matala hormoniset e-pillerit ei tunnu sopivan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sessa

Vieras
näitä mulle lääkäri on määrännyt... mikään ei ole sopinut... olen huomannut mitä matalahormonisempi valmiste sitä pahemmat oireet... olen joskus miettinyt että jospa mun keho tarvis vähän tujumpaa valmistetta... viimeksi lääkäri antoi minipillerit sanoi että ovat tosi miedot ja ehdotti myös hormonikierukkaa sitten jos/kun on pitempi aikaiselle ehkäisylle tarvetta. Mutta juu, ei kiitos kierukalle tässä vaiheessa... annan nyt kuitenkin mahdollisuuden noille minipillreille... jos ei niitten kanssa ala sujumaan otan tauon hormoneista ja siirryn kumeihin. sen jälkeen vaihdan lääkäriä sekä selvitän missä e-pillerissä olis enemmän hormonia ja pyydän saada sitä...

tietääkö kukaan mitkä merkit on "tujumpia"???

Mulla oli kans ongelmia e-pillereiden sopivuuden kanssa. Kokeilin muistaakseni 4 eri yhdistelmäpilleri merkkiä ja aina tuli välivuotoa. Nyt sain lääkäriltä Gestinyl -merkkiset pilleri, jotka ovat vahvempia kui aiemmat mitä kokeilin (ennen 25mikrog/75mikrog, nyt 30mikrog/75mikrog). Ja nuo nyt tuntuisivat sopivan.

Ja tuo Gestinyl on myös todella halpaa! 3kk maksaa muistaakseni alle 19€! Noita suosittelen pyytämään lääkäriltä. Toki riippuu millaisia oireita sulla on ollut, jos on ollut mieliala yms, nii sitten voi olla että vahvempaa ei kannata vaihtaa...

Yhteistyössä