matala verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja labello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

labello

Jäsen
22.03.2008
714
0
16
Neuvolassa mitattiin verenpaine viikko sitten ja se oli 92/53. Pitkän aikaa olen ollut tosi väsynyt ja ollut heikottava olo, sekä huippaa aina kun nousen ylös tuolista ja joskus kun seison pidempään alkaa myös huipata. Olen nuo nyt laittanut alkuraskauden piikkiin, mutta äitini alkoi nyt epäillä, että nuo voisi johtua kaikki tuosta verenpaineesta. Mitäs sille voisi/pitäisi tehdä? Suolaista ruokaa olen aina syönyt ja salmiakkia yms mitkä kuulema nostaa paineita. En sitä nyt kovin korkeaksi haluakaan, mutta ehkä hitusen ylöspäin.
Viime raskaudessa (-06)paineet oli alimmillaan 93/63 ja ylimmillään 139/73, ja tuon jälkeen ei ole mittailtu. Vaan eipä neuvolan täti sanonut tuosta nyt mitän, tosin en tullut maininneeksi noita oireita.

Matalalle verenpaineelle ei oikeestaan tehä mitään. Itellä on matala verenpaine ja lääkäri vaan aina sanoo, että oo tyytyväinen, kun suvussa on kerta verenpainetautia. Mäkin syön salmiakkia ja suolaakin käytän, mutta kun ei nouse ni ei. Eihän ne huippailut ja väsymykset oo mukavia, mutta oon myös ruvennut ajattelemaan et ehkä toi lääkäri on oikeessa :)

Yhteistyössä