matala kalium

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joukahainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joukahainen

Vieras
kenellä todettu matala kalium ja onko aiheuttanut muutatoimenpidettä kuin banaanin syönnin :) Minulla alarajalla ja kuukauden päästä kontrolli.Kiinnostuksesta kyselen kuitenkin muiden kokemuksia ja oliko teillä oireita?

Hei! Mulla on taas kaliumarvo alhainen 3,4.Viimeksi sama arvo vuonna 2010. Seurataan ja seuraava kontrolli on elokuussa. Voiko verenpainetabl. aiheuttaa alhaisen kaliumarvon? Paljonko kaliumiarvon pitää olla,että aloitetaan lääkitys. Alkaa tympiä tämä väsymys ja on muitakin epämääräisiä oireita!

Mullakin todettiin alhainen kalium muiden tutkimusten yhteydessä. Olin silloin sairaalassa ja jostain syystä kalium lähti laskemaan, alimmillaan taisi olla 2,8. Nyt syön kaliumia 4 grammaa päivässä ja sillä kalium pysyy nippanappa normaalin alarajalla. Lääkärin puheista ymmärsin, että sitä pitää käyttää jatkossa koko ajan.

Mulla löydettiin sattumalta. Olin kyllä voimaton ja mulla oli rytmihäiriöitä. Söin kaliumia 3kk ja korjaantui. Syylliseksi epäiltiin syömiäni rasvansiepparilääkkeitä.

[QUOTE="Ritu";28518500]Hei! Mulla on taas kaliumarvo alhainen 3,4.Viimeksi sama arvo vuonna 2010. Seurataan ja seuraava kontrolli on elokuussa. Voiko verenpainetabl. aiheuttaa alhaisen kaliumarvon? Paljonko kaliumiarvon pitää olla,että aloitetaan lääkitys. Alkaa tympiä tämä väsymys ja on muitakin epämääräisiä oireita![/QUOTE]

3,1 oli mulla.

Yhteistyössä