matala verenpaine?

Hei! onko ketään muita joilla raskauden loppusuoralla on liian matala verenpaine. Itse kärsin jatkuvasti matalan verenpaineen vuoksi aivan järkystä päänsärystä ja mietin jotta tietäskö kukaan/olisko kokemusta miten verenpainetta saisi korkeammalle? Jotenki ei noita särkylääkkeitä haluais syödä kokoajan....
 
Lara83
Täällä myös :wave:

Viime raskaudessa ei auttanut mikään, söin lakua ja suolaista (joka sitten turvotti ihan kauhiasti..joten..). Verenpaine nousi normaaleihin lukemiin viikkoa ennen kuin lapsi syntyi.

Nyt menossa rv12 ja kertaakaan ei ole vielä yläpaine mennyt 90 yli, että samalta näyttää tälläkin kertaa. Mutta onneksi ei ole vaarallista, vaikkakin todella epämiellyttävää ainainen pääkipu ja huimaus.
 
Mulla oli viime mittauksessa 98/48, ja olen vasta RV 8+1. Ei paljoa naurata.

Liikunta tuntuu auttavan hetkeksi, vaikka pitkällä tähtäimellä se vissiin laskee verenpainetta. Suolaa olen kiskonut urakalla, mutta en ole huomannut vaikutusta. Paitsi tossa vatsan seudulla nestekertymänä. :kieh:
 
Täällä myös :wave:

Verenpaine on aina ollut matala, mutta raskauksien aikana erityisesti laskenut. Esikon kanssa sain salmiakista avun huimaukseen, mutta nyt ei ole siitäkään ollut apua. Huonoina hetkinä ei kestä edes istua huimauksen takia. Ja ei paljoa tarvitse aina tehdä, kun jo huimaa.
Päänsärkyä en ole osannut koskaan yhdistää matalaan verenpaineeseen, mutta sekin on tosiaan vaivannut.
 
SusSoo
Mulla raskauksissa verenpaine normaalisti noin 90/65. Alimmillaan huitelee aamuisin eli jotain 85/55! Aamuisin pitää (tai pitäisi) olla aikaa, että paineet nousisivat ja jaksaisin lähteä töihin ja pysyisin ylipäätään pystyssä. Salmiakkia syön kyllä reilusti!
Nyt vasta rv 7 menossa ja paineet ihan ok (100/68) kun just eilen mittasin. Eli ei ainakaan vielä kovin alalukemissa mennä. Mutta ehtiipä nuo lukemat tuosta vielä laskea.
Pitemmän päälle tuo salmiakin syöntikin alkaa vähitellen ärsyttää vaikka hyvää onkin :p
 

Tuttua täälläkin.
Ekassa raskaudessa koko raskauden ajan paineet oli matalat. Eipä siihen oikein muu auttanut kun rauhallinen nousu ylös ja äkkinäisten liikkeiden välttäminen.
Liikunta ja pitkä yöuni ei ainakaan pahasta ole. Söin lakua ja salmiakkia, mutta ei siitä apua ollut. Nyt toisessa raskaudessa sama vaiva. Onneksi itsellä ilmenee lähinnä hunovointisuutena ja huimauksena ja harvemmin tuona päänsärkynä.
Tsemppiä kaikille matalapaineisille.
 

Yhteistyössä