua tai sen jälkeenkään ole juonut mitenkään erityisesti coca-colaa. Nykyään en juo ollenkaan.

Se coca cola kuivattaa elimistöä. eikä sitä tosiaankaan suositella janojuomaksi. Ei varsinkaan lapsille. Näin opetettiin koulussa.
Ja ammatiltani olen sairaanhoitaja. Olen myös työskennellyt ulkomailla, joissa juuri pieniä lapsia joutuu nestehukan takia hoitoon. Ja useammille juotetaan vaan kokoajan sokerilimuja. Cola on niistä pahin.

Että mua sitten ärsyttää tuollaaset jutut, että "maalta olevat sitä sun tätä".

Niin mehän ei täällä maalla tiedetä mistään mitään.

ej kait myö mittään tiijetäkkään, kun sanomalehtiin tulloo vasta seuraavan päevänä ilimestymisestä. ei myö siitä välitetä, kulettaan silimät aaki ja haistellaan muoliman tuulia silloin ku tiältä perukasta liikkeelle lähetään :)))

[QUOTE="maalainen";23265935]ej kait myö mittään tiijetäkkään, kun sanomalehtiin tulloo vasta seuraavan päevänä ilimestymisestä. ei myö siitä välitetä, kulettaan silimät aaki ja haistellaan muoliman tuulia silloin ku tiältä perukasta liikkeelle lähetään :)))[/QUOTE]

täytyy myöntää, että hieman ennakkoluuloinen olen ja pidän maalaisia helpommin juntteina kuin kaupunkilaisia.

Yhteistyössä