Matkaoppaissa nähtyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mämämä

Vieras
Kuvataan eka isän jäätävän kokoista mahaa, ja kuinka kantaa kokislaseja. Sitten perheen tyttö, joka todella ylipainoinen joi toista limsaa, ja perheen äiti juotti toista kokista pillillä n.10-12kk vauvalle! Vauva yski tietysti hapoista, ja äiti tunki pillillä vaan lisää... Sanoi vielä että kun muuta eivät suostu juomaan!

Juu ei ihme että penskoilla on reikäset hampaat jo ennen ku täyttää 2v ja on TOLLAISIA PULLEROITA noin pieninä! Siis oikeesti, KOKISTA VAUVALLE?!?!?!? Se vauva varmaan huutaa joka ilta että :'Äittttääää, Kolaaaaaaaaaaaaa!!!'

Ainiin, kun nehän ei muuta suostu juomaan...

Tuota aivan samaa katselin. Taisi olla joku "maalaisperhe" jostain sydänsavosta murteesta päätellen. Niin ja kehuihan äiti lopussa että toiseksi nuorin tykkää juoda vissyä. Niin ja söiväthän ne pienet nugetteja + ranskiksia välipalaksi. Vaikutti kyllä että toiseksi nuorimmasta ainakin tulee pullero, on jo sen rakenteinen kropaltaan.

Ja kun lapsille tuli 4 tunnin reissulla nälkä piti pysähtyä mäkkärissä hakemassa niille ranskalaisia. Hotellihuoneeseen kannettiin mäkkäristä ranskalaisia ja nugetteja. Ja isommalta kyseltiin, että syötkö illalla kepabia vai pizzaa....

Se on just tuollaista niin kovin usein :D. Ja silti mulla on NIIN kova ikävä niitä aikoja :D. En matkaoppaaksi koskaan alkanut (liian paljon työtä, liian vähän palkkaa) mutta eipä noilta hotellin respassa tai lääkäriasemalla työskennellessäänkään voinut välttyä. Tai lasten leikkitätinä. Tai kaupan tätinä. Ja mitä kaikkea muuta ehdinkin niinä vuosina tehdä kun turkkilaisessa lomamestassa asuin.

Ymmärtääkseni se oikea ruoka ravintoloissa ei ole niin kallista että kannattais syödä roskaruokaa koko loman. Ja kuten mieskin tuossa sanoi kun juottivat colaa lapsille: vanhemmista se on kiinni mitä lapset juo.

Alkuperäinen kirjoittaja määhhh;23265150:
Taisi olla joku "maalaisperhe" jostain sydänsavosta murteesta päätellen.

Harmi ettei telkkarissa koskaan näytetä murretta puhuvia fiksuja maalaisihmisiä. No, eipä heissä tietenkään minkäänlaista viihdearvoa olisikaan, eli matkaoppaiden tyyppiseen ohjelmaan he eivät sopisikaan.

Kyllä. Sehän se stereotypia pakettimatkalaisista on. Kovaäänisiä, eivät vahingossakaan koske paikalliseen ruokaan vaan käyvät koko loman ajan Mäkkärissä (rohkeimmat Burger Kingissä), ja silleen.

On paljon poikkeuksiakin tietty.

Kovasti paljon täällä aina kritisoidaan toisten valintoja.. hei haloo, nää ihmiset on lomalla. Tuskin kotona syövät joka päivä ranskalaisia ja nugetteja. Eikö lomalaiselle ne suoda. Muuten voivatkin sitten syödä epäterveellisesti täällä Suomessa tai juoda limua eli siitä lihoavat. Herran jestas, kun täällä on niin täydellisiä vanhempia että on helppo arvostella toisten lapsia ja heidän vanhempiaan. Hävetkää!!!

Kovasti paljon täällä aina kritisoidaan toisten valintoja.. hei haloo, nää ihmiset on lomalla. Tuskin kotona syövät joka päivä ranskalaisia ja nugetteja. Eikö lomalaiselle ne suoda. Muuten voivatkin sitten syödä epäterveellisesti täällä Suomessa tai juoda limua eli siitä lihoavat. Herran jestas, kun täällä on niin täydellisiä vanhempia että on helppo arvostella toisten lapsia ja heidän vanhempiaan. Hävetkää!!!
Ketä mä nyt arvostelin, jos kerroin stereotypiasta?

