Masukit, masu-asukit jne.

Saahan purnata? ;)

Miksi ihmeessä jotkut odottavat äidit käyttävät vatsassa olevasta vauvastaan nimeä masukki tai masu-asukki? Keksisitte jotain pikkuisen omaperäisempää, sillä on alkanut ottamaan koko sanan käyttö pattiin. Tiedän, tiedän, tämä on hirvittävän turha aihe purnata, mutta kyllähän te nyt tiedätte kuinka raskaana joku asia saattaa alkaa risomaan. :D

Masu-asukki ja masukki -nimitykset on varmaan lähteneet juuri tämäntyylisiltä keskustelupalstoilta ja levinneet käyttöön kulovalkean tavoin. Ne kuulostavat kammottavilta! Vaikka itse olen varmasti osittain mammahöyrähtänyt minäkin tämän tulevan vauvan kanssa, ei tulisi mieleenikään kutsua sitä jollain netistä löytyneellä tusinanimellä edes näin tekovaiheessa.

Persoonahan se teidän oma pieni ihmisenne on. Keksikää sille mieluummin arvoisensa nimitys!

Huh. Helpottipa! :kieh:
 
Tottahan toki purnata saa!! :)

Mutta eikös ole hieman huono aihe lähtee sanoo muille muiden tekemisistä ja lempinimistä?? Eikö ole tullut mieleen että ei välttämättä tarvitse olla mitään nimeä.. Ja jokaiselle oma vauva on jo sikiö vaiheessa varmasti tärkeä!!!

Mikäs rasittavampaa kuin arvostella toisia!! :kieh: :kieh: :kieh:
Katse siis ensin peiliin...
 
Faith
No jollakin ongelmat :eek: . Mikset samantien purnaa siitä, että ihmiset kutsuvat puolisoaan "kullaksi" ja "rakkaaksi"?? Kauhean tavallista ja tylsäähän sekin on..! :kieh:

Muuten, en minä käytä nimitystä "masu-asukki" kuin muille ihmisille, koska heidän on helpompi ymmärtää se ja samaistua sen käyttöön kuin oppia omat "lässytysnimeni", joilla vauvasta puhun. Vai miltä tuntuisi kysyä "ööh..mitenkäs se teidän Pipariina jakselee"? :LOL:

Ja juu, ukko käyttää tuota nimitystä. ;)
 
Meillä on jo pienestä pitäen sanottu mahaa masukiksi. Eli jo kotoa olen sen sanan perinyt (hellittelynimenä mahasta).

No masuasukki on vaan siitä muunnos eli vatsan sisäinen asukas.

Jotenkin muakin nyppi nuo nimitykset alkuraskauden aikoihin. Nykyään ne tuntuvat taas kivoilta.
 
heihei
Mua ärsyttää aivan sama asia...Tuntuu jotenkin liian lapselliselta käyttää masuasukki-sanoja. Meillä käytetään lapsen nimeä myös raskausaikana. Alussa kun emme sukupuolta tienneet niin oli vauva.
 
Munkin mielestä toi masukki ja masuasukki ovat aika tavallisia nimityksiä, mut eivät käy mun hormooneille vielä ainakaan ärsyttämään. Meidän esikoinen oli pikku-mörkö, kakkonen oli Panttivanki Pattersson (tutummin vaan Pattersson) ja tämä kolmas on Vusseli (meinasi ensin olla brahmahärkäpeiponpoikanen, mutta jostain syystä vaihdettiin tuohon helpompaan =) )

Me kanssa loppuvaiheessa sitten jo vähän koitetaan totutella vauvan oikeaan nimeen, jos ihan varmoja ollaan, mikä nimi tulee, mutta hyvin näillä koodinimilläkin pärjätään.
 
huoh
No periaatehan on se......... Ettei sellasta nimitystä tarvi käyttää joka ei niinku itteä miellytä! joten what's your problem? Älä käytä, mä ainakin käytän =)
 
Voi mua ärsyttää huumorintajuttomat tosikot jotka kiskasee heti palkokasvin nenään kun joku sanoo mielipiteensä niinkin oksettavasta termistä kuin nyt tuo helvatan MASUASUKKI. \|O
Mua ainaki odotusaikana alkoi heti oksettaa kun joku kysyi, mites masuasukki jaksaa. Niin tai masukki. Yök.
 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:52 vieras kirjoitti:
Voi mua ärsyttää huumorintajuttomat tosikot jotka kiskasee heti palkokasvin nenään kun joku sanoo mielipiteensä niinkin oksettavasta termistä kuin nyt tuo helvatan MASUASUKKI. \|O
Mua ainaki odotusaikana alkoi heti oksettaa kun joku kysyi, mites masuasukki jaksaa. Niin tai masukki. Yök.
Menkäähän nyt teinit kipinkapin vaikka demiin, kun ikinä ette ole raskaana olleetkaan :headwall:
 
joo minustakin se on aika ihme nimi. jotenkin kuvastaa äo-määrän laskemista. no ei kai sentään, mutta tuo asukki siinä perässä ei niinkään hidasta mutta se masu siinä eessä. ei istu mun suuhun. ei meilläkään sen parempaa mielikuvitusta ole silti käytetty, vauva on yksinkertasesti ollut vain vaavi tai vauva tai sitten jollakin nimellä kutsuttu, joka on sitten lopulta saattanut olla sen oikea nimi
 
Nyt harmaana
Ap on ihan oikeessa, noi nimitykset on niin lapsellisia!! Yöks.
Mulla nousee aina ärsyyntymis hormoonit kun kuulen tai luen et joku
kutsuu nimellä masuasukki, masukki, mamiliini, äityliini, vauvaliini, raskautuminen jne... YÖKS
Mun mielestä se on niin keskenkasvuista läppää.. :saint: Sorry vaan..
 
ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:37 Nyt harmaana kirjoitti:
Ap on ihan oikeessa, noi nimitykset on niin lapsellisia!! Yöks.
Mulla nousee aina ärsyyntymis hormoonit kun kuulen tai luen et joku
kutsuu nimellä masuasukki, masukki, mamiliini, äityliini, vauvaliini, raskautuminen jne... YÖKS
Mun mielestä se on niin keskenkasvuista läppää.. :saint: Sorry vaan..
Sama ihminen viittiikin käydä kommentoimassa monta kertaa eri nimellä :eek: Kyllä pitää olla suppea elämä jos moiseen ryhtyy. Näkeehän sen kirjoitusasustakin, ettei paljoa ole vaivaa ja mielikuvitusta nähty, että viitsisi edes peitellä että on sama henkilö kyseessä. "yöks ja yöks" ;) ja vielä kerran "yöks" ;)
 
Ihanaa
Vai kuvastaa ihan äo:n laskemista nuo nimitykset? :D Tämäpä hauska tieto; paljonkohan omani on tippunut tähän mennessä..? :LOL: Ei siis muuten, mutta Mensan testin mukaan ei ollut paljosta kiinni että olisin voinut pyrkiä jäseneksi. Onhan se tietysti hienoa, että joku kouluja käymätön, itseään semi-fiksuksi kuvitteleva teini voi tulla tänne kertomaan kaikille että mistä kana kusee... ;)
 
Meillä on vauvaa varten useampikin nimitys. Käytössä ovat mm. juniori, vauva, masuasukki, asukki, pentu, jälkikasvu, vaavi, lapsi, loinen, alien (juuh, meillä on kiero huumori. Loinen muuten on plagioitu dr. Houselta...) Minusta masuasukki ei kuulosta yhtään typerämmältä kuin mikään muukaan käyttämämme nimitys. Vauvasta puhumme yleensä vieraille, mutta itse en oikein osaa miehen kanssa puhuessani sitä käyttää. Minusta vauva on jo syntynyt ja vatsassa asustaa joku muu :) yleensä puhun juniorista, joka ihan takuulla kuulostaa typerältä jonkun korvaan.
 
No täällä on ainakin äo pudonnut. Voin sen kyllä myöntää itsekin. Mistään Mensoista en tiedä, en ole ikinä viitsinyt testailla (jotta ei tarvitsisi masentua), mutta todellakin huomaan keskittymiskyvyn ja sitä myöten älykkyyden katoavan raskausviikkojen mukana jonnekin tuntemattomaan. Tämä lienee ihan biologiaa. Alentuneella äo:lla on paljon helpompaa keskittyä pelkästään mahan kasvattamiseen, vauvan hoitoon ja imettämiseen. Tilanne kyllä ilmeisesti korjaantuu ajan mittaan...

Asiaan: alentuneesta äo:stani huolimatta en pidä noista masukki, äityliini, massukka yms. järkkytermeistä. Toisaalta kukin käyttäköön niitä oman höpöpöpönöpö-fiiliksensä mukaan, mutta itse pyrin ko. sanoja välttämään.
 
Hah hah

Ei voi olla totta..
Siis eikö enää löytynyt muuta valitettavaa? Ilmeisesti joillakin tää raskautuminen kutistaa piponkin vähän turhan kireeks...

En ymmärrä miten jotkut jaksaa..voisitte tietty vaikka pysyä poissa tälläisiltä turhan lapsellisilta ja vähä-älyisiltä keskustelufoorumeilta, niin ei tarviis sitä stressikäyrää nostaa turhan takia..Ei tykkää omat masukkinne siitä, jos äityliini käy ylikierroksilla =)

Koittakaahan rauhottua kaikki, nyt on kevät ja ulkonakin lämmintä!
 
Nyt harmaana
Se on hyvä että näillä foorumeilla käy niinkin viisasta porukkaa, voi että jotka ihan mensan testeissä on MELKEIN jäsenyyden saanut..
Voi hellanlettas en sitten pätkääkään ihmettele miksi et IHAN päässyt jäseneksi asti.. kai sielläkin viisaammat tajuaa että noi nimitykset ei voi olla ihan fiksuimman ihmisen sanavarastoa. NAURETTAVAA!
 
hohhoijjaa
Hankkisitte oikeasti jotai älyllistä tekemistä niin ei tarvis täällä alottaa turhia typeriä keskusteluita! Tuskin livenä ärsyyntymiseen asti noita nimityksiä kuulette.
 

Yhteistyössä