masuasukin liikkeistä...

• Viestiketjun aloittaja Pohtiva
  • Ensimmäinen viesti
Pohtiva
Milloin te olette alkaneet tuntea vauvan liikkeet? Itsellä ensimmäinen tulossa, viikkoja 14+3 eli aika vähän vielä. Nyt on jotenkin "tyhmä" olo, kun alkuraskauden pahoinvointi loppunut, mutta liikkeet eivät vielä tunnu.

Välillä tulee mieleen, että onko tässä enää ollenkaan raskaana vai onko pieni kuollut. Tiedän ettei pitäisi liikoja ajatelle tollasia, mutta kun yövuoroissa on hyvää aikaa pähkäillä... Kaikki on ollut tähän asti hyvin ultrassa ja sydänäänet kuuluneet hyvin.

Elikkä milloin olisi mahdollista tuntea ekat liikkeet? Tietty riippuu sadastaa eri asiasta, mutta olisi jotain "aikataulua"...

Täällä esikoisista (kaksoset) tuntui liikkeet rv.15 potkut tuntu rv 19
Ja tästä tulokkaasta rv 18 tuntu selvästi :)

Istukan paikka vaikuttaa eniten liikkeiden tuntemiseen! Älä turhaan jännitä. Itselläni oli käytössä alkuraskaudessa angelsound-laite, niin sillä aina kuuntelin jumputusta kun tuli olo että onko pikkunen vielä mukana.

rv28
Mie tunsin liikkeet vasta rv 20+, oliko jopa rv 21.... Jotain epämäärästä tunsin jo rv 15, mutta niistä ei todellakaan voinut olla varma oliko ne liikkeitä vai ei..ja siis ensimmäistä odotan tällä hetkellä ja istukka etuseinässä..Odottele vain rauhassa, tiedän että se on ihan super turhauduttavaa mutta kyllä pienellä on kaikki hyvin ja kärsivällinen odotus palkitaan jossain välissä kunnon monotuksella:)

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja liike:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tästä olikin joku tehnut alotuksen yhtäaikaa. :)
Heh, moi :) sua näyttää mietityttävän samainen asia :) Toivotaan et kohta saadaan tuntea tervehdys uumenista. t. toinen aloittaja
Jep, toivotaan niin! Kaikki tulee varmasti ajallaan, tulee vaan mietittyä välillä liikaa... :D

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja rv28:
Mie tunsin liikkeet vasta rv 20+, oliko jopa rv 21.... Jotain epämäärästä tunsin jo rv 15, mutta niistä ei todellakaan voinut olla varma oliko ne liikkeitä vai ei..ja siis ensimmäistä odotan tällä hetkellä ja istukka etuseinässä..Odottele vain rauhassa, tiedän että se on ihan super turhauduttavaa mutta kyllä pienellä on kaikki hyvin ja kärsivällinen odotus palkitaan jossain välissä kunnon monotuksella:)
Heh! Luulen kanssa, että tulee aika kun toivoisi pienen olevan vähän vähemmän aktiivinen niiden raajojensa kanssa! :D

Napsu
Mä tunsin kanssa joskus rv20 paikkeilla ekan kunnon potkun. Sitä ennen olin tuntenut sitä poreilua, jonka vasta myöhemmin kuulin olevan just vauvan liikettä. Niinku mahassa menis pikku ilmakuplia.

Usko vaan, että jokaisella esikoisen odottajalla on sama vaihe. Eli se kun olo alkaa koheneen, ei pahointia eikä masua vielä ole oikein kasvanut. Eli tuntuu ihan normaalilta ja silloin sitä alkaa miettiin, että onko mahassa enää mitään. Kyllä siellä on! :) Kohta alat tunteen liikkeet ja sitten on kiva niitä seurailla.

Mun esikoinen tuhisee tuolla pinnasängyssä. Herralla on ikää jo 10kk.

Ap
Kiitoksia kaikille! Tuli paljon parempi olo, kun tietää, että ei tässä vielä kannata ruveta panikoimaan. Vaikka tietää, että on vielä aikaista, niin saa asiat käännettyä ihan päälaelleen! Jäämme odottelemaan!

Yhteistyössä