masu asukkaan liikkeet

Kyselisin nyt ihan oman mielenkiinnon vuoksi, että missä vaiheessa olette tunteneet masu asukkinne liikkeet.

Odotan nyt toista lasta ja liikkeet tuntuu silloin tällöin, mut harvoin kumminki.
Jos en ihan väärin muista, niin ensimäisen kanssa tuntui jo tässä vaiheessa liikkeet.

Kuinka paljon vaikuttaa onko istukka edessä vai takana?
 
Ekasta tunsin jo viikon 15 tietämillä, kakkosesta viikolla 17 tai 18 (istukka oli edessä alhaalla, joten vaimensi tuntemuksia) ja kolmosesta tunsin vieläkin myöhemmin - viikolla 20 (istukka edessä, mutta ylempänä kuin kakkosella). Nyt kyllä liikkeet tuntuu oikein hyvin viikkoja takana 26+
 
Odotan esikoistani ja vauvan liikkeet olen tuntenut jo parisen viikkoa, aluksi ihan pieniä "hipaisuja" ja nyt jo oikein kunnolla tunnen miten se pikkunen tuolla masussa myllertää, varsinkin silloin kun makoilen tai olen juuri syönyt ja nyt on vasta 17 viikko meneillään :) olen miettinytkin että miten harvinaista se on aikaisin tuntea liikkeet kun monessa opuksessa lukee että ensisynnyttäjä tuntisi liikkeet vasta viikon 20 tiennoilla? istukan sijainnista ei ole harmainta haisua, eipä lääkärikään maininnut mitään koko istukasta niskapoimu-ultrassa, enpä kyllä muistanut itse edes kysyä silloin... |O
 
Minulla oli esikoista odottaessa istukka edessä ja tästä syystä liikkeet tuntiu vasta joskus viikolla 22. koko raskauden ajan istukka vaimenisi liikkeitä ja masussa oli rauhallinen vauva.

Nyt odotan toista lasta rv 31+2 ja istukka on jälleen edessä. Vauvan liikkeet tuntui myös vasta viikolla 22 ja nyt kun raskaus on edennyt liikkeitä tietenkin tuntuu päivittäin, mutta edelleen rauhallinen vaavi on masussa. Kätilö sanoi, että istukka toimii suojaavana turvatyynynä. Ulrtassa näkyi, että vauva liikkuu masussa vilkkaasti ja voi hyvin. Viimesisessa neuvolassa sydänäänet olivat 144-160.
 
Tiipero
Esikoista odotan, istukka edessä. Potkut tuntuneet rv20 alkaen ihan alavatsalla hentoina töytäisyinä Nyt rv22 ja mojovia potkuja ala- ja ylävatsalla, mut ei juuri navan kohdalla. jotkut potkut tuntuu jo mahan päältäkin.

Istukan paikasta: rakenne ultrassa sanoin et unohdin kysyä edll ultrassa istukan paikkaa. Kätilö totesi ettei sitä siinä vaiheessa vielä oikein sitä näekään...
 
Meillä odoteltiin viikoille 18 asti, istukka etuseinämässä ja tosi tarkkaan sai kuulostella, että erotti ne kuplimiset ja sipatukset :heart: Äkkiä ne siitä kyll voimistui ja ilmestyi kunnon potkunyrkkeilijän elkeitä, nyt taasen rauhoittunut, ei enää selviä potkuja, vaan semmoista möyryämistä ja muljaamista (vko 30+)
 
Tunsin ensimmäiset liikkeet varmaan viikolla 17+, mutta sen jälkeen on ollut aika rauhallista. Mieltä rauhotti lukea, että istukkakin voi vaimentaa niitä liikkeitä. Kuitenkin jo viikko 19 menossa ja on ollut monta päivää jo hiljaista :eek:
 
Etuseinämän istukka vaimentaa liikkeet aikas hyvin niistä alkuajoista, mutta käsittääkseni, kun likkeet tunttuu, niitä kyllä tuntee sitten jatkuvasti... Itse lähtisin tarkistukseen, jos ei vuorokauteen ole tuntunut mitään liikettä :/ Hyvin paljon mahdollista, että vauva on selkä eteen päin-asennossa, eli potkii sinua selkärankaan päin, ettet tunne liikkeitä samoin, mutta varmuudeksi..
 
tunsin ekat liikeet joskus rv. 19-20.. ja aluksi tietty pieninä hipaisuina ja ihan kuin elonhiiri olis alamahassa ollut. parhaiten tunsin selin makuulla iltaisin ennen nukkumaan menoa, tai kun rauhotuin paikoilleni. kunnon liikkeitä ja potkuja olen alkanut tuntea n.rv22 lähtien..

esikoistan odotan ja etuseinämässä ylhäällä istukka. lisäksi mulla on monesti todettu kohdun olevan hirmusen takana joten nämä kaikki varmasti vaikuttavat asiaan..

marleena83 ja vinski 29+1
 
Mä jotenkin ajattelin, että näin alussa ne liikkeet ei ole niin selviä vielä. Täällä Porissa vaan on hirveen vaikee päästä mihinkään tarkistukseen näin pyhinä. Joskus kun meni kesken ja jouduin menemään keskussairaalaan, oli hyvä ettei ne ovella käännyttänyt takaisin. Kylmää väkeä töissä siellä, kun ei ymmärrä hätää ja huolta.
 
Se on kurjaa, kun joutuu jäämään asian kanssa yksin, oli sitten kyseessä "pelkkä huoli" tai ihan konkreettinen tapahtuma, esim km... Minut otettiin ensimmäisen km:n aikaan sairaalan päivystykseen, kun itkien menin, mutta toisella kerralla hoitaja vaan hymähti kylmästi, että tule näytille, jos kivut kasvaa tai vuoto yltyy mahdottomaksi...Toisaalta, olihan se helpompi olla kotona :|

Mutta se siitä, ei liity tähän asiaan mitenkään!
 
Pitää oikeen perua puheitaan vähän :D Soitin eilen päivystykseen ja ne sanos, että pitäähän sitä tulla sitten näyttämään. Sinne mentiin ja ultraan päästiin vielä tosi nopeesti! Kovasti pikkunen potki ja liikkus. Kohta pääsee rakenneultraan katteleen viel tarkemmin. Istukka vaan oli edessä ja vielä jotenkin taittus ylös ja totesivat että moni ei vielä viikolla 19 tunne mitään.

Näköjään toi palvelukin vaihtelee osastoittain ja tietty henkilöt on erilaisia :flower:
 

Yhteistyössä