Olin töissä mm. brittien suosimassa hotellissa. Ja voin kyllä sanoa että iso osa niistä perheistä eli taatusti sipseillä, limpparilla, pekonilla, ranskiksilla, pizzalla, hampurilaisilla ja oluella myös kotona. Ei ne olisi niin valtavan isoja jos söisivät niin vain lomalla! Mutta mikäs siinä, heidän oma asiansahan se on. Leppoisia olivat suurin osa :)

Meinasin tulla paasaa ihan samaa. Just ja just vuoden vanhalle limua napaan.. TERVE !
JA ranskalaisia. Itse olen reissanut paljon, ja matkaoppaat nimenomaan kehoittaa juomaan vettä, tai mehua. MUTTA ei limua.
Ja ton ikäsille lapsille.. ei herranjumala. Ja eikö tosiaan välipalaksi voi tarjota vaikka banaania yms.. tuollahan ne on parhaimmillaan. EI tientenkään mäkkiruokaa vaan. Hyvä, että toinen oli edes vuotta, niin ranskalaisia vaan napaan...

Ketä mä nyt arvostelin, jos kerroin stereotypiasta?

Olin töissä mm. brittien suosimassa hotellissa. Ja voin kyllä sanoa että iso osa niistä perheistä eli taatusti sipseillä, limpparilla, pekonilla, ranskiksilla, pizzalla, hampurilaisilla ja oluella myös kotona. Ei ne olisi niin valtavan isoja jos söisivät niin vain lomalla! Mutta mikäs siinä, heidän oma asiansahan se on. Leppoisia olivat suurin osa :)

No Britit on Brittejä.. ;) ja hei, itse maailmaa kiertäneenä oon suosinut paikallisia rafloja ja RUOKIA. On tullut kengurusta asti maisteltua ym. erikoisuuksia. Mut nyt pienen lapsen kanssa voi olla toisin.. Tosin esim. Kreikassa saa varmaan ihan spagettii (lapsen lempiruokaa) enkä sielläkään menis mäkkäreihin ym. pikaruokaloihin. Mutta gyrospitaa ehdottomasti haluisin lapselle tarjota... :)

Ihan sama mitä syö, mutta ei kokista noin pienille tarvii juottaa. Sitä paitsi se kokis vasta kuivattaakin kroppaa..
JA kyllä siitä teinitytöstä jo näky, että roskaruoka maistuu. Minkä takia noin pienille pitää opetta limut ja ranskalaiset? se pieninhän oli ehkä vuoden vanha... hei haloo. EI sen ikänen kaipaa mitään limuja tai ranskalaisia. Ois varmasti ollu tyytyväinen vaikka hedelmiin....

ei mullekaan tulis mieleen mennä mäkkiin lomalla?!? vaikka olis miten turistikohde ja pakettimatka, menisin johonkin sikäläiseen raflaan tai kahvilaan. voinhan sieltäkin tilata hampparia ja sipsejä :D mutta mieluummin vaikka kunnon kala-aterian tai rapuja mikäli olisin merenrantakohteessa!

epäterveellisesti varmasti söisin, mutta haloo, mäkki, sitä saa täältäkin vaikka joka päivä.

Jaa niin mitä pitää hävetä?? Sitä että en juota taaperolleni kokista? Nyt menen nurkkaan häpeämään.

Ja tosiaan ne kropat oli sen näköisiä että ei kotona ihan 'salaatilla' eletä. Eiku niillä varmaan on ne isot luut tai ihan vaan geeneissä ;)

Ja mulle todella on ihan sama mitä aikuiset ihmiset napaansa tunkee ja vaikka painaisi 200kg ja 10 sydäriä ollut. Mutta siis tuo lasten turha lihottaminen on ällöttävää!

ei mullekaan tulis mieleen mennä mäkkiin lomalla?!? vaikka olis miten turistikohde ja pakettimatka, menisin johonkin sikäläiseen raflaan tai kahvilaan. voinhan sieltäkin tilata hampparia ja sipsejä :D mutta mieluummin vaikka kunnon kala-aterian tai rapuja mikäli olisin merenrantakohteessa!

epäterveellisesti varmasti söisin, mutta haloo, mäkki, sitä saa täältäkin vaikka joka päivä.

se nyt vaan on tosi asia että täällä maaseudulla ei ole noita mäkkäreitä juurikaan, niin kyllä se vaan niin on että lomalla tulee niissä käytyä... meilläkin 100 km päässä lähin :)

[QUOTE="aloittaja";23265663]Jaa niin mitä pitää hävetä?? Sitä että en juota taaperolleni kokista? Nyt menen nurkkaan häpeämään.

Ja tosiaan ne kropat oli sen näköisiä että ei kotona ihan 'salaatilla' eletä. Eiku niillä varmaan on ne isot luut tai ihan vaan geeneissä ;)[/QUOTE]

Oon sun kanssa ihan samaamieltä...
JA se selitys "ei ne suostu muuta juomaan" .. Joo ei varmaan jos opetetaan kokista juomaan.
Ton ikänen ei edes tietäislimuista mitään ellei sitä opeteta jo tuttipullosta juomaan.
En tosiaankaan tajua miks sille vuodenikäselle piti kokista tunkea.
JA miks koko reissu pitää vetää mäkkiruokaa?? halvemmalla saa kunnon ravintolasta ruokaa..

Yhteistyössä