Mä käytin, pystyi käyttään vanhoja housujakin vaikka maha kasvoi. Sillä hiuslenksu systeemill'ä. Mut osta hyvä masutuubi, hm:n oli liian kapeita mulle ainakin.
Mitä haluat tietää? Käteviä käyttää, pystyi pitämään liian lyhyeksi käyviä paitoja vaikka vatsa kasvoi ja tavallisia farkkujakin just tolla kumpparisysteemillä. Toi myös lisälämmitystä talvella ristiselkään ja vatsaan.
Ja synnytyksen jälkeen käytin tissilämmikkeenä ulkona takkien alla ettei tullut tulehdusta.
Siis millainen kumpparisysteemi teillä on niissä ollut? Mulla oli hennesin tuubi, mutta ei sillä kyllä saanu housuja säädettyä. Nyt en ole nähnyt tarvetta tuubille, kun kaupat on täynnä pitkähelmaisia paitoja.
Ei ole vaikutusta oloon lainkaan masutuubilla, ainoastaan vaatteet saa paremmin istumaan niin kuin Naisen raivo kirjoitti. Tukivyö on sitten erikseen, sellaistakin käytin itse sen masutuubin alla.
Voit käyttää toppina sitä kesällä? No mulla oli la. helmikuussa joten mulle ne oli käteviä mutta en nyt tiedä onko ne sulle tarpeellisia, mutta tietenkin jos et halua uusia koko t-paita ja toppi varastoa niin parilla tuubilla saat jatkettua niiden käyttöä.
Meinasin kysyä, että miten noilla saa vanhat farkut odotuskelpoisiksi, mutta tajusin juuri, että persuskin on levinnyt niin paljon, että eivät yhdetkään vanhat farkut mahdu kyllä jalkaan, joten antaa olla.
En ole hankkinut ikinä tuubia, vaan ostin muutaman eri värisen mama topin ja sitten laitoin päälle omia paitoja - masu suojassa eikä toppi valu minneen niinkun tuubi saattaa.
onko teillä kellään kokemusta odotustukivyöstä? itellä ollu selkäongelmia jo ennen raskautta ni mietin et pitäiskö sellanen hommata jos lievittäis todella kivuliaita selkäsärkyjä edes hiukan?
En oo ainakaan vielä tarvinu enkä kaivannu (rv 31+6). Omia farkkuja ei kovin pitkään pystyny pitää kumilenksun avullakaan, oli niin epämukavat jalassa vaikka sinänsä mahtui. Jotku paidat alkaa jäämään lyhyiksi mutta mammahousujen resori peittää mahan. Masutuubin pitäis olla just saman värinen paidan kans että ois kivan näköinen, vaikka näkeehän sen siltiki että paita on liian lyhyt. Mieluummin ostan riittävän pitkän paidan.
Mulla on ollut sekä Carriwell- että Anita-merkkiset tukivyöt. Tuo Carriwell meni mun kohdalla ihan hukkaan, kun en tykännytkään että mahaa painaa mikään (siis silloin keskivaiheilla kun tuo carriwell ylipäänsä mahtui päälle). Lopussa käytin Anitan tukivyötä, ja se kyllä helpotti mulla jonkinverran liitoskipuja. Selkäsärkyä mulla ei ole ollut, niin siihen en osaa kommentoida.