matkakorvaus työhaastattelusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työnhakija

Vieras
Voiko työhaastattelusta saada matkakulukorvausta? Olen vastavalmistunut, olen ilmoittanut työnhakijaksi ja nyt on vielä omavastuuaikaa menossa ja varsinainen käynti työkkäriin ensi viikolla.
Hankin itse työpaikkahaastattelun (ilmoitus oli mol:n sivuilla), matkaa reilu 200km autolla mutta kun en autoa omista niin taitoin matkat junalla (lipun hinta n.42e/per suunta) mennen tullen ja junalta kyseiselle paikkakunnalle on matkaa vielä 60km/per suunta ja sen matkan taitoin autolla sukulaisen kyydillä.
Työhaastattelu oli eilen, matkakorvauksista ei ollut haastattelussa mitään puhetta. Valinnat on nyt tehty ja en tullut valituksi. Mietin vain et onko mahdollista jotain kautta saada matkakorvauksia?

Kyllä sun tuo olisi varmaan pitänyt etukäteen sopia... PEriaatteessa kai sulla olisi ollut oikeus korvaukseen, ainakin joskus muinoin muistan näin olleen. Kato työkkärin sivuilta, heh.r

On mahdollista saada, mutta muistaakseni pitäisi saada joku lappu minkä työnantaja allekirjoittaa. Eli periaatteessa "todistaa" että haastattelussa olet käynyt.

Joten koska olet siellä jo käynyt, luulempa ettei ole korvauksia enää mahdollista hakea.

joo, no just se ku en tuota osannut ajatellakaan.. Olen aikaisemmin käynyt yhdessä haastattelussa ja siellä haastattelijat otti asian esille. Voi pirskales, olipahan aika turha reissu ja rahaa vain meni. No opinhan tästä jotain.

Juu, työkkäristä saa tuota tarkoitusta varten lapun jonka sitten haastattelija allekirjoittaa ja näin sen matkakorvauksen saa, voithan sä maanantaina soittaa et onnistuuko jälkikäteen vielä..

Etukäteen ennen haastattelua työkkärissä sovittava asia. Sieltä saa lapun, johon pitää pyytää työnantajan allekirjoitus.

Itse onnistuin saamaan rahat toisella paikkakunnalla ollutta työtä varten jälkikäteen. Perusteluiksi laitoin, että olin saanut paikan tietooni työvoimatoimistosta ja olin kertonut virkailijalle meneväni töihin. Virkailija ei ollut kertonut minulle, että minulla on oikeus matkakorvauksiin. Sain tämän tietooni vasta työssä ollessani. Tämä oli vuonna 1984 :) Voivat olla tänä päivänä tiukempia.

Kyseleppä heti maanantaina työkkäristä, että onnistuuko jälkikäteen. Eli lähetät sille haastattelijalle jälkikäteen lapun, joka täyttää sen ja laitat vaikka valmiiksi lähetyskuoren merkkeineen valmiiksi.
TYyökkäri korvais kuitenkin ihan hyvin noi matkat, kokemusta on.

Yhteistyössä